[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Zużycie opon
Mika - 16-04-2015, 18:35 Temat postu: Zużycie opon https://www.dropbox.com/s.../opona.jpg?dl=0
Przy wymianie opon na letnie, zauważyłem spękania w rowkach opon, między bieżnikiem.
Prosiłbym o komentarz, bo nie wiem co o tym myśleć... :/ Opony Yokohama oryginalne od nowości, mają 5 lat, przejechane jakieś 45 - 50 tyś. km. (zdjęcie na dropboxie pod powyższym linkiem)
Spękania są bardzo drobne, ale jest ich dużo. Myślicie, że można reklamować takie opony ? Nowe opony mają 5 lub 10 lat gwarancji...
Proponuje pobrać plik jpg na dysk i otworzyć, ponieważ w przeglądarce nie da się powiększyć do proporcji 1:1.
[ Dodano: 16-04-2015, 18:36 ]
Można na takich jeździć ?
cwaniak - 16-04-2015, 18:55
To są mikropęknięcia i jest to normalna dla opon, jak by Twoje opony wyglądały jak na tym zdjeciu to byś mógł je reklamować
http://images.rezulteo-op...ana_opona_a.jpg
Lucas123w - 16-04-2015, 18:56
Przy 5 letniej gumie i takim przebiegu na niej to jest całkiem normalne. Reklamacje raczej nie uznają ze względu na starzenie się materiału.
Pięcioletnia opona nawet gdyby miała dobry bieżnik to i tak nadaje się do wymiany ponieważ nie spełnia swoich właściwości.
pablo diablo - 16-04-2015, 22:45
Yokohama to super opona inna po 5 latach wyglądała by gorzej, ps ja swoje tez juz mam 5 lotnie i 90tys i to ostatni sezon dla nich, sprowadzam dokładnie takie jakie mam za rok, mimo ze będą pewno droższe ale ta guma to klasa premium jak dla mnie.
RalfPi - 17-04-2015, 08:00
pablo diablo napisał/a: | ps ja swoje tez juz mam 5 lotnie i 90tys i to ostatni sezon dla nich |
całoroczne?
Sico2 - 17-04-2015, 12:55
Mika, podaj rok produkcji i tydzien z opon,
DOT XX XX.
Po 5-6 latach guma zaczyna juz na tyle sie starzec, twardniec i wietrzec, ze zalecana juz jest wymiana, bezwzgledu na glebokosc bieznika.
Mika - 18-04-2015, 00:05
YYY 2410
Już nawet nie chodzi mi o reklamowanie, tylko o to czy jeżdżenie na takich oponach jest rozsądne... Przyznam, że 1500zł za 4 nowe opony to niemała suma...
mkm - 18-04-2015, 10:57
Mika, teoretycznie jest nierozsądne, praktycznie - jak na nasze krajowe warunki to opony masz "nowe"
Takie spękania mogą być niebezpieczne na autostradach w Niemczech, bo przy dużych prędkościach mogą eksplodować.
Na naszych drogach stara guma jest czasem lepsza - trudniej ją skasowac na wyrwach w drodze gdy guma przypomina plastik..., ale hamowanie gorsze, przyczepność gorsza, zakręty niepewne, kontrola ciśnienia wymagana bardzo częsta, no i świadomość niepewnych opon.
Szukaj sobie nowych - są faktyczne promocje i można kupić opony w dobrej cenie
pablo diablo - 18-04-2015, 17:11
RalfPi napisał/a: | pablo diablo napisał/a: | ps ja swoje tez juz mam 5 lotnie i 90tys i to ostatni sezon dla nich |
całoroczne? |
nie na zimę zakładam zimowe
Uwex - 19-04-2015, 09:29
Klik - nie są to rady pana Wieśka z warsztatu za stodołą, więc chyba można wierzyć
RalfPi - 21-04-2015, 18:36
Uwex napisał/a: | Klik - nie są to rady pana Wieśka z warsztatu za stodołą, więc chyba można wierzyć
| Czyli, że dobrze składowana opona jest w stanie wytrzymać 10 lat?
Czyli znaczyłoby, że nie ma co kupować nowych opon, tylko 3 letnie używki - cena 5 razy mniejsza (może i trochę większa awaryjność), a i można na niej polatać kolejne 3 bez problemu.
mkm - 21-04-2015, 18:42
Pod warunkiem, że używki nie były ściągane z auta np. po dachowaniu lub innym locie po wysepce lub krawężnikach
Kupić dobrą używaną oponę wbrew pozorom nie jest łatwo - a niby są ich tysiące...
Najczęstsze wady to przecięcia, wybrzuszenia, wyząbkowanie, spłaszczenia, ubytki gumy, wyrwane "kostki" bieznika, itp. itd
RalfPi - 21-04-2015, 20:50
mkm napisał/a: | Pod warunkiem, że używki nie były ściągane z auta np. po dachowaniu lub innym locie po wysepce lub krawężnikach
Kupić dobrą używaną oponę wbrew pozorom nie jest łatwo - a niby są ich tysiące...
Najczęstsze wady to przecięcia, wybrzuszenia, wyząbkowanie, spłaszczenia, ubytki gumy, wyrwane "kostki" bieznika, itp. itd |
Myślę, że trochę demonizujesz - ja bym już sprzedał swoje opony (nie bite i wogóle zadbane chyba z 5mm bieżnika mają po 4 latach) ale.. po przeczytaniu proponowanego artykułu jeszcze pojeżdżę na nich co najmniej rok, może dwa. A takich jak jest pewnie wielu.
Sico2 - 23-04-2015, 08:50
Zawsze problemem jest pieniadz vs. bezpieczenstwo i czlowiek sie gryzie czy ma na nowe. Ale wydaje mi sie, ze 1500 to nieco zawyzone. Z gornej polki, oponki 205/60/16 chodza za 1200, np Nokian, bardzo dobra marka. A jak ktos chce jeszce oszczedzic, Debica czy Kormoran ma oponki za 750-800zl w tym rozmiarze z 2015r. Wydaje mi sie, ze na taki uklad mozna juz pojsc.
Takie tylko moje 5gr.
Silverrr - 23-04-2015, 19:47
Wg. mnie Twoje opony wyglądają bardzo dobrze. Gdybym nie zagłębił się w czytanie to raczej bym nie powiedział, że mają 5 lat. Sam obecnie zakładam opony z 2010r i będzie to ich ostatnie założenie u mnie Niby niektórzy mówią, że laczki trzymają swoje właściwości do 8 lat, ale jak dla mnie (zboczeniec na punkcie dobierania DOBRYCH materiałów) 5 lat to ostateczność. Polecam w połowie przyszłej zimy poszukać letnich Będą tańsze a jeśli złapiesz produkcję z końca 2015r to kilka miesięcy w jedną czy drugą stronę nie zrobią różnicy
Aha! I teraz mamy bardzo miłe indeksy opon Okazało się po tylu latach, że chcąc dobrać dobre opony, wziąłem nieodpowiednie Mowa tu o TOYO Proxes T1R z indeksem do 270km/h. Twarde kakloty i zdarzyło mi się na nich poślizgnąć przy prędkości rzędu... 20km/h... Co prawda bieżnik nie do zajechania, ale po wprowadzeniu indeksów opon okazało się, że mają przyczepność F albo G Czyli najgorszą
|
|
|