To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Czy silnik w tym samochodzie jest bezkolizyjny?

marcindy - 27-03-2015, 16:11
Temat postu: [Cari 1.9TD] Czy silnik w tym samochodzie jest bezkolizyjny?
Urwał mi się pasek i silnik zgasł.
Szukam i coś znaleźć nie mogę, ale mam wrażenie, że to nie jest bezkolizyjny motor.
Czy ktoś mógłby potwierdzić moje złe przeczucia lub ku mojej radości zdementować?

milo - 27-03-2015, 19:25

Silnik jest kolizyjny wszystkie diesle są kolizyjne
rasiak1980 - 27-03-2015, 22:12

w dieslu czasami nie ma co zbierać, stopień zniszczeń jest wprost proporcjonalny do prędkości przy jakiej pasek sie zerwał
marcindy - 27-03-2015, 22:33

No tak dokładnie przypuszczałem :)
Ale Panowie! Nie jest źle.
http://zapodaj.net/256aca7a53ca4.jpg.html
http://zapodaj.net/d2de885240a43.jpg.html
http://zapodaj.net/bed4ed31d1c8a.jpg.html
http://zapodaj.net/07f97ccbd5412.jpg.html
http://zapodaj.net/4262b0d9c7ad1.jpg.html

robertdg - 27-03-2015, 22:48

Nie zmienia to faktu, że zawory pracują w pionie do tłoków i nalezy zdemontować wszystkie oraz sprawdzić trzonki zaworowe pod kątem "rozbicia" materiału, gdyż po zagrzaniu taki zawór zacznie utykac w prowadnicy
marcindy - 27-03-2015, 23:19

Wiem.
Dzisiaj już mi się nie chciało,ale jutro nie ma zmiłuj. Zabieram od znajomego maszynkę do ściągania zabezpieczenia i przejrzę.

Przy okazji zobaczyłem, że mam pękniętą uszczelkę pod kolektor wydechowy i jakoś tak sporo nalotu po oleju w kanale dolotowym 4 cylindra i tłok ciut ubabrany. A do tego są ryski przy otworach wtrysków.

Zastanawiam się czy nie kupić splanowanej i kompletnej głowicy. 699 to chyba całkiem sensowna cena za gwarantowaną na pół roku głowicę.
U siebie co najmniej dwa zawory z osprzętem muszę zrobić,do tego przydałoby się planowanie i może spawanie, bo tracę ciut płynu i już wiem gdzie on ucieka.

robertdg - 27-03-2015, 23:26

marcindy napisał/a:
699 to chyba całkiem sensowna cena za gwarantowaną na pół roku głowicę.
U siebie co najmniej dwa zawory z osprzętem muszę zrobić,do tego przydałoby się planowanie i może spawanie, bo tracę ciut płynu i już wiem gdzie on ucieka.
BDB oferta, nie opłaca się robić tego co masz
marcindy - 27-03-2015, 23:35

Dzięki za potwierdzenie.

Biorąc pod uwagę, że mam gościa 20 km od domu, to jutro dzwonię i raczej kupuję.

[ Dodano: 28-03-2015, 09:47 ]
Przepraszam za post pod postem, ale podbić chciałem.

Mam silnik ze stalową miską.

Z tego co się orientuję, to głowica nawet od takiego z miską aluminiową pasować będzie prawda?

milo - 28-03-2015, 12:50

Carisma czy volvo takie same silniki 1.9 td od 2000 r były inne silniki diesla DiD
marcindy - 28-03-2015, 14:03

To wiem.
Ja mam f8qt z miską stalową.
Wiem, że słupka z michą aluminiową nie założę i pytam o głowicę, bo mogę mieć koło wtorku sprawdzoną z niewiadomego silnika z michą stalową albo nieco później sprawdzoną z silnika znanego mi pochodzenia z michą aluminiową, a przy okazji tańszą.
I tak się zastanawiam czy tu nie ma żadnych różnic.

Carisma1 - 28-03-2015, 18:13

od Volvo głowica może być, ale pamiętaj : tylko od motoru F8Q 90 kM, przed DiD w Volvo były motory 95 kM (nawiasem bardzo dobre, szkoda że w Carismie go nie było). Kup drugą głowicę, najlepiej uzbrojoną, przekładka wałek zawory itd różnie wychodzi, często po zerwaniu paska wałek rozrządu jest do wyrzucenia ale tego nie widać na pierwszy rzut oka, w końcu zawory spotkały sie z tłokiem, fizyka jest nieubłagana, II zasada Newtona, gdzieś ta siła pochodząca od tłoka musiała się skompensować. Ponadto zwróć uwagę czy pasek zerwał się sam z siebie, czy -jak często się zdarza w tym silnik- klin na kole rozrządu od wałka się zerwał i pęknięcie paska to skutek. Co drugą wymianę rozrządu niektórzy zalecają wymianę tego koła. Pozdrawiam
PS głowica przed założeniem koniecznie: spr szczelności, planowanie, spr luzów zaworowych, gwarancja sprzedającego nic tu nie ma do rzeczy, chyba, że ma na to papier......ale ja generalnie jestem nieufny.

marcindy - 28-03-2015, 21:13

No i fajnie. O to mi chodziło.

Pasek zerwał się sam.
Ogólnie całość to tylko moja głupota, bo przeciągnąłem wymianę.
Nowy pasek z rolkami i pompą wody mam w garażu od miesiąca. Po świętach miałem zakładać...

Ale może to i lepiej, że się zerwał teraz. Jutro miałem jechać do Rzeszowa i Przemyśla i myśl, że urwał się koło domu jakoś tak troszeczkę uspokaja sumienie.

rasiak1980 - 29-03-2015, 21:19

To są wżery na jednym z tłoków czy tylko nalot?
marcindy - 12-04-2015, 12:13

Przepraszam za nieobecność...

Tylko nalot na tłokach. Wyczyściłem już wszystko i poskładałem z nową głowicą. Chodzi jak złoto kiedy podam "na krótko" zasilanie na zawór start-stop, ale oczywiście zgasić nie mogę :)
Po normalnym podpięciu nie jest podawane napięcie na zawór i pompa nie podaje paliwa.
Immo jest odcięte i do zaworu idzie tylko jeden przewód.

Zatem pytanie!
Gdzie jest bezpiecznik od tego zaworu, bo najwyraźniej musiał się spalić. Goły kabel zwierał do masy.
Czy może tam nie ma bezpiecznika i uwaliło się coś konkretnego?

Jestem w trakcie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424, zaraz idę przeglądać skrzynkę pod kierownicą.

EDIT.

Bezpiecznik namierzony i wymieniony. Wszystko już śmiga jak należy :)
Carisma wróciła do życia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group