To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem na pompie wc, falujące o

kicajos - 26-03-2015, 10:34
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem na pompie wc, falujące o
Witam, mam od jakiegoś czasu problem z samochodem- objawia się on falującymi obrotami i niskim ciśnieniem na pompie wc. Podczas gdy samochód jest odpalony na czujniku w pompie jest około 0.7v a silnik "dusi się", w momencie kiedy dodam choć odrobinę gazu, czujnik pokazuje poprawne wskazanie tj okolice 3v. Została rozkręcona i wyczyszczona gruntownie przepustnica oraz pompa (na tłoczkach było trochę osadu). Po skręceniu tymczasowym bez uszczelki na przepustnicy (czekam na zamówienie juz) dalej jest to samo. Nie uczyłem jeszcze samochodu obrotów, bo nie miałem na to już wczoraj czasu w nocy,ale myślę, że to nie pomoże. Proszę o pomoc i rady co ewentualnie sprawdzić, ustawić. Jeżeli będzie to konieczne kabel diagnostyczny mogę zakupić.
Ah, dodam, że ilekroć samochód jest w stanie spoczynku odpalony po chwili duszenia się zapala się kontrolka silnika i gaśnie dopiero gdy doda się gazu.
Dzięki i pozdrawiam, w razie pytań odpowiem tak szybko jak będę mógł!

Grobar - 26-03-2015, 12:13

Myślę, że lektura tego tematu wiele ci wyjaśni :arrow: http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1041182
kicajos - 26-03-2015, 16:54

Dzięki, zapoznam się z całością! Jeżeli pojawia się jakieś niejasności, mogę pisać nadal tutaj, czy w temacie dotyczącym pompy?
Bismarck - 26-03-2015, 19:02

tu masz podobmy problem opisany tu na forum

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91631

kicajos - 26-03-2015, 22:56

Bismarck ten wątek juz przejrzałem. Niestety ale czyszczenie przepustnicy mi nie pomogło. Pisałem już o tym. Postaram się załatwić przewód i zrobić wykresy evoscanem oraz sprawdzić sugestie z wątku o pompie wc. Jednak dzięki za linkowanie, zawsze może się trafić coś, czego jeszcze nie czytałem ;)
Bismarck - 27-03-2015, 18:18

kicajos

ciesze sie ze czytales jak napisales zacznij od evoscana lub od wymrugania i odczytania bledu

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

wtedy bedzie mozna zaczac myslec gdzie znajduje sie problem

kicajos - 29-03-2015, 18:51

No więc przewód diagnostyczny załatwię sobie lada dzień.

Postanowiłem wymrugać błędy, wyszło: 41 i 56.
Sprawdziłem rezystancje na wtryskiwaczach i waha się od 1.35ohm do 1.61ohm (nie wiem jaka powinna być w działających poprawnie, a nie mogę się doszukać na forum)
Do wymiany będzie lecieć filtr paliwa również jak tylko dotrze.

Dajcie znać co z wtryskiem robić, rozbierać i czyścić, czy raczej wszystko ok ?

robertdg - 29-03-2015, 19:05

Wtryskiwacz 1Ω±0,1Ω przy 20°C
Co do błedów, bez diagnostyki parametrów rzeczywistych trudno powiedziec ale problemy z ciśnieniem paliwa napewno są powodem tych kodów błedów

kicajos - 29-03-2015, 19:12

Proszę, powiedz na co mam zwrócić uwagę i co podać tutaj w wątku, bo zarówno z tym programem jak i silnikiem nie miałem wcześniej do czynienia, a nie ma co się ograniczać i z czasem można uczyć się coraz więcej nowych rzeczy :)
Bismarck - 29-03-2015, 19:52

kody jakie napisales to wtryskiwacze/cisnienie paliwa jak dla mnie to sprawa prosta zapchany lub w pelni nie drozny filtr i od wymiany filtrow nalezy zaczac a zwlaszcza od tego filtra
przypominam ze po wymianie dolaczyc aku i adaptacja

http://up.programosy.pl/foto/karta_filterka.gif

http://up.programosy.pl/f..._filterka_1.jpg

kicajos - 29-03-2015, 21:09

Nie mam tych filtrów, albo nie wiem gdzie one dokładnie są. W zaznaczonym miejscu jest zasilanie paliwa do pompy i wchodzi do niej stalowa końcówka z uszczelka. Nigdzie tam nie znalazłem takiego filterka. To samo na powrocie z listwy wc.
Bismarck - 30-03-2015, 06:54

W zaznaczonym miejscu jest zasilanie paliwa do pompy i wchodzi do niej stalowa końcówka z uszczelka

odlanczasz ta rurke i w srodku w korpusie jest ten filter widac tyko mosiezna obwodke ciezko jest go wyciagnac bo straszne malenstwo i zamontowanego ciezko zauwazyc zakup nowy cena to okolo 20 zl w ASO

kicajos - 02-04-2015, 13:44

Filtr wymieniony, dotarł również dziś kabelek diagnostyczny. Oprogramowanie ogarnięte. Co teraz robić z evoscanem :)

edit: Ah, dodam, że faktycznie tak jak mówiłem nie było tam żadnego filtra, został zakupiony w aso i założony.

[ Dodano: 03-04-2015, 11:39 ]
Uczenie obrotów nie pomogło objawy dalej te same tj: silnik zaczyna się dusić, obroty spadają do momentu w którym prawie gaśnie po czym sam zbiera się obroty wchodzą na zakres 1,5k i znów spadają po chwili ustabilizowania do poziomu krytycznego. Podczas tego cyklu gdy działa na ostatkach sił zapala się kontrolka silnika a następnie znika gdy doda sobie obrotów komputer. Pobawię się dzisiaj z evoscanem i podrzucę jakieś wykresy. Czekam na dalsze sugestie co może być przyczyną tego zachowania, pozdrawiam!

Bismarck - 04-04-2015, 07:06

z braku filterka na pompie miejmy nadzieje ze syf nie dostal sie na pompe wc i wtryskiwacze i ich nie zniszczyl bo wymiana zaboli

czy po zalozeniu filtra odlaczyles aku zanim uczyles obrotow bo jezeli nie odlanczales aku to wszystkie ustawienia poprzednie beda nadal i nic sie nie zmieni

kicajos - 04-04-2015, 13:59

Aku wyjęte przez cały czas. Pompę rozebrałem i wyczyściłem porządnie jeszcze. Czy jest sens, żeby jakoś czyścić wtryskiwacze jeszcze, czy będzie z tym za dużo zachodu ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group