Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] O1T problem z klimatyzacją
Bob27 - 25-03-2015, 19:11 Temat postu: [I 2.0T] O1T problem z klimatyzacją Witam,
Mam u siebie dziwny problem z klimą, w ub. roku nagle przestała działać, więc pomyślałem, że trzeba nabić, jak pomyślałem tak zrobiłem, chociaż okazało się, że nie ma takiej potrzeby, no ale po nabiciu zaczęła działać.
Ale okazało się, że problem powracał, do końca lata jakieś 2-3 razy, klimatyzacja od czasu do czasu po prostu się nie włączała, kontrolka się świeci, wentylatory chodzą, ale dmuchają tym co jest na zewnątrz, po czym kolejnego dnia wszystko ok.
Dzisiaj był pierwszy cieplejszy dzień i problem powrócił, tzn. klima nie działa. Bezpiecznik ok, wydaje się, że wszystko powinno być w porządku ale nie jest.
Ktoś ma pomysł co może być problemem?
krzychu - 25-03-2015, 20:04
szczelina sprzęgła kompresora do regulacji?
irek23rz - 25-03-2015, 21:12
Kolego jezeli sprzegielko nie zalancza sprawdz koniecznie cewke i doplyw pradu do kompresora
Bob27 - 26-03-2015, 18:56
Czy jestem w stanie to zdiagnozować sam czy mam gdzieś z tym jechać? Mechanik ze mnie słaby, ale jak wiem gdzie i czego szukać to może dam radę. Więc prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie gdzie mam szukać problemu. Dzięki i z góry przepraszam za oczywiste dla niektórych pytania.
LUK_DJ - 26-03-2015, 20:07
Sprawdź czy załącza się sprzęgło kompresora. Pokrętło temperatury przekręć na najniższą pozycję i manualnie załącz klimę ( śnieżka ma się świecić) po chwili powinno być słyszalne cyknięcie elektromagnesu kompresora. Kompresor zlokalizujesz po grubym czarnym przewodzie z zakuciami na końcach.
Bob27 - 26-03-2015, 22:18
Ok, jutro sprawdzę, dziś klima się załączyła, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu już nie działała, przy obniżaniu temperatury regulatorem wentylatory pracują mocniej ale oczywiście układ nie chłodzi.
olgierto - 27-03-2015, 11:14
miałem identycznie. Koniecznie najpierw sprawdz szczelinę między zasprzęglikiem a kompresorem. musi być minimalna ok 0,3-0,5 mm. U mnie było ok 1mm i to widac gołym okiem. Najlepiej jakbys miał szczelinomierz. Jeżeli masz za dużą szczelinę to trzeba wyjąć podkładkę co jest w środku zasprzęglika. Trzeba odkręcić jedną nakrętkę tylko same koło pasowe zasprzęglika trzeba zblokować bo się kręci Jak odkręcisz to ściągasz zdejmujesz podkładkę i skręcasz. Bardzo prosta operacja
Afordos - 12-04-2015, 20:16
Niech żyje forum i wiedza użytkowników.
U mnie klasyczna, opisywana sytuacja na tym forum.
Gdy na zewnątrz robiło się ciepło, klima przestawała chłodzić. Stanie w korku: Gorąco! Jak tylko się ruszyło, opływ powietrza - klima się włączała, chwilę chłodziła i znów brak akcji.
Wydrukowałem mechanikowi post z forum na temat szczeliny. Dzwoni do mnie, że po zrobieniu nadal nie działa. Podejrzenie padło na czujnik ciśnienia klimy. Zamówiłem czujnik, okazało się, że nie taki gwint! Jednak chwilę później zgadałem się z mechanikiem, okazało się, że czytanie jest sztuką: Zamiast zmniejszyć szczelinę - Zwiększył ją stosując dodatkową podkładkę. Po mojej interwencji - zmniejszył szczelinę, a klimatyzacja chłodzi aż miło! Lodówka o każdej porze dnia i nocy.
Bob27 - 13-04-2015, 07:00
Trzeba wyciągać cały kompresor, żeby to zrobić?
elektryk - 13-04-2015, 09:48
Bob27 napisał/a: | Trzeba wyciągać cały kompresor, żeby to zrobić? | Nie, wystarczy kanał i dostęp od spodu.
olgierto - 13-04-2015, 10:24
najlepiej z kanału, ale ja robiłem pod blokiem na parkingu i dało radę max 30 min roboty
|
|
|