To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana uszkodzonego ECU - ECM

madluke - 09-04-2015, 23:35
Temat postu: Wymiana uszkodzonego ECU - ECM
Drodzy, kontynuując walkę z wypadającym zapłonem w cylindrze 1, wyeliminowałem wszystko i został tylko komputer i kable. Nabyłem komputer o tym samym numerze co mój i miałem nadzieję, że podmianka zadziała. Niestety tak się nie stało - rozrusznik kręci, silnik nie odpala. Pytanie jest takie: co teraz mogę zrobić?

Czytałem, że do modelu 2000 trzeba było wymieniać ECM razem ze sterownikiem immo. Od modelu 2001 można był wymienić ECM osobno i zaprogramować kluczyki. Ja mam auto z 2000 - model 2001 (druga połowa 2000).

Problem jest taki, że stary ECM rozwalił się totalnie i po podłączeniu go ponownie, auto odpaliło, silnik zaczął się trząść, coś zaczęło pukać i stukać i po chwili auto zgasło. Aktualnie Mitsu jest unieruchomione - nie wiem co mam zrobić - mam dwa kompy w domu na stoliku i dodatkowo zdemontowałem sterownik immo. ;(

robertdg - 10-04-2015, 09:02

Cytat:
nie wiem co mam zrobić - mam dwa kompy w domu na stoliku i dodatkowo zdemontowałem sterownik immo. ;(
Możesz oddać ECU do dobrego elektronika do naprawy albo szukać używki uwzględniając doposażenie auta w tempomat, TCL, rodzaj skrzyni. ECU z ostatniego liftu jest całkiwicie inne niż w starszych (więc jeżeli masz auto przed marcem 2000 to nawet nie wchodzi w rachube wymiana na nowszy bo wtyczki nie pasują i osprzęt jest inaczej integrowany)
Tomii - 10-04-2015, 09:22

Poskładaj wszystko na starym ECU tak jak było pierwotnie, włącz zapłon (kontrolki) i potrzymaj tak kluczyk w stacyjce z 20 minut, po czym spróbuj uruchomić. U mnie kiedyś pomogło przy mieszaniu ECU ale mam przedlifta.
madluke - 10-04-2015, 09:48

Spróbuję go oddać do naprawy. Nie wiem na co się nada używka, którą nabyłem. :|

U mnie siedzi MR507734, kupiłem też MR507734. Na pewno nie są plug and play. Myślę, że jak się nie uda naprawić starego, to może zdjęcie immo z nowego rozwiązałoby sprawę. Druga myśl była taka, żeby kablem openport 2.0 i ecuflash-em zrzucić firmware ze starego i wrzucić na nowego, ale brak kabla uniemożliwia mi taką operację.

Poczekam na werdykt elektronika.

azbest - 11-04-2015, 17:02

Zdjecie immo z ECU raczej odpada bo nie ma plikow definicji do galantow edm. Predzej i latwiej bedzie przekopiowac rom tak jak proponujesz bo reczne szukanie w romie immo to juz wyzsza szkola jazdy.
madluke - 15-04-2015, 02:07

No i lipa - ani ja, ani elektromechanik nie mamy przewodu do zrzucenia ROMu. Stary komp działa, jak działał, a nowy nie da się odpalić (nawet immobilizera nie da się zakodować w kompie).

Stąd pytanie - czy ktoś z Was w okolicach Warszawy miałby pożyczyć kabel Openport 1.3U lub Openport 2.0, abym mógł spróbować zrzucić ROM z ECUFlash? Ewentualnie czy ktoś zna kogoś, kto mógłby skopiować jeden ROM do drugiego kompa.

Nie mam pomysłu na to auto już. Elektromechanik oglądał zachowanie auta i stwierdził, że wg niego mało prawdopodobne jest to, że to komputer. Nie mam już pomysłu.

[ Dodano: 17-04-2015, 01:01 ]
Chciałbym podziękować Wam za pomoc. Dostałem namiar na kabel, ale na razie wstrzymam się z działaniem. Elektromechanik powiedział, żeby wyczyścić przepustnicę, a zarazem elektrozawór wolnych obrotów (krokowiec) i sprawdzić potencjometr informujący ECU o otwarciu przepustnicy. Po demontażu i wyczyszczeniu auto z początku pracowało bez zmian, a po następnym uruchomieniu śmiga jak nigdy. 150 km jak na razie bez problemów.

Zdecydowałem, że jak działa, to nie kombinuję już nic i nie odłączam kompa. Mam nadzieję, ze że już będzie dobrze. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group