Pajero Pinin - [1.8 GDI] Auto gaśnie po rozgrzaniu- POMOCY
Irena - 05-03-2015, 18:38 Temat postu: [1.8 GDI] Auto gaśnie po rozgrzaniu- POMOCY Witam Wszystkich. Kupiłam auto, ale nawet nie dojechałam do domu (300 km.) Autko super jechało po autostradzie ok.100 km/h , ale po ~250 ZDECHŁ. Udało się go zapalić dopiero po wystygnięciu silnika. I znowu parę km. i zgasł. ITD. Przeczytałam wszystkie(chyba) posty i nic. Przepustnica (nie na linkę) wyczyszczona, próbowałam ustawiać obroty, ale się nie da, bo auto jak jest zagrzane to gaśnie( zaczynają masakrycznie świrować obroty). Czy to może być pompa wysokiego ciśnienia? Nie zapala sie żadna kontrolka od silnika. Pozdrawiam i czekam na pomysły.
romek atomek - 05-03-2015, 18:40
czujnik polozenia wału ? - pompa nie ... poszukaj tematów o objawach kiedy pada ten czujnik - sam nie jestem mechanikiem - jedynie mi coś czasem sie przypomni .. mniej lub bardziej ...
to oglądnij .. https://www.youtube.com/watch?v=LaTEPhB1_C8
[ Dodano: 05-03-2015, 19:10 ]
romek atomek napisał/a: | czujnik polozenia wału ? - pompa nie ... poszukaj tematów o objawach kiedy pada ten czujnik - sam nie jestem mechanikiem - jedynie mi coś czasem sie przypomni .. mniej lub bardziej ...
to oglądnij .. https://www.youtube.com/watch?v=LaTEPhB1_C8 |
gratuluję zakupu - cierpliwości życzę !!!..
19 - 05-03-2015, 19:58
Ja bym dzwonił do byłego właściciela, bo nie chce mi się wierzyć, że tak ni stąd ni zowąd zaczęło auto szwankować...
U mnie po takich objawach była to przepustnica... Po rozgrzaniu silnika obroty zaczęły wariować i przy każdym wciśnięciu sprzęgła czy też hamowaniu silnik gasł... chociaż nie wierzę , że tak raptem od razu przepustnica poszła...
Kontrolka może się nie świecić bo były właściciel mógł wykasować błąd więc zanim się włączy może trochę minąć. Pierwsze co bym zrobił to bym jechał na komputer aby sprawdzić czy były właściciel nie robi Cię w jajo...
Hubeeert - 05-03-2015, 21:58
Kontrolka może nie świecić bo żarówki nie ma...
Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
Dziś Cari GDI u nas była 2 godziny zanim udało się zdiagnozowac przepustnicę.
Powodzenia.
zbyszekm2 - 05-03-2015, 22:53
Może być tak, że tłoki puchną i silnik nie ma siły obracać wałem korbowym. jest wtedy kiedy silnik był przegrzany. Ale czy tu taj jest nie wiem. Płyn w układzie chłodzenia jest?
Hubeeert - 06-03-2015, 09:29
zbyszekm2 napisał/a: | Może być tak, że tłoki puchną i silnik nie ma siły obracać wałem korbowym. |
raczej nie w GDI
emilok - 06-03-2015, 12:31
A silniczek krokowy? Kiedyś tak miałem w Colcie '94, na zimnym silniku wolne obroty OK, jak się rozgrzał i ssanie się wyłączyło to gasł co kilka sekund.
plecho1 - 06-03-2015, 20:19
Z którego roku auto i czy kontrolka silnika zapala się po włączeniu zapłonu. Jeśli się nie zapala, to możliwe, jak sugerowano wcześniej, albo żarówka się spaliła lub ktoś ją wyjął aby zamaskować jakieś problemy. Bez sprawdzenia błędów albo zrobienia pełnej diagnostyki niewiele da się powiedzieć a rodzaj diagnostyki zależy od rocznika..
Irena - 06-03-2015, 21:16
Auto z 1999r. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Też myślę, że diagnostyka bedzie konieczna. W mojej miejscowości, niewiem czy kogoś znajdę. Auto na niemieckich tablicach, nie moge się daleko zapuszczać, ale trzeba zaryzykować. Nie chcę go rejestrować bo nie wiem kiedy go naprawię?...
plecho1 - 06-03-2015, 21:41
Jeśli autko starsze niż 2001 to sprawdzenie błędów nie wymaga podłączenia pod komputer a jedynie sprawnej kontrolki silnika i od tego należy zacząć. Tu masz opisane jak to zrobić za pomocą spinacza biurowego lub kawałka kabelka http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
poproś jakiegoś faceta, brata lub kolegę a na pewno z pomocą tego opisu temu podoła. Bez takiej minimalnej diagnozy jakakolwiek pomoc jest praktycznie niemożliwa.
|
|
|