To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [3.0 V6] Mitsu 3.0 v6 Pytania

lapa16 - 02-04-2015, 16:23
Temat postu: [3.0 V6] Mitsu 3.0 v6 Pytania
Witam serdecznie

Po bardzo długich poszukiwaniach stałem się posiadaczem Pajero Sporta Ben+Gaz.
Mam 2 pytania odnośnie tego samochodu:

Mam rozwalony katalizator i juz z niego furgocze, czy jest on częscią niezbędną do prawidlowego działania silnika czy można go spokojnie wyciąć i wstawic w to miejsce jakas rurke ewentualnie cos aby nie przyczepili się na przeglądzie ?



Wyczyścilismy przepustnicę i silnik nadal faluje na benzynie, pozostal nam do wymiany filtr paliwa i teraz pytanie czy to pomoze czy problem tkwic moze gdzieś indziej ?


Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

kaczka81s - 04-04-2015, 10:55

Katalizator jak masz rozwalony to wytnij, a na to miejsce wspawaj nowy. Za nowy dasz ok 200-300zł jakiś uniwersalny z alledrogo, musisz tylko dobrać do pojemności. Stary sprzedaj na złom stówę powinieneś dostać jak jest rozwalony, za całe dają ze dwie. Jeśli wstawisz rurkę raczej nic nie powinno się dziać, choć niekoniecznie, ale przeglądu na pewno nie przejdziesz.

Wymień filtr i zobacz. Choć sądzę że w tym wypadku nic to nie pomoże. Za wolne obroty jest chyba odpowiedzialny silniczek krokowy, jest chyba gdzieś przy przepustnicy i to chyba on będzie sprawiał że obroty falują.

Grigori - 04-04-2015, 13:31

1.
Ja katalizatora nie mam, zamiast tego mam prosta rurę w obudowie katalizatora.
Żadnych zmian nie odczuwam, jest tylko jedna sonda przed katalizatorem więc błędu nie będzie.

2.A wykręcałeś silniczek krokowy z obudowy przepustnicy i czyściłeś ?
Najlepiej zaczynać od najprostszych i najtańszych rzeczy tj. filtr powietrza paliwa.
Sprawdź przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, czy jest dobra masa do silnika.

lapa16 - 04-04-2015, 18:18

Dzięki Panowie za odpowiedzi:)

Samochód przeszedl juz generlany remont przedniego zawieszenia (co bylo możliwe w poliuretanach jest wiec spokoj na lata)

Gałki, sworznie itp wymienione na nowe, zbierzność zrobiona.

Rama cala oczyszczona+cortanit+konserwacja.

Jeżeli chodzi o filtry to wszystko wymienione oprocz filtra paliwa podczas wymiany oleju w silniku.

Silniczek krokowy przeczyscilismy z grubsza.

Falowanie jest tylko na benzynie więc z automatu wykluczam kable bo na gazie chodzi elegancko:)

Co do katalizatora to postąpie jak napisał kolega Grigori

[ Dodano: 09-04-2015, 19:54 ]
Niestety po zmianie filtra paliwa nadal to samo.

Jakies sugestie ?

[ Dodano: 28-04-2015, 13:03 ]
Problem falowania rozwiazany, spadniety waz od podcisnienia, pozdrawiam :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group