Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Tuning silnika 2.5 v6
peter1425 - 21-03-2015, 18:26 Temat postu: Tuning silnika 2.5 v6 Witam Panowie,
Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, a mianowicie:
-Z jakimi kosztami muszę się liczyć jeśli chodzi o kapitalny remont silnika na oryginalnych lub kutych częściach?
-Gdzie najlepiej kupić kute części przeglądałem kiedyś zestawy na stronie us, może ktoś pamięta?
-Ile koni mogę wykrzesać na seryjnych turbinach?
Dziękuje i Pozdrawiam
Bizi78 - 21-03-2015, 18:35
Może coś znajdziesz w temacie kochajja:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
peter1425 - 21-03-2015, 19:25
z tego co udało mi się wyczytać to wał i korby kolo 13k? na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ?
Bizi78 - 21-03-2015, 19:38
peter1425 napisał/a: | na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ? |
A wysyłka, cło, vat jest w cenie .
peter1425 - 21-03-2015, 21:21
ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła , jestem ciekaw bo powiem szczerze że jak ogarnę się z gotówką to będzie projekt "Polski Samuraj"
widzę że będę musiał jeszcze poczekać na odpowiedzi
Bizi78 - 21-03-2015, 21:41
peter1425 napisał/a: | ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła |
peter1425 napisał/a: | na stronce us |
Zmyliło mnie to us, myślałem, że chodzi o Stany .
swinks_UK - 22-03-2015, 08:24
Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...?
Z kutych części:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
To są najtańsze opcje.
Ponadto:
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.
NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).
Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
lub na stronie:
http://www.amayama.com/
Tyle w temacie.
Hugo - 22-03-2015, 11:32
swinks_UK napisał/a: | - korbowody, cena 1700 - 1900zł
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę | Za sztukę czy komplet?
peter1425 - 22-03-2015, 11:58
swinks_UK napisał/a: | Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...?
Z kutych części:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
To są najtańsze opcje.
Ponadto:
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.
NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).
Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
lub na stronie:
http://www.amayama.com/
Tyle w temacie. |
Kolega jest zdecydowany , dziękuje za odpowiedz.
Mam jeszcze trzy pytanka:
-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km?
swinks_UK - 23-03-2015, 10:39
peter1425 napisał/a: |
Mam jeszcze trzy pytanka:
-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km? |
1. Wałki rozrządu wytrzymają każdą moc dopóki jakiś "magik szlifierz" nie zniszczy utwardzonej powierzchni
2. Taniej znajdziesz sprzęgło od Evo 7-9. Szukaj kompletów ACT HD Street, mają nominał 510 Lb/Ft. Koszt 570 GBP plus wysyłka. Na stronie Indigo-GT znajdziesz zestaw.
Innym dobrym sprzęgłem jest AC Competition Stage 3. Też pod 500 Lb/Ft. Cena w okolicach 500 GBP.
3. Da radę jak porządnie zrobione i właściwe turbiny założone.
peter1425 - 23-03-2015, 15:59
Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).
Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?
Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?
Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat w Pl najlepiej okolice śląska?
anwi - 23-03-2015, 16:27
ot:
jaką moc chcesz uzyskać?
peter1425 - 23-03-2015, 16:34
Chciałbym uzyskać 500km, ale zobaczymy jak wyjdzie
swinks_UK - 23-03-2015, 17:37
peter1425 napisał/a: | Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).
Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?
Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?
Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat w Pl najlepiej okolice śląska? |
Co do wałków. Te które siedzą w głowicy są "za małe" jeśli chodzi o profil, mają tylko 214° no bardzo mały lift. Co z tego, że dasz dużą turbinę, skoro głowica nie nadąży z "obróbką" mieszanki.
Wałki z NZL są po szlifie, jednak na tyle delikatnym, ze warstwa utwardzalna nie została naruszona, stąd tylko profil 262.
Większość zawieszenia jest współdzielona z Galantem n/a. Poza dwoma wahaczami z tyłu. Dobry upgrade, to wsadzenie poliurethanów gdzie się da (mocowania silnika i skrzyni, whahacze, podwieszenie dyfra). Uzyskasz świetny feedback/response (hm.. jak to po polsku?... ). Jak potrzebujesz czegoś co prowadzi się jak gokart, to jest to właściwe podejście. Do tego jakieś porządne gwinty, dla mnie idealnie było 8/14kg. No i nie ładuj się w budę Legnum (kombi), jest bardzo miękka i wymaga tony innych rozpórek, by osiągnąć to co buda sedana.
Napęd... przód na transferboxie z LSD (wersje z Evo 6 RS), tył albo S-AYC lub idealnie dyfer z Evo RS ze środkiem LSD.
Elektronika... najpierw bym dorwał jakiś porządny standalone ecu. Do wyboru masz ViPEC, Syvecs, Motec czy Haltech, a potem wokół niego bym zrobił elektronikę w oparciu o potrzebny osprzęt.
Co klatek, jeśli myślisz o ściganiu się na serio, to musisz mieć klatkę certyfikowaną przez FIA, a to implikuje inspekcje spawów po zamontowaniu. Więc szykuj się na mega wydatek jeśli chcesz certyfikowaną klatkę, bo gotowców na rynku brak.
Chyba wyczerpaliśmy temat
Goldie - 28-04-2015, 15:24
Koszty są zależne od cennika warsztatu. Ze sląska w Mikołowie masz Jurgal. IMO – bardzo solidny warsztat polecany na innych forach. I z tego co mi wiadomo to nie mają cen z kosmosu.
|
|
|