[96-02]Colt CJ0 - [CJ0 1.3]Szarpnięcia na drugim biegu
alientomek - 20-03-2015, 11:42 Temat postu: [CJ0 1.3]Szarpnięcia na drugim biegu Witam,
Mam Colta CJ0 i zauważyłem że na drugim biegu przy niskich obrotach czasami szarpnie samochodem. Problem występuje tylko czasami i dzieje się tak raczej na ciepłym silniku. Na wysokich obrotach problem nie występuje. Może jeżdżę zbyt spokojnie ? Albo poduszka skrzyni do wymiany ? Jak myślicie ? Miał ktoś podobnie. Pozdrawiam.
krzysieg - 20-03-2015, 20:10
A przy jakich obrotach ?
Można sprawdzić przewody, kopułkę w jakim jest stanie .
Przy dodawaniu gazu gdy pedał jest puszczony też mam takie szarpnięcie szczególnie na jedynce ,gaz jest bardzo czuły ale to normalne - nie wiem czy o to chodzi .
plecho1 - 20-03-2015, 20:45
Też skłaniał bym się ku układowi wysokiego napięcia czyli świece przewody cewki i co tam jeszcze w tym silniku występuje.
krzysieg - 20-03-2015, 23:23
Jeśli przewody są oryginalne Yazaki to nie wymieniałbym na nowe byle jakie
tylko najpierw je sprawdził omomierzem (na zakresie 20 KΩ- najzwyklejszym z marketu za 30zł) i z wyglądu czy nie ma przetarć nakłuć itp .
Kopułka na pewno do czyszczenia lub wymiany , odkręcasz 2 śrubki i od wewnątrz są 4 styki
które czyścisz drobnym papierem ściernym , na pewno mają czarny osad .
To samo z wirnikiem , krawędź elektrody też będzie miała czarne zwęglenie ale raczej nie trzeba wymieniać jest trwalsza od styków kopułki . .
alientomek - 23-03-2015, 15:24
W moim Colcie nie widzę obrotów, mam tylko prędkość.
Natomiast problem występuje najczęściej po wyhamowaniu, redukcji do 2 biegu i wciśnięciu gazu.
Dzięki za szczegółowe info i mam pytanie,
Które to przewody, tak na chłopski rozum Sorki ale samochodów się dopiero uczę.
I gdzie szukać tej kopułki, dodam że pod maską rozpoznaję gdzie są płyny oraz filtr powietrza, oraz silnik jakbyś mnie poprowadził od tych części było by super.
Pozdrawiam.
Bizi78 - 23-03-2015, 20:21
alientomek napisał/a: | I gdzie szukać tej kopułki |
Idź od świec po niebieskich kabelkach i powinieneś trafić na kopułkę.
alientomek - 25-03-2015, 15:24
O coś takiego mi chodziło W weekend urodziny córki, potem Święta ale na pewno zobaczę co kryje w sobie ta skrzyneczka dzięki.
krzysieg - 25-03-2015, 18:35
Najpierw tworzy się biały osad na wewnętrznych stykach kopułki (utlenia się ) , nawet kilka miesięcy po czyszczeniu /założeniu nowej .
Później robi się z tego czarny osad i styki się nadpalają , u mnie po starciu tego osadu aż styki były czyste ubyło z 0,5mm aluminium .
Robiłem to profilaktycznie silnik chodził dobrze o dziwo ale jak będą gorzej nadpalone to na pewno się pogorszy .
Najlepiej porób zdjęcia po odkręceniu .
Te niebieskie przewody to chyba NGK , na pewno nie są najlepszej jakości , mogą mieć przebicie lub za dużą rezystancje , poza oryginalnymi trudno o coś trwałego .
Seiwa są nie najgorsze i tanie .
Warto kupić miernik uniwersalny , przydaję się .
Świece do 1,3 12V to Denso W16TT (made in japan) , wymień koszt ok 50zł komplet
a jak masz wypalone to jeszcze szkody narobią ..
alientomek - 29-03-2015, 18:24
Zacznę od wymiany świec. Czy jest jakaś kolejność zdejmowania kabli ? Świece głęboko siedzą ? Muszę mieć specjalny klucz ? Na co zwrócić uwagę oprócz zadbania by nic do silnika się nie przedostało ? I jeszcze jedno, jaką wartość na mierniku ustawić aby pomierzyć przewody i ile miernik powinien wykazywać. Dodam że jedyne pomiary które robiłem to sprawdzanie akumulatora i czy bezpiecznik nie przepalony pozdrawiam.
KsiadzRobak - 30-03-2015, 07:59
Najlepiej ściągać po kolei - nie pomylisz wtedy kabli. Klucz specjalny nie jest potrzebny, wystarczy zwykły, z gumką do świec bo łatwiej się wyciągało. Po wyjęciu obejrzyj świece - czy nie ma oleju w gniazdach czy mają prawidłowy kolor.
Pomiar przewodów to zakres 200 kOm na mierniku cyfrowym. W instrukcji znajdziesz prawidłowe opory, z pamięci wydaje mi się, że 10kOm na każde 10cm przewodu (niech ktoś mnie poprawi).
Przy wyciąganiu fajek uważaj, żebyś nie wyrwał z nich przewodu.
krzysieg - 30-03-2015, 17:15
Tu jest wszystko napisane i ja z tego korzystałem :
http://www.ngk.de/pl/tech...ow-zaplonowych/link
Prawdopodobnie masz te ostatnie czyli od 10 kΩ do 23 kΩ na metr . .
Ja miałem od ok 8-14 kΩ .
Klucz jakiś lepszy niż z marketu czy stacji , mam na myśli taki łączony z prętem w kształcie litery T - to się połamie .
Najlepiej kupić grzechotkę + odpowiednią nasadkę i przedłużkę a potem w miarę potrzeb dokupywać odpowiednie nasadki lub od razu komplet
alientomek - 02-04-2015, 12:03
Pogoda nie dopisuje... więc spytam jeszcze jakie macie sposoby na wymianę świec. Chodzi mi o moment dokręcenia. Mechanik też mi odradzał klucz w kształcie litery T, natomiast kluczem z ramieniem powiedział aby przekręcić ok 1/4 obrotu. Ja znalazłem coś takiego, myślicie że jest ok ?
Jeszcze jedno, jak świece nie będą chciały wyjść, rwać na siłę czy dać mechanikowi - niech się męczy ?
krzysieg - 02-04-2015, 16:48
Dobry klucz żeby odkręcić i później sama wychodzi
Ja kręciłem grzechotką najpierw lekko i do końca , potem dokręciłem z wyczuciem zdecydowanie ale nie za mocno .
Tam jest podkładka która zapobiega odkręceniu i chyba też dzięki niej po rozgrzaniu świeca mocniej trzyma .
Dokręcasz umiarkowanie mocno , odkręcisz też używając tej samej siły ale później gdy silnik był w użyciu, świece zawsze gorzej się odkręca .
alientomek - 13-04-2015, 13:04
Problem rozwiązany.
Co pomogło ?
Wlałem do baku pewien specyfik do oczyszczania całego układu. Od tego momentu szarpnięcia zniknęły, chociaż przejechałem zaledwie ok 3-4 km.
Dodatkowo zostały wymienione świece, samochód chodzi o wiele lepiej. Od tego momentu przejechałem już pow. 100km.
Super to wszystko opisaliście, pewnie za jakiś czas zainteresuje się przewodami zapłonowymi a także oczyszczeniem tej kopułki. Teraz muszę się uporać z skrzypieniem w prawym kole i brakiem podświetlenia tablicy rej. i tylnym światłem przeciwmgielnym. Wkrótce auto będzie super
|
|
|