Outlander I GEN Techniczne - światła do jazdy dziennej w O1
R.R.R - 26-04-2015, 13:23 Temat postu: światła do jazdy dziennej w O1 Cześć!
Po pakiecie pozakupowym tj. wymianie płynów ustrojowych, rozrządu itd wpadłem na pomysł doposażenia Outlandera w światła do jazdy dziennej. Akurat w to, że mniejsze zużycie paliwa zrekompensuje zakup porządnych DRL nie wierzę, ale w poprzednim aucie klosze lamp ulegały zauważalnej na przestrzeni lat degradacji (pomimo używania zwykłych markowych żarówek, żadnych +30 czy +50%).
Chciałbym jednak aby Outlander zachował swój charakterystyczny wygląd a zamontowane światła nie podchodziły pod wiejski tuning. Nie wchodzi w grę żadne rycie w zderzaku, lubię gdy ewentualne przeróbki dają możliwość przywrócenia stanu pierwotnego. Ponieważ pod oryginalnymi halogenami nie mieszczą się żadne logiczne DRL które oglądałem wstępny wybór padł na: http://einparts.de/produkt/duolight/?lang=pl
Są to lampy 2 w 1 czyli przeciwmgłowe i dzienne w jednej obudowie.
Generalnie z pomiarów wynika, że światła się zmieszczą w oryginalnych otworach, potrzebna będzie niewielka ingerencja w mocowanie - dorobienie "przejściówki" pomiędzy schematem otworów oryginalnej lampy a tych w załączniku.
Dla porównania jakby mogło to wyglądać... oryginalne światła:
http://zapodaj.net/98ee9fb09ece1.jpg.html
i po zmianie:
http://zapodaj.net/ea94033452744.jpg.html
Wydaje mi się ok.
Pytanie do Was - czy ktoś w swoim O1 montował DRL? Czy może ktoś podpowiedzieć skąd najlepiej wziąć +12V "po stacyjce"? Gdzie w O1 są bezpieczniki? Jakieś wskazówki, może ktoś ma schematy elektryczne O1?
Pozdrawiam,
Rafał
tokyo - 26-04-2015, 13:55
Witaj
1.masa - najlepiej aku
2. + po zaplonie - waska skrzyneczka w komorze silnika pod jednym z przekaznikow wychodzi + sterowania silnika lub zaleznie od instalacji jeden z kabli chyba niebieski z czarnym do silnika wycieraczek
3. Sygnal swiatel z postojowki lewej lampy masz blizej
Powodzenia
R.R.R - 28-04-2015, 20:52
Ok, może zabrzmi głupio, ale gdzie ta wąska skrzyneczka jest (która to, mam instalację LPG i wrażenie, że przy okazji zamontowano mi kilka dodatkowych skrzynek...)? Ten przekaźnik o którym piszesz ma jakiś symbol?
PS. Jednak wyprodukowanie "przejściówki" między oryginalnym mocowanie halogenów a tymi które zakupiłem wymaga wolnego weekendu
Dzięki za pomoc,
Rafał
albercik83 - 11-05-2015, 18:55
Kolego ja zakładałem do swojego już byłego O1 który teraz ma mój tata takie oto philipsy
http://allegro.pl/drl-swi...5029714075.html
Wygląda to elegancko, nie ingeruje w zderzak bo robi się tylko 2 małe dziurki do wkręta do mocowania jednej lampy no i zostają lampy przeciwmgielne które czasem się przydają. Wyglądało to tak
A co do montażu to schemat montażu jest dostarczony razem z lampami przynajmniej z tymi philipsami. I jest on bardzo prosty bo nie trzeba nic od stacyjki ciągnąć tylko masz wszystko od akumulatora ciągnięte a sygnał jest pod postojówki podpięty.
Pozdrawiam
R.R.R - 22-05-2015, 21:02
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedź.
Światła już kupiłem, niestety ich montaż okazuje się bardziej problematyczny niż myślałem. Niestety... brak maskownicy robi swoje i wygląd może nie być taki jaki sobie wymarzyłem.
Przy okazji szukania świateł dziennych zauważyłem, że część Outlanderów I, chyba głównie z końca produkcji, ma inne halogeny przeciwmgłowe.
http://img37.otomoto.pl/i...l-wejherowo.jpg
Czy orientuje się ktoś czy gdzieś można dostać te światła oraz czy mają identyczne mocowanie do zderzaka jak wersja z początku produkcji - jednym słowem czy możliwa jest prosta zamiana 1 za 1?
Pozdrawiam,
R.R.
Bizi78 - 22-05-2015, 21:27
R.R.R napisał/a: | Czy orientuje się ktoś czy gdzieś można dostać te światła |
http://e-pajero.pl/haloge...der-cuw-20.html
Mocowania się mocno różnią więc pewnie trzeba obejrzeć zderzak.
|
|
|