Carisma - Techniczne - zablokowana lewa oś
Euzebio30 - 11-04-2015, 11:19 Temat postu: zablokowana lewa oś Witam, mam problem, zablokowała mi się lewa oś napędowa Lewa, a wygląda to tak: do tyłu samochód można ruszyć, ale do przodu ani drgnie, nawet milimetr. prawa chodzi normalnie do przodu i do tyłu. Muszę go przestawić w tym tygodniu i podjechać nim do przodu, i jak mam to zrobić? nie można go nawet popchnąc bez biegu, poprostu nie chce sie obracać lewa oś. Czy to są przeguby? czy da się coś odkręcić tylko po to żeby go przesunąć, czy trzeba wyciągać całą lewą oś, i jak to zrobic, czy to szybka sprawa na warunki podwurkowe?
rasiak1980 - 11-04-2015, 18:14
Pewnie mechanizm różnicowy jest uszkodzony jedyne co możesz zrobić to wypiąć przeguby i przepchnac
robertdg - 11-04-2015, 20:02
Po wypięciu przegubu mnoże się rozlecieć łożysko w kole, zawsze można użyczyć rolek pod koło do miejscowego przemieszczenia po równym terenie, na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak czy aby przyczyną blokady nie jest coś związanego z zewnętrznym osprzętem koła (zacisk, półoś, etc)
Euzebio30 - 11-04-2015, 21:44
zacisk juz sprawdzilem, wlasciwie to go nawet wymienilem na nowy, myslalem ze to zacisk poniewaz podczas jazdy do tylu (a teraz przeciez tak moze jechac) jest bardzo mocny opor i spory halas, tarcie i wydawalo mi sie ze wlasnie na zacisku, ale po wymianie zadnych zmian. a co ja moge sprawdzic z polosia?
[ Dodano: 11-04-2015, 21:49 ]
wiem co zrobie, w poniedzialek zdejme wogole zacisk z kola i bedzie bez hamulca. Aha i jeszzce jest taki objaw: jak chcem jechac do przodu (tak porzadnie, ze az prawe kolo ciagnie mi samochod na zablokowanym lewym kole:) to lewa czesc samochodu jakby opada, obniza sie ta czesc samochodu, jakbym poprostu mial wcisniety hamulec na maxa, to moze poprostu przegub zewnetrzny az tak sie rozsypal ze zablokowal kolo? bo samochod jakby chcial go ciagnac z lewej i nie moze
MichciuGT - 11-04-2015, 22:18
mi zdaje się że to jednak wina mechanizmu różnicowego...
Euzebio30 - 11-04-2015, 22:20
slyszalem ze mechanizmu roznicowego w tym samochodzie nie mozna wymienic i trzeba miec nowa skrzynie biegow, to prawda?
rasiak1980 - 11-04-2015, 23:39
hmm raczej cieżko z częsciami stąd wymienia sie całą bo jak ktoś ma całą skrzynie to nie będzie jej wybebeszał żeby jedno koło zębate dać
Euzebio30 - 12-04-2015, 00:00
nie wiem czy warto mi go juz naprawiac, kilkanascie miesiecy temu zlikwidowalem cala rdze, podloga, progi, 100% tylnego zawieszenia jest nowe, kazda srobka generalny remont za 4 tys, a tu ciagle cos pada. Chyba juz po misiu, za duzo w niego pakuje. Jak bede musial kupywac nowa skrzynie to pujdzie na zyletki.
lubega1983 - 12-04-2015, 07:47
Używki są tanie ! Montaż skrzyni na kanale też prosty. Miałem ten sam przypadek w Audi. Niestety wałek w skrzyni poszedł do cywila po 20 latach służby. Proponuje też sprawdzić jak już skrzynie zdejmiesz czy po prostu się nie zblokowała.
Jak masz oddać na żyletki po takich wkładach to szkoda nie uważasz ?
[ Dodano: 12-04-2015, 07:49 ]
Biegi wchodzą dobrze ? Sprawdź też bębny z tyłu może spadła szczęka albo się posypała....Dobrze popatrz.
[ Dodano: 12-04-2015, 07:51 ]
Jeśli jednak to przegub to wyjmij go i będziesz widział. Nie ma dużo z tym roboty. Uważaj tylko na olej ze skrzyni jak będziesz go wydzierał.
MichciuGT - 12-04-2015, 09:47
dokładnie, nie warto rozbierać skrzyni dlatego że używane, albo z anglika są tanie
Euzebio30 - 12-04-2015, 10:04
z tyłu nie mam bebnow tylko tarcze jak z przodu, a biegi chodza calkowicie normalnie, lekko i równo
|
|
|