[97-04]Galant EAxA/W - galancik 2.4 gdi odcina palio przy 3,1 tys ob Pomocy
cali00 - 18-04-2015, 18:20 Temat postu: galancik 2.4 gdi odcina palio przy 3,1 tys ob Pomocy Witam mam problem z moim Galantem 2.4 GDI 1999r problem jest następujący przy obrotach 3100 odcina palio dodam ze wymieniłem przepustnice wymieniłem katalizator na stumennice ( na komputerze tylko wykazało brak napięcia na drugiej sadzie pierwsza ok ) z tego co przeczytałem necie mógłby być regulator wysokiego ciśnienia ? pompka paliwa ? co o tym sadzicie Pozdrawiam
radek79 - 19-04-2015, 09:25
na początek wymienił bym filtr paliwa,sam zawór regulacji paliwa pokazał by błąd i ile dobrze pamiętam,lub sama pompa wysokiego ciśnienia już nie domaga,warto też sprawdzić szczelność całego układu paliwowego
robertdg - 19-04-2015, 09:41
Zawsze też można podpiąc skaner i zrobić logi i pracy w trybie rzeczywistym, może po tych parametrach będzie coś widać.
Polecam zapoznać się z http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
cali00 - 23-04-2015, 16:42
filter paliwa zmieniony i nic dalej to samo ...;( dodam ze galacik padl z 3 razy zgasł w trakcie jazdy gdy obroty byly bliskie tych 3.100 mrugała kontrolka "cheka" . teraz sam nie wiem co tu wymienić zeby to chodziło jak trza dodam ze wydaje mi sie ze dużo pali... może ma to jakis wpływ . Jak myślicie sonda ta do wymiany? może cewka ? bądź silniczek krokowy ? będę wdzięczny za pomoc
[ Dodano: 23-04-2015, 16:43 ]
a co do skanera to by napeno coś wykazało tylko ja jestem ciemny do tych rzeczy ;(
Marcelinho - 23-04-2015, 17:56
Odłącz akumulator na 15 min i podłącz z powrotem.Przejedź się i zobacz czy coś się zmieniło.
cali00 - 23-04-2015, 20:17
Bylem odłoczyłem i dalej nic 3100 ;( ilipa
radek79 - 23-04-2015, 20:28
bez poznania kodu błędu puki co wróżenie z fusów,podłącz pod kompa i zrób zdjęcie telefonem np.
cali00 - 23-04-2015, 20:36
bylem na kompie brak napiecia drugiej sadzie to moze sonde wymienie ?
Hubeeert - 23-04-2015, 20:38
cali00 napisał/a: | wymieniłem katalizator na stumennice |
Gratuluję, po założeniu strumienicy ECU oszalało ze szczęścia czemu dało wyraz zapalając CE i przechodząc w tryb awaryjny co wiąże się ze zwiększoną konsumpcją paliwa Winna temu jest odczyt na drugiej sondzie, która służy do korekty dawki paliwa po przejściu spalin przez katalizator. Nie, usunąć się go NIE DA.
Odcinka paliwa oznacza kłopoty z jego ciśnieniem.
Tak niska odcinka oznacza duże (drogie) kłopoty.
Na 95% padła Ci pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Regulator ciśnienia nie da AŻ TAKICH objawów.
Podłącz samochód pod Evoscan i sprawdź ciśnienie paliwa w czasie jazdy.
cali00 - 23-04-2015, 22:50
tak cały środek z tego kata bo myślałem że zapchany.... Tak szczerze nie mam pojęcia co to ten evoscan i penie nikt mojej okolicy czegoś takiego niema żeby to zrobić ;( ( a na kompie byłem przed wciągnięciem kata)."drogie" czyli wymiana pompy ? zniknie ustrka ? zmienie sonde i pojade jeszcze raz na kompa i zobacze co sie zmieni...
apg2312 - 23-04-2015, 23:12
Jeśli druga sonda nie działa, to wyskoczy CE. Ale nawet jeśli obie sondy będą sprawne, CE dalej będzie wyskakiwał, bo nie masz między nimi katalizatora, i obie będą dawać taki sam odczyt. Dla komputera sterującego jest to ewidentny błąd. Rozwiązanie - trzeba sprawdzić sondy i w razie potrzeby wymienić, oraz kupić (i oczywiście zamontować) katalizator. Uniwersalny katalizator z Bosala kosztuje ok. 250 zł, więc nie jest to jakaś zawrotna kwota.
cali00 napisał/a: | Tak szczerze nie mam pojęcia co to ten evoscan i penie nikt mojej okolicy czegoś takiego niema żeby to zrobić |
http://www.evoscan.com/
Oprzyrządowanie i oprogramowanie serwisowe do samochodów japońskich. Czy ktoś to ma w Twojej okolicy ? Strzelę, że może w Sanoku, może w Krośnie znajdzie się jakiś warsztat. W innym wypadku Rzeszów lub Przemyśl (patrzyłem wg mapy). Ale po prostu popytaj się po warsztatach w okolicy.
radek79 - 26-04-2015, 11:29
ja w swoim byłym GDI miałem wycięty katalizator i wstawioną chyba zwykły tłumik z jakiegoś auta i nie było żadnych problemów z silnikiem, nie było błędów,spalanie na normalnym poziomie
[ Dodano: 26-04-2015, 11:31 ]
apg2312 napisał/a: | Jeśli druga sonda nie działa, to wyskoczy CE |
nie prawda jedyny jaki błąd wyskoczy przy sądzie w galancie to brak podgrzewania sondy
Hubeeert - 27-04-2015, 14:39
radek79 napisał/a: | nie prawda jedyny jaki błąd wyskoczy przy sądzie w galancie to brak podgrzewania sondy
|
Nieprawda. Błąd grzałki sondy to jedno, ale sama sonda ma dwa obwody...
radek79 - 27-04-2015, 20:19
Hubeeert napisał/a: |
radek79 napisał/a:
nie prawda jedyny jaki błąd wyskoczy przy sądzie w galancie to brak podgrzewania sondy
Nieprawda. Błąd grzałki sondy to jedno, ale sama sonda ma dwa obwody... |
teoria nie idzie w parzę z praktyką,sąda pokarzę błąd gdy ją całkowicie odłączysz lub uszkodzona właśnie grzałka sondy,jeżeli twierdzisz że się mylę podaj mi kod błędu nie sprawnej sondy w galancie gdi
Hubeeert - 27-04-2015, 21:52
radek79 napisał/a: | teoria nie idzie w parzę z praktyką, |
Możliwe. Polak potrafi - jak życie pokazuje nawet sworznie spawać do wahacza. C to dla niego wyciąć katalizator, chwalić się tym na Forum i zarzucać innym, że się nie znają???
radek79 napisał/a: | sąda pokarzę błąd | Są tu [edit] trzy błędy, ale nie w słowie błąd...
radek79 napisał/a: | gdy ją całkowicie odłączysz lub uszkodzona właśnie grzałka sondy | Oczywiście bo ECU nie widząc różnicy w odczytach pomiędzy sondami nie wyrzuci błędu katalizatora... radek79 napisał/a: | ,jeżeli twierdzisz że się mylę podaj mi kod błędu nie sprawnej sondy w galancie gdi | Patrz moje poprzednie zdanie. I naprawde zadaj sobie trochę trudu po to, żeby się dokształcić...
Kocham naszych Rodaków za optymizm w drutowaniu samochodów i pretensje do całego świata, że ten zdrutowany zaśmiecony i schrzaniony przez samego właściciela kawał złomu nie jeździ, stuka, puka i wlewa w siebie więcej paliwa na 100km niż M1A2 Abrams w ciągu całej kampanii w Iraku... Kocham ich też za to, że w końcu przyjeżdżają je u mnie naprawiać i tanio nie jest. Oby tak dalej.
|
|
|