To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] wibracje przy predkości > 120 km/h

Anonymous - 17-02-2007, 12:12
Temat postu: [ALL] wibracje przy predkości > 120 km/h
sprawa wygląda tak ze przy predkości podan 120km/h auto wpada w dziwne wybracje
były juz jak kupiłem auto, myslałem ze to zle wywarzone koła, jakis czas temu zmieniłem opony na zimowe i koła zostały wywazone, po miescie ciezko było sprawdzić czy te wibracje nadal są .. ostatnio byłem w górach i okazało sie ze wibracje niestety są odczuwalne, choć mniejsze...
przy zmianie opon wulkanizator zauważył luz na koncówce drążka w prawym przednim kole ...

i teraz moje pytanie:

czy te drgania są spowodowane własnie tym luzem ? czy moze to cos innego ?

dodam jeszcze ze drgania nie wystepują gdy auto jedzie na luzie lub jesli wcisniete jest sprzędło i czasem przy 140 i wiecej troche sie minimalizują ...

saphire - 17-02-2007, 12:21

A czy na postoju w zależności od obrotów silnika jak pogazujesz to masz drgania czy nie?
Anonymous - 17-02-2007, 12:28

na postoju nie ma zadnych drgan ...
to są takie wibracje tak jakby własnie były niewywazone koła ... i tylko przy predkosci ok 120km i wiecej ...

ale koła wywazone wiec sie zastanawiam co to ...

saphire - 17-02-2007, 12:33

Może masz pokrzywione zawieszenie/felgi/tarcze albo luzy w zawieszeniu i nasworzniach... Ja bym przełożył całe koła na próbę z jakiegoś innego auta albo jak masz na alufelgach letnie kapcie to załóż i stestuj (zakładam że teraz masz blachy z zimówkami). Jak nie pomoże to pewnie jednak masz cos nie tak z zawieszeniem.
Anonymous - 17-02-2007, 12:40

no własnie gdyby to było zawieszenie to najprawdopodobniej trzęsło by cały czas przy jezdzie powyzej tych 120
a tu jest tak ze jak jade te 120 i wiecej i wrzucam na luz to jest ok albo jak wciskam sprzegło to tez drgania ustają i jedzie normalnie ...

Matejko - 17-02-2007, 12:50

jezeli luz na tej koncowce jest zauwazalny to moze byc no bo jedno kolo jest sztywne a drugie niedosc ze sie kreci to jeszcze chodzi lewo prawo,
druga rzecz to przeguby jesli pukaja to zew. jesli tylko wibracje to te przy skrzyni, ostatnia rzecz - krzywa polos

saphire - 17-02-2007, 12:59

Przeguby to by pewnie już dawały znać o sobie przy ostrym ruszaniu z miejsca z maksymalnie skręcona kierownicą w jedną albo w drugą stronę niemniej fakt że luzy mogą powodować że koło ciągnąc nie idzie równo tylko myszkuje na boki i są wibracje ewentualnie krzywa półośka no ale to by można sprawdzić podnosząc auto do góry oba koła i rozpędzić kółka do tych 120 na silniku i zobaczyć czy są wibracje. Luźno wiszące kółka bez nacisku mogą wykazać zupełnie co innego po rozpędzeniu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group