To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Outlander 2.2 diesel czy 2.4 benzyna?

Gregory76 - 10-05-2015, 23:06
Temat postu: Outlander 2.2 diesel czy 2.4 benzyna?
Witam
Szukam następcy mojej Lancii, jednym z aut, które biorę pod uwagę jest Outlander II z lat 2007-2008. Proszę o informację na temat:
1. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie (słyszałem coś o rdzy)
2. Który silnik będzie lepszy: francuski diesel 2.2 czy japońska benzyna 2.4?
A. Silnik benzynowy chciałbym "zagazować" instalacją STAG IV generacji, aczkolwiek słyszałem o problemie z regulacją luzów zaworowych.
B. Proszę o poradę, czy wybrać diesla z jego problemami (podobno FAP wytrzymuje jedynie 160tys, do tego krótka żywotność sprzęgła i dwumasu, 2 turbosprężarki, drogie wtryskiwacze piezolelektryczne) czy benzynę z jej zaworami?
D. Który powinien być mniej problematyczny i bardziej ekonomiczny przy dłuższym użytkowaniu?
3. Jak wygląda sprawa serwisowania 2.4? Kompletnie go nie znam, jakie przebiegi osiąga ten silnik i jakie problemy go trapią?
4. Jak wygląda pakiet startowy po zakupie (wszystkie płyny, filtry itp), zakładając że brakuje wiarygodnej książki serwisowej?

Wiem, że jest tego sporo i z góry dziękuję za Waszą pomoc, także w formie linków do tematów, które były już poruszane.

Hubeeert - 11-05-2015, 13:08

1. Przeszłość wypadkową czyli w konsekwencji rdzę.
2. HDI będzie droższe w zakupie niż benzyna.
A. Da się, luz regulować co 30-45kkm i powinno być OK.
B. FAP wytrzymuje określoną liczbę wypaleń. Zwykle jest to około 200kkm, a ilość wypaleń sprawdzisz w ASO lub gdziekolwiek gdzie mają MUT3. Sprzęgło i dwumasa - 150-200kkm, turbo podobnie no chyba, że właściciel poprzedni się postarał, wtrysków bym nie demonizował.
C. Zależy to tak naprawdę od Ciebie.
3. Bez problemu. Silnik wytrzyma dużo, zależy od tego jak był serwisowany.
4. Stan płynu hamulcowego i chłodzącego sprawdzisz testerami, olej w skrzyni biegów już nie, Oleje w dyfrze, transferze, kontrola hamulców, regulacja zaworów- dotyczy 2.4 benz. (powinna być wykonywana w samochodzie bez LPG co 100kkm), stan zawieszenia, rozrząd, paski napędowe. Oczywiście - według potrzeb a nie na wyrost.

Przed zakupem podjedź do Grafixu - może się okazać, że serwisowany/zakupiony był u nich a i przegląd też tam zrobisz.

Gregory76 - 11-05-2015, 13:23

Dziękuję za odpowiedź.
Czy ktoś mógłby jeszcze dodać informację, ile kosztuje regulacja zaworów w 2.4 benzyna? Podobno niemało. W tej chwili użytkuję dużego diesla bez FAP i DPF, więc wiem, że w porównaniu z nim 2.2 HDI może być tylko droższy w obsłudze, szukam jakiejś alternatywy o ile to możliwe.

Hubeeert - 11-05-2015, 13:28

Gregory76 napisał/a:
ile kosztuje regulacja zaworów w 2.4 benzyna?


EDIT - moja pomyłka,

Gregory76 - 11-05-2015, 13:40

Z tego wniosek, że zagazowane 2.4 bije na głowę 2.2HDI pod względem kosztów użytkowania
rezon - 11-05-2015, 21:03

zawsze LPG bije na głowę diesla pod względem kosztów paliwa. Pod względem użytkowania to już niekoniecznie. Różnie z tym bywa.... LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor. Wolnossąca benzyna też zupełnie inaczej jeździ niż turbodiesel, który jednak jak już coś pada to drogo kosztuje. Jak ktoś dużo jeździ to diesel jest wygodniejszy, jak mało to czasami warto zastanowić się czy benzyna nie wychodzi taniej niż LPG.
Komandor - 11-05-2015, 22:22

Na forum jest b. mało o awariach 2.4 a jeśli już to najczęściej skarżą sie właściciele aut zagazowanych. U mnie jak na razie brak gazu i brak awarii...
Gregory76 - 11-05-2015, 22:45

Czyli jednak odradzacie 2.2 HDI? Niemiecki 2.0TDI jest dużo gorszy, a nie cofanych Outlanderów benzyn jest w ogłoszeniach dużo mniej niż diesli. Warto czekać?
Marcino - 12-05-2015, 08:41

Prędzej cofany bedzie diesel który ma wiecej nalatane po niemieckich autostradach.
Hubeeert - 12-05-2015, 09:21

rezon na posterunku, ale nie do końca obiektywny ;)
rezon napisał/a:
LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor.

Regulacja zaworów - koszty powyżej i brak kłopotów. Wtryskiwacze - regeneracja (koszty wychodzą 100-150 zł/szt po 200kkm lub rzadziej, porównując to do 600-1000 zł za dieslowski to wręcz za darmo.
rezon napisał/a:
reduktor.
Wymiana membrany i czyszczenie co 30-50kkm.
rezon napisał/a:
Wolnossąca benzyna też zupełnie inaczej jeździ niż turbodiesel
Nie czujesz kopa w plecy, ale nie masz dwumasy i drgań diesla.
rezon napisał/a:
turbodiesel, który jednak jak już coś pada to drogo kosztuje.
Słowo prawdy.
rezon napisał/a:
Jak ktoś dużo jeździ to diesel jest wygodniejszy
Jeżdżę dieslami bez przerw od 13 lat. Czy ja wiem?
Georg - 12-05-2015, 10:37

rezon napisał/a:
zawsze LPG bije na głowę diesla pod względem kosztów paliwa.

Przy silnikach o większym litrażu to nie jest takie oczywiste. W segmencie SUV i 4x4 koszty paliwa LPG i diesla są zbliżone a nowsze konstrukcje wysokoprężne są nawet sporo oszczędniejsze.

rezon napisał/a:
LPG też potrafi pociągnąć po kieszeni - zawory, wtryskiwacze - także benzyny, reduktor.

Tu pełna zgoda - przy aktywnym użytkowaniu aut 4x4 rzetelne zliczenie kosztów serwisowania silników z instalacją LPG wskazuje na wyraźną przewagę diesla.

Gregory76 - 12-05-2015, 14:29

Najgorsze, że benzyn jest jak na lekarstwo. Jeszcze gorzej jest w przypadku bliźniaczych Peugeota i Citroena.
Może ktoś z Was wie, jak sprawuje się silnik 2.2DID? Czego się można po nim spodziewać? 2.0DID znam doskonale, ale z francuskim dieslem nie miałem do czynienia.

Aleksander1965 - 12-05-2015, 19:29

Gregory76 napisał/a:
Najgorsze, że benzyn jest jak na lekarstwo. Jeszcze gorzej jest w przypadku bliźniaczych Peugeota i Citroena.
Może ktoś z Was wie, jak sprawuje się silnik 2.2DID? Czego się można po nim spodziewać? 2.0DID znam doskonale, ale z francuskim dieslem nie miałem do czynienia.


Chyba najlepszy silnik diesla jakim do tej pory śmigałem a troszkę ich było....

plecho1 - 12-05-2015, 19:37

Georg napisał/a:
Tu pełna zgoda - przy aktywnym użytkowaniu aut 4x4 rzetelne zliczenie kosztów serwisowania silników z instalacją LPG wskazuje na wyraźną przewagę diesla.

To tylko przez partaczy i nieuczciwych gaziarzy, przy dobrej instalacji dobrze założonej i wyregulowanej nie będzie żadnych problemów.

paweldm - 18-05-2015, 21:43

Jeden i drugi silnik do dobra oferta. Osobiście poszukiwałem 2.4 w manualu z przeznaczeniem pod montaż instalacji LPG, a kupiłem 2.2 did. U mnie dodatkowym warunkiem było bogate wyposażenie. Żeby było jeszcze zabawniej, to bardziej szukałem citroena c-crosera lub peugota 4007, bo bardziej przód mi się w nich podoba.
Podstawa, to auto z pewnym i akceptowalnym przebiegiem i aby nie przeżył zderzenia z ciężarówką.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group