Nasze nieMiśki ;-) - Mazda źonki czyli czerwona MX6
Wojciech Bogacz - 22-03-2015, 17:14 Temat postu: Mazda źonki czyli czerwona MX6 Tak to wyszło że 323 mojej żonki idzie na sprzedaż więc potrzeba auto kupić. Spodobał się jej strasznie Endeavor ale spalanie już nie koniecznie. Poza tym nie chcieliśmy inwestować dużo kasy w auto.
No i tak trafiliśmy na piękną czerwoną MX6. Nie myśląc wiele zapakowałem mojego wiernego mechanika w Lancera i pomknęliśmy do Dębicy (z pedałem w podłodze bo się ściemniało ).
Po oględzinach z pewnymi wątpliwościami Mazda była już moja (znaczy się źonki hehe).
Zawieszenie zrobione, konserwacja też (niewielkie ogniska rdzy tylko są, wszystko do ogarnięcia). W środku czysto i pachnąco - działa każdy elkement i nawet klima jest
Z wad mogę wymienić, że coś cieknie spod silnika (w sensie olej) - podejrzane są uszczelniacze wałków rozrządu lub wału korbowego ale idą do wymiany przy okazji rozrządu.
Do tego wydech ma dziury i będzie cały od nowa robiony i malowany.
Wymieniamy też przewody hamulcowe i paliwowe (są lekko przykorodowane).
Poza tym - auto śmiga i cieszy A uśmiechów źonki nic mi nie zastąpi
Bizi78 - 22-03-2015, 19:14
Ładna sztuka, gratulacje nabytku .
Hugo - 22-03-2015, 20:41
Śliczna jest, auto z duszą.
Wady silnika to stukające zawory (tak każdy myśli), tak naprawdę to wyrobione sprężynki dźwigienek zaworowych. Z tego co pamiętam trochę kosztują, ale taniej niż remont głowic. Druga wada to lubią chlipać olej (jak prawie każdy benzynowy silnik Mazdy). Chociaż teraz już nie jestem pewien czy ten silnik jest "mazdowski" i montowano go w Fordzie Probe czy na odwrót...
Osprzęt jest z Mitsu, wiem, bo miałem Mazdę 626 GE, ale z silnikiem 2,0 16V, aparat zapłonowy, rozrusznik, alternator i ECU były z logo MITSUBISHI ELECTRIC.
tresorex - 22-03-2015, 21:07
Ładna sztuka
Wojciech Bogacz - 23-03-2015, 08:06
Hugo napisał/a: | Wady silnika to stukające zawory (tak każdy myśli), tak naprawdę to wyrobione sprężynki dźwigienek zaworowych. Z tego co pamiętam trochę kosztują, ale taniej niż remont głowic. |
Dobrze wiedzieć - tak czy inaczej napędzamy biznes japaneze heh.
Hugo napisał/a: | Osprzęt jest z Mitsu, wiem, bo miałem Mazdę 626 GE, ale z silnikiem 2,0 16V, aparat zapłonowy, rozrusznik, alternator i ECU były z logo MITSUBISHI ELECTRIC. |
Nie spodziewał bym się ale cóż... ciekaw jestem tylko czemu wzięli od Mitsu a nie zrobili swoich podzespołów.
tresorex napisał/a: | Ładna sztuka |
Dzięki - jaK się autko wypastuje i wywoskuje będzie rewelka.
krzysiakxxx - 23-03-2015, 11:12
Widziałem na żywo, troszkę pracy włożyć w kosmetykę i będzie super
Bizi78 - 23-03-2015, 19:45
Wojciech Bogacz napisał/a: | jaK się autko wypastuje |
Wojtek, tylko takiej pasty czasem nie użyj .
kaczka81s - 23-03-2015, 20:32
Gratki zakupu Wojtek. Ładna bestia no i ten 2,5 V6 jak w E88A Z ciekawości jak jeździ, lepiej niż Gal?
krzysiakxxx - 24-03-2015, 13:26
Na papierze delikatnie szybsza do pierwszej setki, także podejrzewam że w zależności od kondycji obydwu silników porównywalnie.
Wojciech Bogacz napisał/a: |
Dzięki - jaK się autko wypastuje i wywoskuje będzie rewelka. |
Rewelka to będzie jak zniknie to i owo z tylnych błotników i dostanie jakieś buciki na 17"
tresorex - 24-03-2015, 13:44
No właśnie, co te koła takie małe? Chyba jakiś nieoryginalny rozmiar gum jest założony...
inq - 24-03-2015, 14:54
Hugo napisał/a: | Chociaż teraz już nie jestem pewien czy ten silnik jest "mazdowski" i montowano go w Fordzie Probe czy na odwrót... | Prawidłowa jest pierwszy wersja - silnik Mazdy
Jezdzilem troche taka Mazda i mam bardzo pozytywne wspomnienia. Zadbana powinna posłużyć długi czas. Mój znajomy tego chyba nie wiedział i dużo go kosztowało później przywrócenie do stanu akceptowalnego.
krzysiakxxx - 24-03-2015, 17:07
Kumpel ma taką, tylko czarną, obniżoną o 40mm i na ładnych 17 z mitsu, prezentuje się fajnie W sumie teraz na handel idzie bo kupił 9-3 2.0t no i maździna stoi na parkingu nie jeżdżona.
Hugo - 25-03-2015, 23:15
inq napisał/a: | Prawidłowa jest pierwszy wersja - silnik Mazdy | No właśnie, a nie było takiej historii, że ten silnik w Fordach często padał, a w Maździe śmigał bez problemów? Wojciech Bogacz napisał/a: | Nie spodziewał bym się ale cóż... ciekaw jestem tylko czemu wzięli od Mitsu a nie zrobili swoich podzespołów | Też się dziwiłem, ale po co robić swoje jak można wziąć sprawdzone i dobre
inq - 26-03-2015, 10:51
Hugo napisał/a: | No właśnie, a nie było takiej historii, że ten silnik w Fordach często padał, a w Maździe śmigał bez problemów? |
Nic mi na ten temat nie wiadomo. Miałem swego czasu kilku znajomych, którzy mieli taki autka i nikt nie narzekał.
Wojciech Bogacz - 26-03-2015, 12:37
krzysiakxxx napisał/a: | Na papierze delikatnie szybsza do pierwszej setki, także podejrzewam że w zależności od kondycji obydwu silników porównywalnie. |
Na razie to nie wiem jeszcze - ale podobnie jest jak w E88. Profilaktycznie wyreguluję zapłon i sprawdzę stan kopułki i palca. Jak będzie trzeba to się wymieni. No i regulacja LPG bo jest instalacja na mikserze.
krzysiakxxx napisał/a: | Rewelka to będzie jak zniknie to i owo z tylnych błotników i dostanie jakieś buciki na 17" |
Prawda - rdzy muszę się pozbyć Koła na razie jednak zostaną bo dla mnie liczy się po pierwsze komfort. Będą 15ki na profilu 60
tresorex napisał/a: | No właśnie, co te koła takie małe? Chyba jakiś nieoryginalny rozmiar gum jest założony... |
Prawda - jak pisałem wyżej - mam koła z Galanta i opony nadarzą się idealnie hehe.
Dla ciekawych - byłem na podnośniku - fotki poniżej
|
|
|