To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely

Anonymous - 16-02-2007, 11:25
Temat postu: [EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely
Witam. Problem jest taki że gdy przyspieszam tak od 80 km\h to auto dostaje drgań (czuć je też na kierownicy) jak zdejme noge z gazu to sie uspokaja. Rozważam narazie 3 wersje
- kola dostaja bicia (ale wyważałem je i założyłem nowe opony)
-przegub wewnetrzny
-peknięty pasek od balansu
Dajcie mi jeszcze prosze jakiś link do dobrego sklepu z częściami do miśka
Aha i jeszcze jedno przełacznik siły nawiewu działa mi tylko na max na niższych obrotach cisza czy kombinować nowy czy dałoby rade jeszcze zrobić coś ze starym.POZDRO dla MitsuManiaków

Bartek - 16-02-2007, 12:14

RIP napisał/a:
-peknięty pasek od balansu


Jeżeli drgania pojawiły się nagle to stawiam na balans, ale byłoby słychać inną pracę silnika nawet bez obciążenia

Cytat:
-przegub wewnetrzny


Na przegub wskazywałoby zanikanie drgań bez obciążenia

RIP napisał/a:
Aha i jeszcze jedno przełacznik siły nawiewu działa mi tylko na max na niższych obrotach cisza czy kombinować nowy czy dałoby rade jeszcze zrobić coś ze starym.


Problem raczej nie tkwi w przełączniku tylko z Blower resistor pack'u czyli w opornikach dzielących napięcie dla silnika dmuchawy

Anonymous - 16-02-2007, 20:19

gdzie znalezc te Blower resistor pack i jak to naprawić.
kkkarol - 16-02-2007, 22:53

drgania pojawiaja sie tylko przy 80 km/h ?? A przy wyzszych predkosciach tzn ponad 100 km/h znikaja?
Anonymous - 17-02-2007, 11:47

Witam.Problem drgań już rozwiązany. Okazało sie ze był pekniety pasek od balansu.POZDRO
Anonymous - 16-04-2007, 00:26

sorki a gdzie jest tem pasek balansu dalo by zrobic fotke i pokazac ciekawi mnie ten element bo tez mam lekkie drgania dzieki z gory :lol:
JaGrab3 - 16-04-2007, 06:47

pasek balansowy masz przy rozrządzie, po zdjęciu obudowy, będą 2 paski, jeden gruby duży - rozrządu, cieńszy-balansowy
lambe - 16-04-2010, 08:31

Witam, odświeżę nieco temat...

Od niedawna rekin zaczął mi podczas jazdy poszarpywać / wpadać w wibrację. Drgania są dość nieregularne i trudno wyczuć w jakich sytuacjach występują:
1) Szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością
2) Odczuwam wibracje całej budy na nawet niewielkich nierównościach jezdni
Może zresztą przypadek 1 wynika z 2, ale jak mówiłem trudno to rozstrzygnąć

Zauważyłem też, że na jałowym biegu, w okolicach 1,5tys. obrotów buda wpada w dość dobrze odczuwalne wibracje - ale może to naturalne dla EA6?

Zastanawiałem się nad kilkoma przyczynami:
a) jeśli wibracje pochodzą od silnika, to czy może to być nierówna praca zaworów? - akurat powinienem je wyregulować po 30kkm
b) od dłuższego czasu mam naderwaną gumę środkowej, przedniej poduszki silnika - może uszkodzenie pogłębiło się i wibracje są od tego?

Macie może jakieś sugestie?

Owczar - 16-04-2010, 09:37

lambe, poszarpywać czy wpadać w wibracje? Bo to troszkę dwie różne sprawy :) Ale rozumiem, że to i to.

lambe napisał/a:
ale może to naturalne dla EA6?


Nie, patrz:

lambe napisał/a:
od dłuższego czasu mam naderwaną gumę środkowej, przedniej poduszki silnika - może uszkodzenie pogłębiło się i wibracje są od tego?


Wkład u Japaneze kosztuje 50zł, wymiana na prasie. U mnie pomogło, ale w pewnym zakresie nadal mi rezonuje... zaworów jeszcze nie ruszałem. Są cicho, a także nie odczuwam niepokojących objawów.

Poza tym ogólne wibracje mogą wynikać z zerwania paska balansu. Kiedy robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś pasek balansu? Bo to dość często zaniedbywany problem.

Odnośnie poszarpywania. Przyczyn może być wiele. Ciężko powiedzieć co u Ciebie jest problemem. Czyściłeś może kiedyś dolot, podejrzewam, że jest tam sporo oleju z odmy...

lambe - 16-04-2010, 10:55

Cytat:
lambe, poszarpywać czy wpadać w wibracje? Bo to troszkę dwie różne sprawy :) Ale rozumiem, że to i to.

dokładnie, nie bardzo idzie rozeznać :?
Cytat:
Wkład u Japaneze kosztuje 50zł, wymiana na prasie. U mnie pomogło, ale w pewnym zakresie nadal mi rezonuje... zaworów jeszcze nie ruszałem. Są cicho, a także nie odczuwam niepokojących objawów.

kiedyś pytałem o całą poduszkę, ale cena była mało zachęcająca; nie wiedziałem, że można wymienić sam wkład... ale co, myślisz że wibracje w trakcie jazdy mogą się brać właśnie od poduszki? Wibracje są odczuwalne nawet na małych nierównościach, tak jakby w ogóle nie były tłumione...

A zaworki to chyba powinno się regulować co 30kkm z tego co słyszałem... :)

Cytat:
Poza tym ogólne wibracje mogą wynikać z zerwania paska balansu. Kiedy robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś pasek balansu? Bo to dość często zaniedbywany problem.

Rozrząd robiłem zaraz po zakupie. Wymieniony został raczej komplet - wszystkie rolki i paski. Czy uszkodzony pasek balansowy może uszkodzić rozrząd? :?
Cytat:
Odnośnie poszarpywania. Przyczyn może być wiele. Ciężko powiedzieć co u Ciebie jest problemem. Czyściłeś może kiedyś dolot, podejrzewam, że jest tam sporo oleju z odmy...

Nie, nie czyściłem jakoś nie mogę się do tego zabrać. Zasyfiony dolot może powodować nierówną pracę silnika?

Owczar - 16-04-2010, 10:59

U mnie rezonowała cała deska przy 1,5 tys obrotów, dlatego wymieniłem ten wkład. Te wibracje podczas jazdy raczej nie od tego. A z kołami jest ok wszystko? Czy tylko na nierównościach drży...?

Może, ale raczej jak ma uszkodzić to od razu :)

Zerknij do dolotu... Ogólnie trzeba by się temu przyjrzeć. Ciężko dywagować czemu szarpie. Kontrolka od komputera się nie zapala?

Andrew - 16-04-2010, 11:29

lambe napisał/a:

A zaworki to chyba powinno się regulować co 30kkm z tego co słyszałem... :)

Taka opcja występuje w mazdach ditd co 30 tys...
W galach nie ma takiej potrzeby.
A co do wibracji ja bym na sam początek wymienił wkład tej poduszki.
Swego czasu w poprzednim galu w pewnym zakresie obrotów miałem wibracje całej budy. Oddałem auto na wymianę rozrządu i od tamtej pory przestało. Na wysokości rozrządu była poducha mocująca silnik i po zdjęciu i założeniu jej drgania ustały :)

tadek8826 - 16-04-2010, 11:35

mam takie poduszki:) do 2.0 nie wiem czy sa takie same jak w dieslu. moge sie z nimi rostac

[ Dodano: 16-04-2010, 11:36 ]
RIP napisał/a:
gdzie znalezc te Blower resistor pack i jak to naprawić.

jak szukasz to znajdziesz. jesli musisz wymienic sluze pomoca

Andrew - 16-04-2010, 11:59

tadek8826 napisał/a:
RIP napisał/a:
gdzie znalezc te Blower resistor pack i jak to naprawić.

jak szukasz to znajdziesz. jesli musisz wymienic sluze pomoca


Kolego popatrz na datę posta... Użytkownik RIP ma usunięte konto na forum...
Pozdrawiam.

lambe - 16-04-2010, 12:37

Cytat:
Taka opcja występuje w mazdach ditd co 30 tys...
W galach nie ma takiej potrzeby.

hmm, informację o konieczności okresowej regulacji zaworów otrzymałem od mechanika klubowego :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group