To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Drugi... czyli EA2A SportEdition

Witek vel Mysza - 12-04-2015, 00:57
Temat postu: Drugi... czyli EA2A SportEdition
No to wracam :) Tym razem na sportowo.
Trochę szczegółów:

Type EA2A
Trim GLS(MPI),5FM/T(CENTRAL-EU/D3) LHD
Market Europe
Body code EA2-6A
Paint A71
Typeproduction start 10.1996
Interior color 60X
Production date 02.1998
Body color A71D
Options OPC:U82; SIZE-UP STEEL WHEEL + TIRE; SIZE-UP BRAKE; LEATHER COVER STEERING WHEEL; 3 POINT RR S/BELT WITH ELR; SEAT TRIM CHANGE; FLOOR CARPET; SHIFT KNOB (LEATHER);
SIDE AIR DAM; LARGE BUMPER; FULL AUTO A/C; SEAT TRIM CHANGE + AIR BAG; OTHER OPTION COMBINATION; AIR BAG + OTHER OPTION; AIR BAG + A/C + OTHER OPTION; AIR BAG + OTHER OPTION; KEY LESS ENTRY; AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE);
GERMANY SPEC

Na blacie 200 tys, u mnie ma nowe życie.
Plany będę realizował powoli, bo wydatków rodzinnych mnóstwo, ale o ile czas, zdrowie i fundusze wystarczą, to plan jest taki:
1. Zaprawki/reperaturki
2. Zabezpieczenie antykorozyjne


5. Osłona pod silnik i przykręcenie nadkoli
6. Kierownica od EVO

8. Frajda z jazdy ( :) )
9. Audio

11. Siłowniki do maski przedniej
12. UKP

Zastrzegam sobie prawo do zmiany kolejności ;)
Zdjęcie poglądowe w dniu kupna: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10342775_813499435413089_4124023803982902386_n.jpg?oh=d51529d2a8ef14fb4481b4696c498289&oe=55A9DB0F

Witek vel Mysza - 12-04-2015, 13:27

Do listy doszło lusterko fotochromatyczne które znalazłem w czeluściach garażu.
12.04.15 - Dywaniki welurowe czarne (zrobione na zamówienie przy okazji szarych do "Pierwszego". Radio tymczasowe - wygrzebane ze śmietnika stare SONY "z gałką" do bassu :) Na zapchajdziurę w sam raz :) I nawet gra! :)

arturj123 - 13-04-2015, 15:56

Znowu 2.0, kiedy V6? :twisted:
Witek vel Mysza - 13-04-2015, 17:39

Pewnie nigdy :) 2.0 zaistniało świadomie z pobudek czysto ekonomicznych. Od kochania i słuchania pomruków mam inne v6 :)
Witek vel Mysza - 21-04-2015, 19:03

Wczoraj pierwsze naprawy, dziś pierwsze zakupy.
Ogarnąłem zegarek, bo się rozłączał. Wyciągnąłem z deski, rozebrałem, przelutowałem połączenia na płytce, szczególnie od pinów wtyczki i póki co wszystko działa :)

Zakupiony olej Mobil 5w40, zakupiony filtr oleju K&N oraz filtr powietrza Pipercross.
Poszukuję filtra pyłkowego z węglem aktywnym, istnieje coś takiego do Galanta? Może ma ktoś numerek?

PS. Po ciężkich krosach okazało się, że filterek oleju mam jeden typ do auta i motocykla :)

Jedyny słuszny olej też już zalany:

Witek vel Mysza - 23-04-2015, 07:02

Rozrząd też już kupiony. Zestaw Gates jak do Pierwszego kupowałem. Chce ktoś? Bo znalazłem metę na te zestawy po 250 zł i jeszcze ze 3 są dostępne

Witek vel Mysza - 23-04-2015, 21:17

Spaliło się podświetlanie tablicy rejestracyjnej, więc zamontowałem niebieskawe żaróweczki W5W które swiecą prawie na biało. Ciekawy efekt - chłodna barwa, wóz nieco odmłodzony.



Wskoczyło lusterko fotochromatyczne, muszę doprowadzić jeszcze sygnał ze świateł cofania, zasilanie wezmę z lampki:


Witek vel Mysza - 28-04-2015, 17:48

28.04.2015 201089km - Podłączyłem maszynę do klimy, odessałem czynnik, zamontowałem nowy osuszacz NRF 33028, napełniłem 690g R134a (oraz 10ml oleju i 5ml odczynnika UV). Chłodzi jak dzika :)





Śrubki się odkręciły, ale były bardzo skorodowane, więc poszły nowe. Zielone oczko pod maską już świeci, widać czynnik z UV :)

Witek vel Mysza - 30-04-2015, 21:32

30.04.2015 -Odgrzybiłem klimatyzację środkiem dezynfekującym ContraSept firmy Tunap (po wydmuchaniu liści powietrzem, nanosiłem środek lancą bezpośrednio na parownik po wyjęciu filtra kabinowego, potem w kratki). Wymieniłem filtr kabinowy (zwykły papier JC PREMIUM).

Pod maskę zawitał sportowy filtr powietrza (Pipercross).


Na barana wskoczyła osłona od GDI, jeszcze nie do końca tak jak ma być, ale już się trzyma.


Gdyby ktoś szukał filtra kabinowego z węglem aktywnym - będzie ciężko. Ale mam patent. W obudowę starego filtra można wkleić inny filtr. Po wymiarach trochę poszukałem i z tego co się pokapowałem, podpasi od mazdy MPV/RX8. Jest dłuższy, więc nie problem przyciąć, pozostałe wymiary prawie się zgadzają. Zostawiłem sobie starą obudowę, jak urzeźbię to dam znać.

Hugo - 30-04-2015, 23:38

Miło widzieć, że dbasz o auto :D Oby służył.
Witek vel Mysza - 03-05-2015, 20:33

Podłączyłem fotochroma. Potrzebne były: Lusterko z focusa mk1, wtyczka od centralki LPG, kawałek kabla dwużyłowego (ok. 2-2.5m), kawałek kabla masowego z oczkiem, oprawka do bezpiecznika, bezpiecznik 5A.

Po zamocowaniu lusterka od focusa do płytki lusterka z Galanta i ulepieniu mocowania, wziąłem się za podłączanie. Lusterko posiada 5 pinów, potrzebne są tylko 3: Od strony stopki lustekra: 1. +12V po zapłonie, 2. Masa 3. +12V po włączeniu wstecznego. Idea lusterka jest prosta. Posiada dwa elementy światłoczułe, jeden patrzy przez przednią szybę, drugi przez tylną. Jeśli z tyłu jest jaśniej niż z przodu, wtedy ściemnia. Bardzo dobra sprawa, im bliżej dojeżdża samochód w nocy i świeci światłami, tym ciemniejsze jest lusterko.

Jeśli chodzi o montaż, to chwila moment. Podłączyłem kable do wtyczki centralki gazowej stag (nie miałem ori wtyczki do lusterka od forda, a ta od gazu pasuje idealnie), odkręciłem lampkę, przeciągnąłem kabelek masowy i przykręciłem w wolne miejsce po lewej stronie, zamontowałem lampkę.



Przewód dwużyłowy przeciągnąłem pod podsufitką i obudową słupka w dół, tuż przy skrzynce bezpieczników za schowkiem.
Zdjąłem obudowę progu i słupka, odchyliłem tunel kablowy, znalazłem kabel od świateł cofania i wpiąłem się w niego kablem z pinu 3 lusterka. (kabel czerwony z zielonym paskiem). Zasilanie wziąłem z dojścia na bezpiecznik gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Wpiąłem tam kabelek i przez bezpiecznik 5A podłączyłem zasilanie do pinu 1. lusterka.





Poskładałem i cieszę się działającym lusterkiem forochromatycznym :)

Widno:


Ciemno:

Hugo - 03-05-2015, 21:23

To pierwsze Focusy miały taki bajer? Świetna robota. Możesz cyknąć foto jak zamocowałeś to lusterko w oryginalnej podstawce? Jak ocenisz skalę trudności montażu?
Witek vel Mysza - 03-05-2015, 21:42

Miały, Ford wprowadził ten model lusterka w 95 roku w scorpio wielorybie.
Płytkę od lusterka mitsubishi przykręciłem do lusterka od forda na śrubkę i wkręt, nie musi być to lusterko od forda. Jak dołożysz jedno do drugiego to pomysł gdzie wkręcić przyjdzie sam, nie warto robić foto - może ktoś wymyśli lepiej :) Ja przykręciłem niezbyt solidnie, jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem szyby gdyby ktoś uderzył w lusterko niechcący.

W porównaniu z regeneracją wiązki scorpio montaż jest banalnie prosty :) https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/s720x720/11164591_824566574306375_4291247497517615596_n.jpg?oh=a4477c1f60e4ca836132f4d5187a9915&oe=55D347C9
Ciężko mi określić skalę, bo nie mam problemów z przerobieniem i zrobieniem czegokolwiek... W sumie to tylko 3 kabelki. A nie 300 jak na fotce wyżej ;)

Hugo - 03-05-2015, 21:54

Witek vel Mysza napisał/a:
Ciężko mi określić skalę, bo nie mam problemów z przerobieniem i zrobieniem czegokolwiek...
:wink:
Witek vel Mysza - 26-05-2015, 23:41

26.05.2015 202299km - wymieniłem czujnik ciśnienia oleju bo stary szwankował, nowy FAE 7,80 PLN :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group