To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - błędy P0401 i P0366

ilona - 10-04-2015, 21:09
Temat postu: błędy P0401 i P0366
Witam !
Po raz pierwszy na forum, jeżeli coś nie tak mi wyjdzie, to od razu przepraszam.
Teamtem oraz pprośbą o podpowiedź jest mój Colt CZ 1,5 DiD, z 2004 roku, silnik 95KM. Ostatnimi czasy na tablicy pojawił się błąd "silnika" i nie miał zamiaru przestać się świecić. Akurat była okazja pożyczyć dziś przenośny pomputerek, został podłączony i chociaż model tego komputerka dedykowany jest dla pojazdów VAG - o dziwo zadziałał. A jak zadziałał, pokazał dwa błędy, P0401 i P0366. O ile ten pierwszy był opisany jako "układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ", to z kolei drugi, niestety, ale podawany był w języku angielskim, którego nie znam. W związku z powyższym prośba o radę, co z tym pierwszym błędem, czy coś to poważnego oznacza, czy np. po prostu autko należy po prostu przegonić ? No i prośba o ten drugi błąd, czego on dotyczy albo co sygnalizuje, i czy można po prostu autko użytkować, czy też niezwłocznie szukać warsztatu ? Błędy zostały skasowane, trzykrotnie był zapalany i na razie sygnalizacji o błędach nie ma.
Pozdrawiam !!!!!

plecho1 - 10-04-2015, 21:41

Pierwszy dotyczy zabrudzonego zaworu EGR który wpuszcza spaliny z powrotem do komory spalania i powinno wystarczyć jego wyczyszczenie.
robertdg - 10-04-2015, 21:54

P0366 to bład dotyczący czujnika położenia wałka rozrządu
ilona - 10-04-2015, 22:30

Dzięki !
Pora sprzyjała i zrbiłem testa, niestety, ale z bardzo żwawego auta nic nie zostało. Brakuje zupełnie mocy, na automacie trudno wycisnąć 70 km/godz. nie lepiej na manualu. Na codzień używa go żona, na odcinku 5 km, do pracy i z pracy, osiągając zawrotne prędkości, czasem dochodzące od 50 km/godz . Myślałem, że "przewietrzenie" coś mu pomoże, ale widać, nie. Cóż, czujnik wałka rozrządu ? Zainteresuje się po ile są i czy dam radę go wymienić samemu. Czy wyczyszczenie zaworu EGR jest jakoś specjalnie skomplikowane ? Jakaś podpowiedź może ? Z góry dzięki, jutro poprubuję swoich sił, zobaczymy, czy coś osiągnę, co i jak, opisze.
Pozdrawiam !

plecho1 - 10-04-2015, 22:41

W tym silniku tego nie robiłem ale to nie powinno być nic skomplikowanego, trzeba zdemontować ten zawór i go wyczyścić z sadzy oraz kanały które łączy czyli jeden z kolektora wydechowego a drugi idący do ssącego.
robertdg - 11-04-2015, 07:32

Poświęc zabiegowi czyszczenia dłuszy dzień i prócz czyszczenia samego EGRa wyczyść cały dolot - te silniki mają to do siebie, że się syfią (taki sam silnik był montowany w smarcie 1,5CDi na YT czy forum smarta bez problemu powinieneś znależć jak wygląda przebieg procesu czyszczenia EGR - kwestia tego, że pomiędzy Smartem a Coltem jest róznica montazu tych silników) dlatego też ważne jest wyczyszczenie całego dolotu łacznie ze sprawdzeniem zaworu przy turbinie.
Co do czujnika wałka rozrządu to już troszkę bardziej zawiła historia może być, gdyby czujnik był stale uszkodzony to bład pojawiałby się bez możliwości jego skasowania, przyczyną jego chwilowego zapalenia się może być jakieś zakłocenie z sieci elektryczniej auta albo początki problemu z mechanizmem rozrządu, słaby styk oraz wiele innych mozliwych przyczyn.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group