To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Dźwięk zacierania przy 2000 rpm

matti77 - 15-03-2015, 07:59
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Dźwięk zacierania przy 2000 rpm
Witam, miesiąc temu kupiłem Lancera X 2.0 DiD wersja inform. 3 dni temu wymienione wszystkie filtry, olej, wymieniona wiązka masy (przegrzewała się). Obecnie po dłuższej trasie - około 300 km podczas jazdy przy około 2000 rpm pojawia się dźwięk tarcia (tzn. jakby odpalać / chechłać przy rozruchu), problem ustaje powyżej 2500 rpm. Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum. Auto nie kopci i nie traci mocy. Komputer nie pokazuje żadnego błędu, a rzecz dzieje się tylko po długich trasach. Ktoś spotkał się już z takim problemem?
pablo diablo - 16-03-2015, 22:09

matti77 napisał/a:
Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum


edit od kiedy poziom oleju się sprawdza na gorącym silniku?

apg2312 - 16-03-2015, 22:46

pablo diablo napisał/a:
matti77 napisał/a:
Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum


WTF??? od kiedy poziom oleju się sprawdza na gorącym silniku?

Od zawsze. A widzisz w tym jakiś problem ? Oczywiście, warunkiem jest ustawienie auta na równej powierzchni, wyłączenie silnika i odczekanie, żeby cały olej spłynął do miski olejowej...co przy gorącym, a więc rzadkim oleju zajmuje IMHO jakieś góra 3-5 minut.
A może są jakieś elementy silnika, z których olej spływa dopiero po jego całkowitym wystudzeniu ? Wiesz, ciekawski jestem, i chętnie się czegoś nowego dowiem ;)

krzychu - 17-03-2015, 07:58

apg2312 - wraz z temperaturą wzrasta ilość oleju (ciecz się rozszerza)!

Dlatego dla skrzyń automatycznych jest poziom Cold i Hot na bagnecie. Dla silnika nie ma takich bagnetów dlatego sprawdza się poziom oleju na zimnym silniku (jest to najpewniejszy pomiar)....

Jeszcze jak ktoś dolewa do max-a na ciepły (ale oczywiście po odstaniu ~10 minut) to może i jest ok, ale jak zmierzy na ciepłym i będzie min to może być go już za mało...

apg2312 - 17-03-2015, 08:32

krzychu napisał/a:
apg2312 - wraz z temperaturą wzrasta ilość oleju (ciecz się rozszerza)!

Wiem, i biorę to pod uwagę. Ale też na bagnecie masz zaznaczone znaki "min i "max", gdzie poziom oleju powinien mniej więcej w 2/3 pomiędzy nimi. Jest to wystarczająca dokładność, nawet jeśli uwzględni się rozszerzalność cieplną oleju, który przecież nie zwiększa dwu lub trzykrotnie swojej objętości.
Ale całkowicie się z Tobą zgadzam, że
krzychu napisał/a:
jak zmierzy na ciepłym i będzie min to może być go już za mało...

szczególnie że mati77 wyraźnie pisze
matti77 napisał/a:
Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group