To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki olej do skrzyni? w 2,0

freddros - 03-05-2015, 17:15
Temat postu: Jaki olej do skrzyni? w 2,0
Witam. Chciałbym wymienic olej w skrzyni ale nie wiem na jaki itp proszę o jakieś instrukcje? I takie pytanie z innej beczki czy ktoś ma do sprzedania Lancera? Kolega szuka.
Bizi78 - 03-05-2015, 18:44

Instrukcja obsługi od Lancera CS przewiduje do manuala 2.0, olej przekładniowy wg. klasyfikacji API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90.
Ilość 2,1L.
Screen z manuala o wymianie:


kamel1015 - 06-05-2015, 17:44

Ja wlałem 2 litry "Ravenol" 75W-85W niemiecki olej jakoś 80zł za 2 litry zapłaciłem, biegi zaczęły lżej wchodzić, ogółem polecam ten olej.
remi - 24-02-2016, 16:09

Odkopię temat. Macie jakieś doświadczenia związane z wymianą oleju w skrsyni biegów?
adiski - 25-02-2016, 14:51

U mnie ta skrzynia dość dziwnie pracuje. Podczas włączania i wyłączania biegów trzeba użyć sporo siły. Przez to, dość ciężko jest zmieniać szybko biegi. Mam wrażenie jakbym musiał "trafiać" w przełożenia. Wymiana oleju by pomogła ?
Thom2litry - 25-02-2016, 17:35

Do tej pory mi wybijało delikatnie 1
nie mogę wrzucać bezpośrednio z 1 na 2 tylko wyrzucać na luz i dopiero
i też z 2 na 3 też za szybko nie można było i to wszystko na zimnym, jak zrobił ze 20 km to skrzynka pływała.
słyszałem że to wada fabryczna i że z 8 na 10 egzemplarzy tak poprostu ma.
Wymieniony był olej na mobilube 1 shc... nie pomogło.
W ten weekend pojechałem z warszawy do wrocławia i powrót.
jadąc do wrocka po 200km bardzo ciężko zaczeły wchodzić niemalże wszystkie biegi,bez 5.
Po tej trasie już tak mi zostało...
Na zgaszonym silniku skrzynka pływa idealnie.
Odpowietrzenie sprzęgła też nie pomogło, zresztą wogule nie było zapowietrzone.
Też potrzebuje pomocy

Janq - 25-02-2016, 18:52

Remi, wymiana co hmmm 3 lata lub 100kkm

Adiski, często pomaga, tylko olej musi być porządny, a nie byle co. W MSS 1.3 ostatnio wymieniałem i zalałem ELFa - skrzynia pracuje lżej i biegi wchodzą pewniej.

Thom2litry, bo jak się zalało taki olej to tak jest - trzeba było zalać normalny olej :]

Thom2litry - 26-02-2016, 11:03

Niewiem niewiem...narazie obstawiam tulejki na wybieraku albo cięgna pordzewiałe...uznany przeze mnie mechanik na przykładzie olejów do silników to testował przeróżne oleje i twierdzi że jednak mobil robi dobre oleje, w bmw lał castrola, elf'a i jeszcze jakiś inny to były problemy z vanosem i słychać było zawory, na mobilu 0w40 wszystko gra i to nie jedyny przypadek.Ale ilu mechaników tyle opini więc spoko.
No wymieni się olej jak już pozostałe rzeczy powykluczam.
Jaki proponujesz?ten Ravenol" 75W-85 jak kolega wyżej spróbować?

remi - 26-02-2016, 16:48

Zakupiony Rovenol, w przyszłym tygodniu wymieniam. W instrukcji napisali, że co 105 tys wymiana, ja mam teraz 217 tys, kupiony przy 210 tys. Myślę, że miśkowi wymiana się należy. Po wymanie opiszę efekty.
Janq - 26-02-2016, 23:28

Thom2litry, Remi, miałem u siebie w Primerze P11 Ravenola TSG 75W90 i względnie był ok. Obecnie ma zalane Eni Rotra LSX 75W90 i jest lepiej niż na Ravenolu.
remi - 27-02-2016, 23:08

Tylko problem jest taki, że jest to jedyny olej który znalazłem i który był dostępny o lepkości 75w 85. Jeśli chodzi o lepkości 75w80 i 75w90, to faktycznie wybór jest spory.
Janq - 27-02-2016, 23:31

A patrzyłeś na normy jakie ma spełniać olej, bo są GL4, GL5, GL4/GL5, GL4+? I niektóre skrzynie mające GL4 nie lubią GL5 lub GL4+, który potrafi rozpuścić powłoki na synchronizatorach. Wtedy skrzynia będzie do wymiany. Ale olej mający GL4/GL5 można już zalać.
remi - 28-02-2016, 16:03

Janq, no nie patrzyłem na to....ale popatrzę. Prawdę powiedziawszy to nawet o tym nie pomyślałem. Skupiłem siętylko na lepkości. Zobaczę jutro jakie są normy tego oleju i jakie normy ma lancer.
p_k - 28-02-2016, 22:55

U siebie do skrzyni wlałem Millers, różnicy nie czuje porównując z fabryką.
Działa działa jak nowa a ma już 13 lat.

Thom2litry - 29-02-2016, 11:38

Mój mobil niby GL4/G5 75W90...Sprawdzone tulejki wybieraka, cięgna i to wszystko i nic...wszystko wydaje się być ok...Jeszcze zobacze poduszke na skrzyni, pod akumulatorem, ale czy mogłaby ona powodować takie objawy?Nie ma zgrzytów tylko ciężko wbija się biegi na pracującym silniku :/ na zgaszonym jest dobrze, ogólnie od początku dość niekomfortowo się zmienia biegi w moim lancerze, przy zmianie biegów 123 jest takie prawie że nieuniknione szarpnięcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group