Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Problem z alternatorem, szczotki ?
FredPL - 05-05-2015, 16:28 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Problem z alternatorem, szczotki ? Cześć,
mam problem z alternatorem w mojej Cari, mianowicie od czasu do czasu zapala mi się lampka ładowania akumulatora. Dziś zauważyłem, że jak nie ma ładowania, a wkręcę silnik na obroty i odpuszczę gaz to słychać coś na wzór dźwięku rozpędzonego silnika elektrycznego (taki gwizd jakby). Doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej skończyły się szczotki, czy ktoś jest w stanie mi pomóc w znalezieniu szczotek do alternatora Valeo 8200162474 ?
A może to jednak nie szczotki ? Ma ktoś jakiś inny pomysł ?
EDIT: ok, szczotki znalazłem PX60. Teraz pytanie czy wymienić tylko szczotki czy coś poza nimi ? Ew. co jeszcze sprawdzić ? Ponoć warto łożyska wymienić
robertdg - 05-05-2015, 18:44
Jak zdemontujesz alternator to zrobisz pełną diagnostykę, możliwe, że do wymiany będa łożyska oraz koło pasowe
MarcinZ - 05-05-2015, 19:10
Cytat: | Ponoć warto łożyska wymienić
| jezeli cos w nich juz slchac i maja luzy boczne jak najbardziej .
FredPL - 06-05-2015, 16:12
A orientuje się ktoś czy koło pasowe z tym sprzęgiełkiem da sie wymienić w domowych warunkach ?
robertdg - 06-05-2015, 16:32
Trzeba mieć specjalne klucze, które sa dośc kosztowne
plecho1 - 06-05-2015, 22:36
Można reż rozebrać alternator i umocować wirnik odpowiednio w imadle aby go przytrzymać uważając oczywiście aby go nie uszkodzić i w ten sposób można bardzo łatwo odkręcić nakrętkę trzymającą koło pasowe.
robertdg - 07-05-2015, 08:49
plecho1 napisał/a: | Można reż rozebrać alternator i umocować wirnik odpowiednio w imadle aby go przytrzymać uważając oczywiście aby go nie uszkodzić i w ten sposób można bardzo łatwo odkręcić nakrętkę trzymającą koło pasowe. | W DiD koło pasowe jest nakrętką samo w sobie
FredPL - 24-05-2015, 17:13
Info dla potomnych. Model alternatora w 1.9DiD w moim przypadku (Carisma 2002 Avance) to Veleo SG12B071 (8200162474), pasujące szczotki to PX60, łożyska ABE9003 i ABE9006, koło pasowe ze sprzęgłem AFP3002 (produkcji INA).
Nawiasem mówiąc zmieniłem same szczotki bo nie byłem w stanie wyjąć alternatora z komory silnika
|
|
|