To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - 3.2 DID Automat problem z napędami kod błędu 10

Hankusek - 07-03-2015, 13:13
Temat postu: 3.2 DID Automat problem z napędami kod błędu 10
Witam,
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Pajero Long 3.2 DID Automat z 2001r.
Do dej pory napędy działały normalnie. Jednak w dniu wczorajszym przy próbie zmiany napędu z 2H na 4H nic nie wyświetliło na desce i faktycznie napęd nie załącza się:(
Na pozostałych pozycjach napęd też nie reaguje.
Dziś podjechałem do kolegi na komputer i wyświetliło kod błędu 10.
Czy ktoś miał może podobny problem i zna rozwiązanie??

Pozdrawiam

techsm - 07-03-2015, 22:29

10 nie jest kodem błędu skrzyni rozdzielczej.

By odczytać kody błędów nie trzeba komputera. Można policzyć błyski po zwarciu dwóch pinów w złączu diagnostycznym (opisywane na forum). Uczyń to i podaj kody błędów skrzyni rozdzielczej.

zbyszekm2 - 09-03-2015, 08:25

Czyli jak z 2H przełączysz na 4H to zaczyna migać środkowa pomarańczowa kontrolka?
Hankusek - 10-03-2015, 20:01

Witam,
Więc tak z 2H na 4H i dalej nic się nie dzieje, nic nie miga.
Dziś zmostkowaliśmy z mechanikiem piny 1 i 4 i jedyna kontrolka która migała długimi i krótkimi sygnałami to ABS. Kontrolka silnika i automatu migały cały czas bez przerwy, a pomarańczowa kontrolka napędów nie miga wcale:(

Z migania ABS wyszły by kody 21, 23,24,25 ??

Zapomniałem dodać, że automat ma też dziwną wadę. Gdy auto gaszę na P na lekkiej pochyłości terenu to nie da rady go potem odpalić, chyba że przesunę dźwignię na N. Na równym terenie nigdy to się nie zdarza.

techsm - 10-03-2015, 20:13

Cytat:
Z migania ABS wyszły by kody 21, 23,24,25 ??


Tak, to są kody błędów ABS. Ale błędy ABSu nie kasują się po odpięciu akumulatora. Więc nie wiadomo z kiedy są i ile są warte.

Cytat:
Więc tak z 2H na 4H i dalej nic się nie dzieje, nic nie miga.

A silniczek przy reduktorze pracuje ?

Może masz spaloną żarówkę od środkowej kontroli napędów :mrgreen: ?

Hankusek - 10-03-2015, 20:21

A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie :P
Georg - 10-03-2015, 20:55

Hankusek napisał/a:
[...] Zapomniałem dodać, że automat ma też dziwną wadę. Gdy auto gaszę na P na lekkiej pochyłości terenu to nie da rady go potem odpalić, chyba że przesunę dźwignię na N. Na równym terenie nigdy to się nie zdarza.

Hehe, miałem tak kiedyś w jakimś samochodzie: auto pod górkę, skrzynia na "P", silnika nie szło odpalić, ale: auto z górki, skrzynia na "P" silnik odpalał. Wiele mądrych głów dumało... Okazało się, że uszkodzona była wiązka. Z autem pod górkę, skrzynią na "P" naprężała lekko wiązkę i uszkodzony przewód blokował rozruch.
Nie wiem, czy masz akurat ten sam przypadek, ale spróbuj potargać wiązkami od skrzyni i silnika.
- Pozdrawiam :wink:

Grzegorz76 - 10-03-2015, 21:09

Hankusek napisał/a:
A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie :P

http://forum.mitsumaniaki...9181c63c411d53e Ja zamiast żarówek wsadziłem LED Po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon masz test żarówek czy wszystkie palą

techsm - 10-03-2015, 22:23

Hankusek napisał/a:
A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie :P


Być może tak jest. A spalona żarówka = brak błędów.

Wchodzi tam albo żarówka dostępna w ASO za ok 10 zł (poza ASO droższe :D ), albo za kilkanaście groszy wymieniasz samą żarówkę, zostawiając obudowę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group