To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Carisma w benzynie + TURBO?

adziopak - 05-05-2015, 19:28
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Carisma w benzynie + TURBO?
Witam,
na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem w dziedzinie serwisowania, działania silnika itp. więc wybaczcie nawet dość podstawowe braki w moich wiadomościach.
Jak sprawa wygląda z zainstalowaniem turbiny w Carismie, polift, GDI 125 lub 122. Jak by to wpłynęło na żywotność oraz moc - jak wyglądały by koszty, co oprócz samego turbo trzeba byłoby zrobić i skąd turbo do takiego silnika wziąć. A przede wszystkim, czy jest sens? Pozdrawiam

i9i - 05-05-2015, 21:22

jeśli
adziopak napisał/a:
jestem laikiem w dziedzinie serwisowania, działania silnika itp
to nad pytaniem:
adziopak napisał/a:
czy jest sens?
więcej się już nie zastanawiaj. Jeśli ktokolwiek powie inaczej to znaczy, że chce Cię oskubać i liczy na Twoją łatwowierność.
apg2312 - 05-05-2015, 21:43

Dokładnie. Chcesz mieć silnik o większej mocy, to od razu kup auto z mocniejszym silnikiem.
Chociaż w sumie - klient płaci, klient wymaga. I zależnie od zawartości portfela wszystko idzie zrobić. Tylko w większości wypadków efekt nie jest po prostu warty swojej ceny...o ile w ogóle byłby jakiś odczuwalny efekt. Bo chyba nie łudzisz się, że uzyskasz z tego silnika 200 KM ?

rasiak1980 - 05-05-2015, 22:17

No a ja się spotkałem z opinią ze w Mitsubishi shogun pinin były montowane 1,8 gdi z turbiną nie wiem na ile to prawda...
apg2312 - 05-05-2015, 23:18

rasiak1980 napisał/a:
w Mitsubishi shogun pinin były montowane 1,8 gdi z turbiną

Wg Wiki to raczej nie. Na niemieckiej masz w tabelce opisane 3 silniki. Jak na moje cztery oczy ciut za małą mają moc, jak na silniki z turbodoładowaniem. Co oczywiście nie oznacza, że takiego silnika w Shogunie nie było, Wiki to tylko Wiki ;)
http://pl.wikipedia.org/w...hi_Pajero_Pinin
http://pl.wikipedia.org/w...hi_Pajero_Pinin

Ale ogólnie na pewno szłoby taki myk zrobić. Tylko pytanie, ile by to kosztowało ? Przypuszczam, że ładnych kilka, może nawet kilkanaście tysięcy...i na pewno nie byłoby warte swojej ceny.

adziopak - 05-05-2015, 23:25

Taki Shogun to byłoby idealne auto dla Komorowskiego :)
Co do turbiny - mi bardziej chodzi o ten przepiękny dźwięk turbiny (i nie, nie chce diesla) , a o podniesienie mocy może o 20KM, max 30. Ale jeżeli wymaga to czasu i pieniędzy to lepiej dozbierać do innego auta. Ale nie, Cari Dynamics musi być choćby i bez turba :)

W@sio - 06-05-2015, 06:09

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z dźwiękiem turbiny, toż na seryjnym wydechu i dolocie jej w zasadzie nie słychać :)
Co do kosztów zaturbienia silnika - kolega coobcio z nissanklubu kiedyś liczył koszta turbienia nissana primery i powiem Wam, że 10tys złotych to dość sporo $$

Bizi78 - 06-05-2015, 11:34

Zawsze możesz poszukać silnika 1.8GDi już z turbo, takiego jak był montowany w lancerze CS na Japonię :wink: :
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

rasiak1980 - 06-05-2015, 16:43

To właśnie ten sam silnik co w małym 3 drzwiowym pinin 160 koni.
zico81 - 06-05-2015, 19:02

Soft turbo dało by rade do 5 tys zrobic
W@sio - 06-05-2015, 21:52

Softa da rade i za 3000 zrobic... ale wszystko rozchodzi sie ile to wytrzyma.
rasiak1980 - 07-05-2015, 05:37

sporo ten silnik wytrzyma bo standardowo ma wysoki stopień sprężania, trzeba by było go odprężyć albo poprzez rozborowanie głowicy albo poprzez płytę a później pobawić się z turbiną i mapami z tego co słyszałem to GDI ma ponoć wspólny blok i wał z 4g63t
BRS - 02-10-2015, 13:12

Interesowałem się tematem Turbo w Hondzie Prelude.
Generalnie to sam osprzęt sprowadzany z USA to koszt 3 000 zł.
Dodatkowo trzeba zastanowić się jak duże te turbo i jak dużo mocy oczekujemy.
Jak już robić turbo w takim aucie to rzucać się na minimum 200 kucy żeby to sens miało.
ze 122 czy 125 kucy robić 160 i ładować minimum 5000 zł to moim zdaniem absurd.
Trzeba wziąć pod uwagę skrzynie biegów czy wytrzyma, sprzęgło, kuć silnik, nie wiem zupełnie ile wał napędowy wytrzyma...generalnie moim zdaniem nie ma to sensu...chyba że ktoś jest mechanikiem ma sporo wolnego czasu i chce się pobawić.
Znaczny przyrost mocy to całe zaplecze innych modyfikacji do których Carisma nie jest przystosowana.
W Carismie przyrost mocy najtaniej można zrobić w dieslu moim zdaniem. Przyrost mocy w granicach rozsądku tj. 30-40 KM za przyzwoite pieniądze tj. ok 2000 zł.
Bądźmy szczerzy to nie auto z ambicjami sportowymi ;)

Hubeeert - 02-10-2015, 13:35

adziopak napisał/a:
Jak sprawa wygląda z zainstalowaniem turbiny w Carismie, polift, GDI 125 lub 122. Jak by to wpłynęło na żywotność oraz moc - jak wyglądały by koszty, co oprócz samego turbo trzeba byłoby zrobić i skąd turbo do takiego silnika wziąć. A przede wszystkim, czy jest sens

Da się, oczywiście, na krótko bo silnik tego nie przeżyje.
Sens ma wymiana silnika na 2.5 V6 6A13 z Galanta EA.
DO wymiany idzie:
1. Silnik
2. Chłodnica
3. ECU
4. Hamulce przód
Do przeróbki:
1, Wiązka silnika
2. Mocowanie silnika z prawej strony
3. Wydech
Do przeglądu przy okazji i wymiany zużytych elementów
1. Zawieszenie przód i tył

Taka carisma V6 już jeździ i ma się dobrze.

benton66 - 03-10-2015, 07:37

Pewnie Piwor jeździ taką heheh. Ciekawi mnie przybliżony koszt takiej przekładki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group