Nasze Miśki - CS5W LRPF - Lancer Cedia Ralliart 4G93T - 1.8 GDI Turbo
ziggi - 06-03-2015, 18:29 Temat postu: CS5W LRPF - Lancer Cedia Ralliart 4G93T - 1.8 GDI Turbo Pojawiam się na forum po bardzo długiej nieobecność. Miłość do Mitsubishi uderzyła zjnów jak grom z jasnego nieba. Od dłuższego czasu czasu wiedziłem że chcę zamienić Bore 1.6 8V na coś z duszą, w kombi, najlepiej w benzynie na automacie (dużo stoję w korkach) i z silnikiem do 2L za to z turbo (Mieszkam w Irlandii gdzie podatek drogowy dla auto do 2008r jest naliczany od pojmności silnika).
Nic konkretnego nie miałem na myśli ani nie spieszno mi było z zakupem.
Jak to w życiu bywa okoliczności się splotły. Na trzy tygodnie przed końcem ubezpieczenia Bory trafiłem przypadkiem na lokalne ogłoszenie Lancer Cedia Ralliart 1.8 Turbo GDI. Miłość od pierwszego wejrzenia, jak z moim Eclipsem 1G (którego trzymam w Polsce do jeżdżenia jak jestem na urlopie) 10 lat temu. W czwartek widziałem ogłoszenie. W nocy nie mogłem spać. Żona dała OK widząc jak się męczę. W piątek zrobiłem weryfikację historii online. Nic złego nie wyszło. W sobotę pojechałem do warsztato-sklepu który go sprzedawał. Zostawiłem Bore w rozliczeniu. Wróciłem Mitsu. Minęło 6 dni. Banan nie schodzi mi z twarzy.
Nie wiem dokładnie co to za silnik, według sprzedawcy to 1.8 Turbo GDI. Turbo jest Będę prosił o dokładne wyspecyfikowanie modelu żebym wiedział co tak naprawdę kupiłem.
Wyszedłem z założenia że z Mitsubishi i moim ślepym życiowym szczęściem nie mogę źle trafić.
Fotki z dnia oględzin i zakupu poniżej. Na razie nie miałem czasu zrobić nowych, zawał w pracy, grypa w domu, dziecko itd. Muszę jeszcze silnik pstryknąć.
Bardzo proszę o komentarze i sugestie, wszystkie będą dla mnie bardzo cenne.
Album:
https://www.fotosik.pl/u/Natakranta/album/1768157
xluki - 06-03-2015, 19:16
Super się prezentuje!
Porób fotki silnika bo jestem ciekawy czym się różni od zwykłego 1.8GDI. Myślałem o takim silniku u siebie
Hugo - 06-03-2015, 19:46
Jakie Wy tam macie na wyspach zarąbiste auta. O silnikach nie wspomnę. Zazdroszczę. Nawet w życiu nie słyszałem o takim silniku!
ziggi - 06-03-2015, 20:23
Hugo napisał/a: | Jakie Wy tam macie na wyspach zarąbiste auta. O silnikach nie wspomnę. Zazdroszczę. Nawet w życiu nie słyszałem o takim silniku! |
Jest to import z Japonii. Przypłynął do Irlandii w 2013r. Nominuje się 124000 km przelotu.
Szukając informacji przed zakupem znalazłem takie dane, wychodziło by że to ostatni z listy, bo jako jedyny jest GDI i Turbo.
4G93 DOHC 16 Valve GDI Turbo
Gasoline Direct Injection (GDI) with turbocharger
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10.0:1
Maximum Output - 118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 5,200 rpm / 121 kW (165 PS; 162 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm
Muszę zrobić foty pod maską jak grypa mi trochę odpuści.
brccrx - 06-03-2015, 20:32
Bardzo fajne auto!
Widze ze kolega tez w IRL
ziggi - 06-03-2015, 21:27
brccrx napisał/a: | Bardzo fajne auto!
Widze ze kolega tez w IRL |
Jest drugi taki na sprzedaż tylko żółty rok starszy ale oficjalnie z mniejszym przebiegiem
Gdybyś był zainteresowany
D4 Ringsend to mój rejon domowy, a Blackrock praca. Gdzie urzędujesz?
eremita - 06-03-2015, 21:39
W Polsce to byłby rarytasik Jeszcze takiego nie widziałem, no może raz ale w sedanie
ziggi - 06-03-2015, 21:55
Jaki servis polecacie do darmowego hostingu zdjęć żeby linkować w postach?
Historia lubi się powtarzać. 10 lat temu szukałem Audi 80 1.9 TDI a kupiłem Eclipse 1G GS (2.0 N/A)
Teraz myślałem o A4 alobo Octavi 1.8T w kombi a kupiłem Lancera 1.8 Turbo
Z ciekawostek, w Japoni mają dźwignię kierunkowskazu po prawej stronie kierownicy, a wycieraczek po lewej. W drodze do domu po zakupie za każdym razem włączałem wycieraczki zamiast migacza Teraz już się przyzwyczaiłem.
mati_z - 06-03-2015, 22:00
Niezły karawan
Moc i moment podobny jak w 6A13 z Gala tylko pewnie wykres inny. Ile to waży?
Skrzynia INVECS II?
brccrx - 06-03-2015, 23:49
W Longford kolego
Za wolne dla mnie te GDI sa, normalne 4g93t to jeszcze jeszcze jekies szanse maja z R.E.D. em zalezy jakie doladowanie i mody.
Ten zolty to chyba Rob go sprzedaje, import prosto z Japonii, silnik po kapitalce, tu masz jego temat na Mitsipieces:
http://www.mitsipieces.co...h-in-from-Japan
ziggi - 07-03-2015, 19:05
Tak, to ten z ogłoszenia które linkowałem.
Dzięki za namiar na irlandzkie forum, lokalne kontakty będą pewnie niezastąpione w zdobywaniu części.
Zarejestrowałem się i poczytałem.
Poczytałem i znalazłem że mój Lancer też przeszedł przez jego ręce
Cofamy się w czasie dwa lata, do marca 2013 - Ralliart Wagon
Archeologia samochodowa stosowana. Potęga internetu.
promatti - 07-03-2015, 20:37
ziggi napisał/a: | Jaki servis polecacie do darmowego hostingu zdjęć żeby linkować w postach? |
Photobucket
Fajne autko, świetnie się prezentuje. Oby Ci się spisywało
piorunGSR - 08-03-2015, 15:52
Pogratulowć zakupu bardzo fajny misiek. Widze że coraz wiecej Nas tu.
W@sio - 08-03-2015, 22:40
W pytke misiek! 100% JDM Ciekawe jak ten motor znosi modyfikacje... Pewnie 200KM i 300Nm spokojnie można z niego wycisnąć
ziggi - 09-03-2015, 00:16
piorunGSR napisał/a: | Pogratulowć zakupu bardzo fajny misiek. Widze że coraz wiecej Nas tu. | Ja tu, w Dublinie, już prawie 8 lat, niesamowite że tak długo się zbierałem do zakupu Mitsu. 4 lata sobie dałem oczy mydlić że 1999 Bora 1.6 sedan "jest OK i nam wystarczy".
Żona zawsze jest antyzmianowa względem wszystkiego, a potem "Misiek, miałeś rację...", a teraz "Misiek, ale to nasze nowe Mitsu jest piękne!"
Cieszę się że jutro do pracy. Samochodem się przejadę
Jak czas i pogoda pozwoli to chętnie się kiedyś spotkam żeby pogadać na żywo i wymienić się doświadczeniami.
|
|
|