To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - PAJERO 2.8 za wysokie napięcie problem ładowanie alternator

lukaas0 - 19-03-2015, 10:35
Temat postu: PAJERO 2.8 za wysokie napięcie problem ładowanie alternator
Witam wszystkich.
Mój problem: ostatnio podskakiwałem swoim pajero i po kilku dniach lecę ponad 100km/h nagle światła zaświeciły jaśniej i zgasły (tylko przednie) mam miernik napięcia i pokazywał 19V zatrzymałem się zgasiłem auto, po chwili odpaliłem i wszystko wróciło do normy prą 14,2-14,4 żarówki w lefrektorach przednich tylko spalone, ściągnąłem alternator i zawiozłem do regeneracji (firma sprawdzona i zajmująca się tylko alternatorami i rozrusznikami) Fachman powiedział że alternator prądowo jest dobry i pracuje prawidłowo (łożyska i szczotki na granicy agoni więc wymienił) i to co się stało to problemu muszę szukać gdzieś w aucie...
i tu moje pytanie... GDZIE?
wszystkie światła działają wymieniłem przednie żarówki też działają i co dziwne jak odpaliłem auto ze zdjętym alternatorem nie zapaliła się żadna kontrolka.

plecho1 - 19-03-2015, 10:41

Za taką sytuację jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie regulator napięcia w alternatorze. Kontrolka bę dzie działać tylko wtedy gdy do alternatota będą podpięte odpowiednie przewody lub kiedy przewód od kontrolki dotkniemy do masy.
lukaas0 - 19-03-2015, 11:00

dzięki za odpowiedz...
też tak myślałem że regulator, ale ponoć może też pojawiać się gdzieś przerwa (masie, plusie) , i alternator(regulator) nieprawidłowo reguluje i "pompuje maxa" w tym momencie.

nie robiłbym problemu tylko załozył alternator i jeździł jak puki co działa normalnie w razie poprawki z rozrywki żarówki zawsze można wymienić i tragedii nie ma ale mam nowy nie tani akumulator, którego mi szkoda.

plecho1 - 19-03-2015, 17:32

Jakakolwiek przerwa w instalacji auta po między alternatorem a akumulatorem może spowodować raczej skutek odwrotny a nie tak wysokie napięcie ładowania, to tylko regulator.
Panbenonium - 20-03-2015, 07:14

lukaas0 napisał/a:
dzięki za odpowiedz...
też tak myślałem że regulator, ale ponoć może też pojawiać się gdzieś przerwa (masie, plusie) , i alternator(regulator) nieprawidłowo reguluje i "pompuje maxa" w tym momencie.



Jak będziesz miał przerwę w obwodzie, obojętnie czy na + czy na -, to po prostu dany obwód nie będzie działał, więc nie będzie mógł działać, czy jak to nazwałeś "pompować na maxa", bo wtedy to by było perpetum mobile.

lukaas0 - 21-03-2015, 07:51

Ok. Założyłem alternator i puki co jest dobrze 14.2- 14.4V.
Mam jeszcze pytanie czy regulator napięcia może pracować dobrze przez długi czas i chwilę źle i później znów dobrze? Czy jak się psuje to raz i poprostu źle pracuje cały czas?

plecho1 - 21-03-2015, 18:00

Trudno powiedzieć, jest to urządzenie elektroniczne więc różnie może być, może pojawiły się jakieś zimne luty więc raz może działać a raz nie.
lukaas0 - 25-03-2015, 10:36

ok. puki co działa i jest ok. więc temat zamykam. ale mój misiek dogorywa powoli :-) rozglądam się za innym "nowym" jak ktoś ma info gdzie jest do sprzedania misiek długi 2,8 dizel lub 3,0 benzyna w dobrym stanie to chętnie poznam...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group