Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przerywa przy równej jeździe na ciepłym silni
lubega1983 - 11-04-2015, 08:17 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przerywa przy równej jeździe na ciepłym silni Witam wszystkich. Cari niedawno zaczeła mi przerywać na ciepłym silniku przy równej jeździe.
Auto ładnie przyśpiesza więc wymieniłem świece na irydowe no i dalej to samo.
Wyczyściłem mocowanie klem i masy i też nic nie pomogło...Nawet wlałem lepsze paliwko i też nic, dalej przerywa.
Przerywanie jest takie jak by na ułamek sekundy odłanczało się napięcie lub brak było paliwa. Help
robertdg - 11-04-2015, 20:07
Czystośc w fajkach/cewkach była sprawdzana, przepustnica, kolektor i egr były czyszczone Można jeszcze zrobić logi podczas jazdy, może coś podpowiedzą
lubega1983 - 12-04-2015, 06:23
Zmieniałem świece niedawno i było czysto. Przepustnica czysta lecz egr nie czyściłem. Dużo zachodu z tym Egr-em ? I czy jeśli to egr to nie przerywał by na zimnym również ? Jak wykonać te jak to piszesz kolego LOGI ? Co to są te Logi ?
[ Dodano: 12-04-2015, 06:48 ]
Sprawdziłem szczelność układu i też jest ok. Czy da sie wyczyscic EGR bez zdejmowania kolektora ?
[ Dodano: 12-04-2015, 07:43 ]
Dodam jeszcze, że nie oszczędzałem na świecach i kupiłem dedykowane irydowe NGK za 210 zł. Przy wymianie rozrządu przed wymianą świec były wymieniane również uszczelniacze na wałkach. Dbam o każdy swój samochód i nie oszczędzam ale takie poszarpywanie (przerywanie ) mam pierwszy raz. Robiłem dziś nawet rest kompa i uczyłem obrotów i dalej to samo. Poprawiłem klemy i wyczyściłem wszystkie masy...i również lipa. Dodam też , że o dziwo mocy mu nie brak. Nie wiem co może powodować to przerywanie..Może któraś cewka już pada.
[ Dodano: 12-04-2015, 10:02 ]
Czy miał ktoś podobne objawy ?
Proszę o pomoc.
robertdg - 12-04-2015, 10:29
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
lubega1983 - 12-04-2015, 10:35
Sonda Lambda do wymiany. OBD II pokazał P0130. Wymienię sonde ( ta przed katalizatorem ) I dam znać.
[ Dodano: 12-04-2015, 21:29 ]
Dalej kolego nie wiem co to są Logi. Sonda zmieniona i dalej to samo POMOCY !
zico81 - 23-04-2015, 20:43
Log (inaczej: dziennik, plik dziennika, rejestr zdarzeń) to w informatyce chronologiczny zapis zawierający informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego, systemu komputerowego czy komputera. Log tworzony jest automatycznie przez dany program komputerowy, a sama czynność zapisywania do logu nazywana jest też logowaniem – nie należy mylić tego określenia z logowaniem w celu wykonania uwierzytelnienia.
U mnie jest troche inaczej bo na zimnym lekko przerywa od okolo 1.8tys obr. jakby nie chcial jechać. A po 300-400m problem ustepuje. I do dzis nikt nie wie co to jest.
steve161 - 04-05-2015, 09:11
Ja walczę z pół roku z tym autem. Wszystko sprawdzałem , świece wymieniłem, wszystko co się dało wyczyściłem ciśnienie na obu pompach wzorowe, próby z róznym paliwem,dolweałem też środków do paliwa a też szarpie, łapie zamułe a najlepsze jest to że nie jest tak cały czas. Np wczoraj zrobiłem 400 km i jechał jak szalony a dzisiaj jadę do pracy i lipa znów się zaczęło. Ten silnik po prostu żyje swoim własnym życiem.
endriu007 - 23-05-2015, 23:34
Czujnik przepustnicy wymień to załatwi sprawę.
pkrecz - 18-06-2015, 14:40
To mój pierwszy post więc wypada się przywitać
Dzień Dobry Wszystkim.
Mam te same objawy co autor tego wątku. Czasami szarpie na ciepłym i ma zmulenia ale tylko na CIEPŁYM silniku. Jak jest zimny to jeździ się super ... dopóki nie zapali się ECO GDI. Mam wrażenie, że jak jest na ssaniu to jest ok, a jak zaczyna silnik nabierać temperatury to jest coraz gorzej ... Na drugim biegu nie można spokojnie sobie jechać.
W najbliższym czasie zmierzę woltomierzem ciśnienie w pompie WC i może uda mi się dobrać do tego małego filtra w pompie WC.
Czy Koledzy w międzyczasie poradzili sobie ze swoimi silnikami ?
adamon12 - 05-07-2015, 23:51
Czesc, mam podobny problem w swojej cari 1.6 16v. B+G. na obu paliwach jest ten sam problem. Auto co jakis czas ma problem z zapaleniem, tak jakby nie bylo w ogole zaplonu. Na mocy nic nie traci, idzie jak szatan, ale jadac stabilnie, nagle traci zaplon na krotka chwile i dalej sie zalacza. Tak samo puszczajac noge z gazu tez wszystko mu odcina i nie reaguje na minimalne ruchy pedalu gazu, trzeba troszke mocniej wcisnac zeby "silnik sie obudzil". Troche dziwny objaw bo wlasnie jesli chodzi o dynamike jazdy czy wolne obroty i prace silnika to wszystko jest ladnie, rowniutko. Obie cewki, przewody, swiece byly wymieniane, wiec jesli macie jakies pomysly to bardzo prosze o pomoc.
Borysław - 08-07-2015, 21:32
Ja w swojej GDI mam to samo.Pompa daje ponoć książkowe ciśnienie a wtryskiwacze sa ok.
[ Dodano: 12-07-2015, 22:08 ]
Wywaliłem katalizator i już jest ok
Father - 14-07-2015, 13:43
Mi ktos kiedys powiedzial ze GDI tak ma. W trakcie rownomiernej jazdy silnik przechodzi w tryb eco czy cos takiego i pobiera ubogą mieszanke wtedy jest to odczuwalne jak spadek mocy a gdy po chwili lekko dodam gazu to tak jakby go lekko do przodu wyrzucalo i wraca do normy. Ponoc ten typ tak ma ;P tu na forum mi ktos tak pisal jakis miesiac temu
lubega1983 - 23-07-2015, 09:08
Panowie. Zamykam temat. Wymiana sondy lambda na NGK uniwersalną zamkneła wszelkie problemy z szarpaniem.
[ Dodano: 23-07-2015, 09:09 ]
Father napisał/a: | Mi ktos kiedys powiedzial ze GDI tak ma. W trakcie rownomiernej jazdy silnik przechodzi w tryb eco czy cos takiego i pobiera ubogą mieszanke wtedy jest to odczuwalne jak spadek mocy a gdy po chwili lekko dodam gazu to tak jakby go lekko do przodu wyrzucalo i wraca do normy. Ponoc ten typ tak ma ;P tu na forum mi ktos tak pisal jakis miesiac temu |
hantom - 28-07-2015, 12:09
Mi tak szarpie odkąd mam samochód, po kilku miesiącach walki, wymiana świeć, fajkocewek, czyszczenie przepustnicy itd. Oddałem nawet do mechanika/eloektronika, posprawdzał wtryskiwacze. Dalej to samo. Już się nauczyłem z tym żyć.
|
|
|