To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Tuning silnika 2.5 v6

peter1425 - 21-03-2015, 18:26
Temat postu: Tuning silnika 2.5 v6
Witam Panowie,

Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, a mianowicie:
-Z jakimi kosztami muszę się liczyć jeśli chodzi o kapitalny remont silnika na oryginalnych lub kutych częściach?
-Gdzie najlepiej kupić kute części przeglądałem kiedyś zestawy na stronie us, może ktoś pamięta?
-Ile koni mogę wykrzesać na seryjnych turbinach?


Dziękuje i Pozdrawiam

Bizi78 - 21-03-2015, 18:35

Może coś znajdziesz w temacie kochajja:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

peter1425 - 21-03-2015, 19:25

z tego co udało mi się wyczytać to wał i korby kolo 13k? na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ? :)
Bizi78 - 21-03-2015, 19:38

peter1425 napisał/a:
na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ? :)

A wysyłka, cło, vat jest w cenie :wink: .

peter1425 - 21-03-2015, 21:21

ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła , jestem ciekaw bo powiem szczerze że jak ogarnę się z gotówką to będzie projekt "Polski Samuraj"

widzę że będę musiał jeszcze poczekać na odpowiedzi :)

Bizi78 - 21-03-2015, 21:41

peter1425 napisał/a:
ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła

peter1425 napisał/a:
na stronce us

Zmyliło mnie to us, myślałem, że chodzi o Stany :wink: .

swinks_UK - 22-03-2015, 08:24

Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...? :wink:
Z kutych części:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
To są najtańsze opcje.
Ponadto:
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.

NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).

Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
lub na stronie:
http://www.amayama.com/

Tyle w temacie.

Hugo - 22-03-2015, 11:32

swinks_UK napisał/a:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę
Za sztukę czy komplet?
peter1425 - 22-03-2015, 11:58

swinks_UK napisał/a:
Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...? :wink:
Z kutych części:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
To są najtańsze opcje.
Ponadto:
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.

NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).

Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
lub na stronie:
http://www.amayama.com/

Tyle w temacie.



Kolega jest zdecydowany :-) , dziękuje za odpowiedz.
Mam jeszcze trzy pytanka:

-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km?

swinks_UK - 23-03-2015, 10:39

peter1425 napisał/a:

Mam jeszcze trzy pytanka:

-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km?

1. Wałki rozrządu wytrzymają każdą moc dopóki jakiś "magik szlifierz" nie zniszczy utwardzonej powierzchni :wink:
2. Taniej znajdziesz sprzęgło od Evo 7-9. Szukaj kompletów ACT HD Street, mają nominał 510 Lb/Ft. Koszt 570 GBP plus wysyłka. Na stronie Indigo-GT znajdziesz zestaw.
Innym dobrym sprzęgłem jest AC Competition Stage 3. Też pod 500 Lb/Ft. Cena w okolicach 500 GBP.
3. Da radę jak porządnie zrobione i właściwe turbiny założone.

peter1425 - 23-03-2015, 15:59

Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).

Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?

Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?

Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat w Pl najlepiej okolice śląska?

anwi - 23-03-2015, 16:27

ot:
jaką moc chcesz uzyskać?

peter1425 - 23-03-2015, 16:34

Chciałbym uzyskać 500km, ale zobaczymy jak wyjdzie :)
swinks_UK - 23-03-2015, 17:37

peter1425 napisał/a:
Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).

Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?

Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?

Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat w Pl najlepiej okolice śląska?

Co do wałków. Te które siedzą w głowicy są "za małe" jeśli chodzi o profil, mają tylko 214° no bardzo mały lift. Co z tego, że dasz dużą turbinę, skoro głowica nie nadąży z "obróbką" mieszanki.
Wałki z NZL są po szlifie, jednak na tyle delikatnym, ze warstwa utwardzalna nie została naruszona, stąd tylko profil 262.
Większość zawieszenia jest współdzielona z Galantem n/a. Poza dwoma wahaczami z tyłu. Dobry upgrade, to wsadzenie poliurethanów gdzie się da (mocowania silnika i skrzyni, whahacze, podwieszenie dyfra). Uzyskasz świetny feedback/response (hm.. jak to po polsku?... :doubt: ). Jak potrzebujesz czegoś co prowadzi się jak gokart, to jest to właściwe podejście. Do tego jakieś porządne gwinty, dla mnie idealnie było 8/14kg. No i nie ładuj się w budę Legnum (kombi), jest bardzo miękka i wymaga tony innych rozpórek, by osiągnąć to co buda sedana.
Napęd... przód na transferboxie z LSD (wersje z Evo 6 RS), tył albo S-AYC lub idealnie dyfer z Evo RS ze środkiem LSD.
Elektronika... najpierw bym dorwał jakiś porządny standalone ecu. Do wyboru masz ViPEC, Syvecs, Motec czy Haltech, a potem wokół niego bym zrobił elektronikę w oparciu o potrzebny osprzęt.

Co klatek, jeśli myślisz o ściganiu się na serio, to musisz mieć klatkę certyfikowaną przez FIA, a to implikuje inspekcje spawów po zamontowaniu. Więc szykuj się na mega wydatek jeśli chcesz certyfikowaną klatkę, bo gotowców na rynku brak.

Chyba wyczerpaliśmy temat :wink:

Goldie - 28-04-2015, 15:24

Koszty są zależne od cennika warsztatu. Ze sląska w Mikołowie masz Jurgal. IMO – bardzo solidny warsztat polecany na innych forach. I z tego co mi wiadomo to nie mają cen z kosmosu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group