To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Carisma 1.8 GDI w drodze do ideału

Aliass - 21-04-2015, 10:02
Temat postu: Carisma 1.8 GDI w drodze do ideału
Witajcie,

Jest to mój pierwszy samochód z tej marki. Mam nadzieję iż projekt uda się doprowadzić do ideału. Przyznam iż samochód został kupiony przypadkiem, sąsiadka wujka w Niemczech za symboliczną cenę oddawała go więc kupiłem i sprowadziłem. Przyznam iż samochód jest bardzo fajny i nie pali dużo. Trochę do roboty przy nim mam lecz mam nadzieję że się uda.

Trochę o samochodzie:
- Rok: 1997
- Typ: sedan
- Silnik: 1.8 GDI
- Wyposażenie: airbag, klimatyzacja, 4x el. szyby, centralny zamek. To chyba wszystko z głównego wyposażenia.

Co już zrobione:
- Wymieniony filtr powietrza
- Wymieniony termostat i płyn chłodniczy
- Przerejestrowany

W najbliższym czasie:
- Wymiana rozrzadu
- Wymiana oleju, filtru oleju i paliwa
- Konserwacja podwozia
- Wymiana tulejek skrzyni biegów
- Wymiana tylnych tulejek zawieszenia
- Zmiana podświetlenia
- Przyciemnienie tylnych szyb i lamp
- Zespawanie rury ponieważ jest mała dziurka
- Skóra do środka
- Audio
- Pewnie coś jeszcze dojdzie.
- Centralny z pilota
- Malowanie alusów na czarno i założenie (17)

- Naprawa drzwi. Niestety samochód stał 3 dni pod blokiem i jakiś pajac walną w drzwi i uciekł....

Samochód serwisowany do 175 tys. km aktualnie 193 tys. km

Fotki:











MManiak - 22-05-2015, 22:02

Witaj, na wstępie chciałbym pogratulować zakupu, bo autko ładnie się prezentuje. Od razu napiszę tak na przyszłość, że moim zdaniem nie warto inwestować w jakikolwiek tuning tego samochodu, bo w oryginale wygląda najlepiej. Jedno co można zrobić to założyć jakieś Borbety LS 17', bo nadają one takiego subtelnego, sportowego charakteru. Czy pisząc "w drodze do ideału" miałeś na myśli, że chcesz doprowadzić to auto do stanu oryginalnego w drobnych szczegółach? Jeśli tak to zapowiada się bardzo ciekawy temat, do którego często będę zaglądał. :) Ale jest jedno ale:
Aliass napisał/a:
- Typ: sedan
- to nie jest sedan, tylko hatchback :wink:
Aliass - 28-06-2015, 11:27

Dzięki za opinię :) . Trochę nie pisałem z braku czasu, lecz przy samochodzie praca ciągle do przodu.

1. Wymieniony rozrząd przy 198500km



2. Wpadło nowe radyjko, bardzo fajnie komponuje się z wnętrzem



3. Zawieszenie tylne zrobione i ustawiona zbieżność



4. Nie obyło się bez polerki :) musi się błyszczeć!














Niestety z klimą nie poszło tak łatwo, filtr elektrostatyczny wyczyszczony lecz nadal nie działa zimne powietrze



Misiek na wyjazd już gotowy, ciekawe jak się sprawdzi w trasie (1300km) :rolleyes:

MManiak - 28-06-2015, 11:56

Aliass, o zazdroszczę radia, też bym chciał na wakacje, ale funduszy brak. Niedługo wpadnie trochę drogich rzeczy do mojego.

Mam pytanko odnośnie oleju, jaki stosujesz u siebie. O silnikach GDI pisze się różne opinie, a mało kto wie, że są specjalne oleje przeznaczone do GDI i ponoć zawory nie klepią. Jak to jest u Ciebie z tym charakterystycznym klepaniem? Też masz coś takiego?

Aliass napisał/a:
Misiek na wyjazd już gotowy, ciekawe jak się sprawdzi w trasie (1300km) :rolleyes:
- nie przejmuj się, my kiedyś zrobiliśmy 3500km do Bieszczad, w Bieszczadach i z powrotem. Jeździ do tej pory. :lol:
Aliass - 29-06-2015, 00:30

MManiak napisał/a:
Mam pytanko odnośnie oleju, jaki stosujesz u siebie. O silnikach GDI pisze się różne opinie, a mało kto wie, że są specjalne oleje przeznaczone do GDI i ponoć zawory nie klepią. Jak to jest u Ciebie z tym charakterystycznym klepaniem? Też masz coś takiego?


Ten klekot mam ale mi to nie przeszkadza. Olej wymieniłem już na samym początku wraz z filtrem na Valvoline Maxlife 10W40 i jestem zadowolony. W GDI najlepiej zmieniać częściej olej i filtr więc przy następnej wymianie wleję ten specjalny do GDI, teraz jak chciałem zamówić to powiedział mi tydzień i cena większa niż za vavoline więc odpuściłem. Klekot jest dużo mniejszy niż wcześniej lecz nie ustąpił w 100%.

apg2312 - 29-06-2015, 02:25

Aliass napisał/a:
Olej wymieniłem już na samym początku wraz z filtrem na Valvoline Maxlife 10W40 i jestem zadowolon

Szczerze ? Ty może zadowolony i jesteś, ale silnik już mniej.
Skąd wpadłeś na pomysł, żeby do silnika z 200k przebiegu lać to półsyntetyczne coś ?
http://www.valvolineeurop.../maxlife_10w-40
Do silników Mitsubishi najlepiej lać pełny syntetyk (nie mylić z olejami hydrokrakowanymi HC).

Aliass napisał/a:
teraz jak chciałem zamówić to powiedział mi tydzień i cena większa niż za vavoline więc odpuściłem

Logiczne, że olej syntetyczny jest droższy, niż półsyntetyk. Ale akurat na porządnym oleju nie warto oszczędzać, bo taka "oszczędność" jest tylko pozorna.
Co do tygodniowego czasu na zamówienie :
Sklep LucArt ma punkt sprzedaży w Olsztynie
Pstrowskiego 38
10-602 Olsztyn
http://sklep.lucart.pl/
Odbierasz na miejscu tego samego dnia, najpóźniej następnego, jeśli muszą coś sprowadzić. Lub w ogóle kupujesz na miejscu, nie przez net.

MManiak napisał/a:
ponoć zawory nie klepią

Jeśli zawory klepią, to :
1 olej wymienia się na porządny, nie na byle g...
2 jeśli to nie pomoże, to reguluje się popychacze (jeśli jest taka możliwość), a hydropopychacze wymienia

MManiak - 29-06-2015, 10:42

Czyli dobrze wyczytałem, że ma to znaczenie jaki olej się wleje do GDI. I teraz proszę nie negować silników 1.8, bo klepią, bo falują obroty itd. Klepią - olej, falują obroty - przepustnica, albo egr. Widocznie ludzie za bardzo przyzwyczaili się do uniwersalnych silników typu 1.6 gli i myślą, że jak o silnik chociaż trochę trzeba zadbać, to już jest do kitu i nie wolno go kupować, a nawet wypadałoby napisać negatywną opinię na forach, by ostrzec innych przed tym bublem. Sam wyczytałem kiedyś komentarz na stronie (nie forum), że Carisma II gnije na potęgę i zawieszenie jest jak w Polonezie Caro. No przepraszam, ale ja mam 15 letnią Carismę i gnije on tylko w newralgicznych miejscach, jak każde inne auto. Są to nadkola i miejsca opisane przeze mnie w moim temacie. Podłoga zdrowa, podłużnice również. Wniosek jaki mi się nasuwa, jest następujący. Nie kupujcie samochodów popowodziowych. A zawieszenie wiadomo. Drogi mamy jakie mamy i na pewno ten kto dojeżdża codziennie do pracy 200km autostradą, będzie miał zawieszenie na 80000km, a ten kto tłucze auto w korkach w mieście, będzie miał na 20000km i koniec.

Aliass, z tym GDI to nie o Tobie, tylko do Ciebie. Chciałem się wyżalić. :-X

Aliass - 29-06-2015, 12:37

Spoko, ja też dużo się naczytałem o gdi zanim kupiłem go, ale najważniejsze informacje uzyskałem od znajomego, który kiedyś serwisował miśki i tak naprawdę GDI to bardzo dobre silniki tylko trzeba zadbać.

apg2312 napisał/a:
Skąd wpadłeś na pomysł, żeby do silnika z 200k przebiegu lać to półsyntetyczne coś ?


Lałem ten olej do poprzednich 2 bmw i audi, z większymi przebiegami i zawsze było dobrze.

apg2312 napisał/a:
2 jeśli to nie pomoże, to reguluje się popychacze (jeśli jest taka możliwość), a hydropopychacze wymienia


Powiem Ci, że bym chętnie wymienił ale teraz nie mam na to funduszy niestety.

MManiak - 29-06-2015, 12:58

Aliass, powiedz mi gdzie kupowałeś przejściówkę iso do radia. Chyba, że dostałeś ją od razu w zestawie?
Aliass - 29-06-2015, 13:09

MManiak napisał/a:
powiedz mi gdzie kupowałeś przejściówkę iso do radia. Chyba, że dostałeś ją od razu w zestawie?


Dostałem w zestawie, chyba w każdym radiu pioneer jak kupujesz nowe masz w zestawie.

I tak będę w późniejszym czasie zmieniał na radyjko z ekranem

MManiak - 29-06-2015, 14:57

Cytat:
I tak będę w późniejszym czasie zmieniał na radyjko z ekranem
- pomyśl o mnie, jak zdecydujesz się na sprzedaż. :wink:

A radyjko z ekranem, chodzi Ci o coś takiego? : http://www.dreamcarisma.d...ler_umbauen.php

Aliass - 29-06-2015, 19:02

MManiak napisał/a:
A radyjko z ekranem, chodzi Ci o coś takiego? : http://www.dreamcarisma.d...ler_umbauen.php


Niee, wysuwane http://img01.staticclassi...ce-opolskie.jpg coś takiego

apg2312 - 29-06-2015, 20:38

Aliass napisał/a:
I tak będę w późniejszym czasie zmieniał na radyjko z ekranem

Wiesz, dziwne masz podejście. To znaczy, w sumie nie mój cyrk, i nie moje małpy, Twoje auto i Twoje pieniądze - zrobisz co zechcesz.
Ale chcesz kupić radio za 500 czy 700 zł, a żałujesz dopłacić ok. 100 zł na porządny olej - to używane przez Ciebie smarowidło Valvoline kosztuje 90-110 zł za 5 litrów, pełny syntetyk Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 ok. 190 zł za 5 litrów.

Jak wyżej napisałem jest to Twoje auto, jeśli o mnie chodzi, to możesz wlać do silnika przesmażony olej z McDonaldsa czy jakiejś innej smażalni ryb czy frytek :P
Tyle, że nie porównuj niemieckich silników do Japończyków, a już szczególnie do GDI - ciut inna filozofia, inna technologia i inne wykonanie.
Zajedziesz ten silnik i to względnie szybko, stosując wynalazki które owszem, w niemieckim szrocie z kilkukrotnie przekręconym i/lub cofniętym licznikiem na pewno się sprawdzają - a też miałem niemieckie auta, a wieloma więcej jeździłem, więc wiem, co piszę.
A szkoda by było, bo ta Twoja Cari wygląda fajnie.
OK, z mojej strony EOT.

MManiak - 29-06-2015, 21:23

apg2312, proszę Cię o spokój. Mam teraz wrażenie, że rozpętałem małą wojnę, bo to ja zapytałem o ten olej. :( Aliass zrobi, jak będzie chciał i nie nasza w tym głowa. :wink:
apg2312 - 29-06-2015, 21:53

Ależ ja jestem spokojny, i nie dążę do żadnej wojny :)
Napisałem tylko moje skromne zdanie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group