To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - galancik 2.4 gdi odcina palio przy 3,1 tys ob Pomocy

cali00 - 18-04-2015, 18:20
Temat postu: galancik 2.4 gdi odcina palio przy 3,1 tys ob Pomocy
Witam mam problem z moim Galantem 2.4 GDI 1999r problem jest następujący przy obrotach 3100 odcina palio dodam ze wymieniłem przepustnice wymieniłem katalizator na stumennice ( na komputerze tylko wykazało brak napięcia na drugiej sadzie pierwsza ok ) z tego co przeczytałem necie mógłby być regulator wysokiego ciśnienia ? pompka paliwa ? co o tym sadzicie Pozdrawiam
radek79 - 19-04-2015, 09:25

na początek wymienił bym filtr paliwa,sam zawór regulacji paliwa pokazał by błąd i ile dobrze pamiętam,lub sama pompa wysokiego ciśnienia już nie domaga,warto też sprawdzić szczelność całego układu paliwowego
robertdg - 19-04-2015, 09:41

Zawsze też można podpiąc skaner i zrobić logi i pracy w trybie rzeczywistym, może po tych parametrach będzie coś widać.

Polecam zapoznać się z http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

cali00 - 23-04-2015, 16:42

filter paliwa zmieniony i nic dalej to samo ...;( dodam ze galacik padl z 3 razy zgasł w trakcie jazdy gdy obroty byly bliskie tych 3.100 mrugała kontrolka "cheka" . teraz sam nie wiem co tu wymienić zeby to chodziło jak trza dodam ze wydaje mi sie ze dużo pali... może ma to jakis wpływ . Jak myślicie sonda ta do wymiany? może cewka ? bądź silniczek krokowy ? będę wdzięczny za pomoc

[ Dodano: 23-04-2015, 16:43 ]
a co do skanera to by napeno coś wykazało tylko ja jestem ciemny do tych rzeczy ;(

Marcelinho - 23-04-2015, 17:56

Odłącz akumulator na 15 min i podłącz z powrotem.Przejedź się i zobacz czy coś się zmieniło.
cali00 - 23-04-2015, 20:17

Bylem odłoczyłem i dalej nic 3100 ;( ilipa
radek79 - 23-04-2015, 20:28

bez poznania kodu błędu puki co wróżenie z fusów,podłącz pod kompa i zrób zdjęcie telefonem np.
cali00 - 23-04-2015, 20:36

bylem na kompie brak napiecia drugiej sadzie to moze sonde wymienie ?
Hubeeert - 23-04-2015, 20:38

cali00 napisał/a:
wymieniłem katalizator na stumennice

Gratuluję, po założeniu strumienicy ECU oszalało ze szczęścia czemu dało wyraz zapalając CE i przechodząc w tryb awaryjny :mrgreen: co wiąże się ze zwiększoną konsumpcją paliwa :) Winna temu jest odczyt na drugiej sondzie, która służy do korekty dawki paliwa po przejściu spalin przez katalizator. Nie, usunąć się go NIE DA.

Odcinka paliwa oznacza kłopoty z jego ciśnieniem.
Tak niska odcinka oznacza duże (drogie) kłopoty.
Na 95% padła Ci pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Regulator ciśnienia nie da AŻ TAKICH objawów.

Podłącz samochód pod Evoscan i sprawdź ciśnienie paliwa w czasie jazdy.

cali00 - 23-04-2015, 22:50

tak cały środek z tego kata bo myślałem że zapchany.... Tak szczerze nie mam pojęcia co to ten evoscan i penie nikt mojej okolicy czegoś takiego niema żeby to zrobić ;( ( a na kompie byłem przed wciągnięciem kata)."drogie" czyli wymiana pompy ? zniknie ustrka ? zmienie sonde i pojade jeszcze raz na kompa i zobacze co sie zmieni... :oops:
apg2312 - 23-04-2015, 23:12

Jeśli druga sonda nie działa, to wyskoczy CE. Ale nawet jeśli obie sondy będą sprawne, CE dalej będzie wyskakiwał, bo nie masz między nimi katalizatora, i obie będą dawać taki sam odczyt. Dla komputera sterującego jest to ewidentny błąd. Rozwiązanie - trzeba sprawdzić sondy i w razie potrzeby wymienić, oraz kupić (i oczywiście zamontować) katalizator. Uniwersalny katalizator z Bosala kosztuje ok. 250 zł, więc nie jest to jakaś zawrotna kwota.

cali00 napisał/a:
Tak szczerze nie mam pojęcia co to ten evoscan i penie nikt mojej okolicy czegoś takiego niema żeby to zrobić

http://www.evoscan.com/
Oprzyrządowanie i oprogramowanie serwisowe do samochodów japońskich. Czy ktoś to ma w Twojej okolicy ? Strzelę, że może w Sanoku, może w Krośnie znajdzie się jakiś warsztat. W innym wypadku Rzeszów lub Przemyśl (patrzyłem wg mapy). Ale po prostu popytaj się po warsztatach w okolicy.

radek79 - 26-04-2015, 11:29

ja w swoim byłym GDI miałem wycięty katalizator i wstawioną chyba zwykły tłumik z jakiegoś auta i nie było żadnych problemów z silnikiem, nie było błędów,spalanie na normalnym poziomie

[ Dodano: 26-04-2015, 11:31 ]
apg2312 napisał/a:
Jeśli druga sonda nie działa, to wyskoczy CE

nie prawda jedyny jaki błąd wyskoczy przy sądzie w galancie to brak podgrzewania sondy

Hubeeert - 27-04-2015, 14:39

radek79 napisał/a:
nie prawda jedyny jaki błąd wyskoczy przy sądzie w galancie to brak podgrzewania sondy

Nieprawda. Błąd grzałki sondy to jedno, ale sama sonda ma dwa obwody...

radek79 - 27-04-2015, 20:19

Hubeeert napisał/a:

radek79 napisał/a:
nie prawda jedyny jaki błąd wyskoczy przy sądzie w galancie to brak podgrzewania sondy

Nieprawda. Błąd grzałki sondy to jedno, ale sama sonda ma dwa obwody...

teoria nie idzie w parzę z praktyką,sąda pokarzę błąd gdy ją całkowicie odłączysz lub uszkodzona właśnie grzałka sondy,jeżeli twierdzisz że się mylę podaj mi kod błędu nie sprawnej sondy w galancie gdi

Hubeeert - 27-04-2015, 21:52

radek79 napisał/a:
teoria nie idzie w parzę z praktyką,

Możliwe. Polak potrafi - jak życie pokazuje nawet sworznie spawać do wahacza. C to dla niego wyciąć katalizator, chwalić się tym na Forum i zarzucać innym, że się nie znają???
radek79 napisał/a:
sąda pokarzę błąd
Są tu [edit] trzy błędy, ale nie w słowie błąd...
radek79 napisał/a:
gdy ją całkowicie odłączysz lub uszkodzona właśnie grzałka sondy
Oczywiście bo ECU nie widząc różnicy w odczytach pomiędzy sondami nie wyrzuci błędu katalizatora... :roll:
radek79 napisał/a:
,jeżeli twierdzisz że się mylę podaj mi kod błędu nie sprawnej sondy w galancie gdi
Patrz moje poprzednie zdanie. I naprawde zadaj sobie trochę trudu po to, żeby się dokształcić...

Kocham naszych Rodaków za optymizm w drutowaniu samochodów i pretensje do całego świata, że ten zdrutowany zaśmiecony i schrzaniony przez samego właściciela kawał złomu nie jeździ, stuka, puka i wlewa w siebie więcej paliwa na 100km niż M1A2 Abrams w ciągu całej kampanii w Iraku... Kocham ich też za to, że w końcu przyjeżdżają je u mnie naprawiać i tanio nie jest. Oby tak dalej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group