To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - wymiana uszczelki pod głowica 1.9 td

darek10033 - 02-03-2015, 23:21
Temat postu: wymiana uszczelki pod głowica 1.9 td
Witam jak w temacie wymiana uszczelki pod głowica nie wiem czy to jeszcze oryginał czy zamiennik :/ 2 miesiące temu wymieniony cały rozrząd czy może zostać ten sam pasek i na jakie koszty mam się nastawić przy wymianie samej uszczelki
Czy usterka ma jakie kol wiek działanie na wiesz spalanie paliwa?

robertdg - 03-03-2015, 08:01

Technicznie nie powinno się dwa razy zakładać raz sciagnietego paska, ale to Twoje ryzyko jezeli postanowisz ponownie użyć paska, koszt wymiany uszczelki pod głowicą zalezy od tego ile częsci w drodze wymienisz oraz czy zrobisz przeglad/regeneracje głowicy. Przy samej uszczelce głowicy z uszczelkami kolektorów , pokrywy zaworów, etc to tak skromnie koło 600zł z robocizną musisz liczyć
Kylek - 03-03-2015, 20:46

Też jestem przed wymianą uszczelki i mój mechanik powiedział, że będą to koszty w okolicach właśnie 600 zł, o ile nie znajdzie przy okazji niczego innego do pilnej naprawy. Będę przy okazji wymieniał kompletny rozrząd, więc te koszty zapewne się podwoją.

W twoim przypadku, jeśli rozrząd był wymieniany 2 miesiące temu (nie wiem, ile km w tym czasie przejechałeś), myślę że można go zostawić w spokoju, chociaż teoretycznie - tak, jak pisał robertdg, nie powinno się zakładać ponownie raz zdjętego paska.

Co do wpływu uszkodzonej uszczelki na spalanie to nie wiem (raczej go nie zwiększa jakoś drastycznie), ale na pewno zmniejsza ilość oleju i płynu chłodniczego (bo albo wywala wszystko na zewnątrz, albo miesza i puszcza w układ chłodzenia). Ja u siebie kompletnie przespałem pierwsze symptomy uszkodzonej uszczelki - przyznaję, że mało ostatnio jeżdżę, raczej żona a pod maskę zaglądam tylko, jak się zapali kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy. No i ocknąłem się, gdy pewnego dnia zobaczyłem pod autem wielką plamę oleju zmieszanego z płynem chłodniczym. Zaraz później przestało działać ogrzewanie. Silnik jest cały upaćkany w oleju od okolic właśnie uszczelki w dół a poziom oleju jest grubo poniżej minimum. Jedna wielka masakra...

sezar - 07-03-2015, 20:34

Mi mechanik robił w tomtym roku,regeneracja głowicy 600zł(spr. na szczelnosc od tego trzeba zacząć, planowanie,docieranie zaworów)+robocizna 1100zł
rasiak1980 - 07-03-2015, 21:52

Nie zakłada się raz sciagnietego paska, po prostu po naciagnieciu rozciąga się kawałek, później ten sam pasek drugi raz nałożony nie ułoży się tzn nie rozciągnie ale po prostu strzeli. Wielokrotnie przerabialem to na paskach osprzętu, i to było zawsze pewne ze strzeli, i to w zazwyczaj najmniej oczekiwanym momencie. Tak samo jest ze szpilkami do głowicy, jedno razowe wkrecimy drugi raz i może (ale nie musi) nam szpilka pęknąć. Ja szczerze bym nie ryzykował...
MichciuGT - 07-03-2015, 22:11

i to samo jest ze wszelkimi podkładkami sprężystymi, są jednorazowe ;)
Carisma1 - 13-03-2015, 19:08

...śmiało zakładaj ten sam pasek, ale pamiętaj aby przy okazji ściągniętej głowicy jak dasz do planowania, spr szczelności itd, koniecznie ustawili Ci luzy zaworowe(upierdliwa czynność i zaniedbywana przez użytkowników), bo zazwyczaj sprawdzają szczelność, planują i wypad. Lecące uszczelki w tych motorach F8Q to plaga, sa różne teorie dlaczego się tak dzieje, jedną z nich ,,moim zdaniem najbardziej prawdopodobną" jest nieszczęśliwe umiejscowienie turbiny. Sam w swoim bolidzie(Carisma 1,9TDi) w ciągu 250 tys km wymieniałem ją dwa razy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group