To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] Pali na 3 gary, trzesie i nie wiem co to jest...

Anonymous - 18-02-2007, 20:09
Temat postu: [CA5A 1.8] Pali na 3 gary, trzesie i nie wiem co to jest...
Witam,
Napisze to moze tak: jade sobie dzisiaj (w trasie), po okolo 70km staje na stacji benzynowej ale nie tankowac tylko do sklepu (paliwo mialem zatankowane tam gdzie zawsze), wracam do auta odpalam ruszam a tu auto pracuje jakby na 3 gary, staje i na wolnych obrotach jest ok, tylko jak jade to chodzi jakby wlasnie na owe 3 gary tzn tak szarpie specyficznie i jest duzo slabsze, poniewaz nie mialem innego wyjscia objechalem jeszcze okolo 150 km. i caly czas tak bylo.
Oczywiscie otworzylem maske i posprawdzalem wszystkie wtyczki itd. A blad komputera nie swieci !
Co myslicie co sie moglo stac ?? Na co popatrzec ?? Mam swoje podejzenia ale nie bede o nich pisal narazie zeby nie sugerowac, czekam na wasze wskazowki poniewaz jutro chcialbym to naprawic w godzinach popoludniowych
Z gory serdeczne dzieki

Anonymous - 18-02-2007, 20:17

a sprawdziles dokladnie czy ktorys z kabli WN nie spadl albo sie przypadkiem jego fajka nie zeskoczyla?
saphire - 18-02-2007, 20:55

Ewentualnie świeca niedomaga.
Anonymous - 18-02-2007, 20:55

A zapomniałem dodać chodzi tu o CA5 - 4G93 DOHC, na kable patrzyłem ale tylko przy kopolce, bo przy silniku jest oslona na deklu i jej nie sciagalem (brak 10tki :P ) a kable wchodza pod nia.
Ale powiem odrazu i przyznam sie bez bicia jak kupilem auto to nie wymienialem kabli i swiec i wlasnie to podejrzewam ze albo kabel(e) ma przebicie albo cos jest z ktoras swieca, ale chciałbym poznać właśnie WASZE zdanie na ten temat - czy dobrze kombinuje i popieracie czy moze macie jakies inne pomysly

rus_one - 19-02-2007, 09:02

Jeśli przejechałeś taki kawał drogi na trzech garach to niedziałającą świecę poznasz od razu. Do głowy przychodzi mi jeszcze to że możesz mieć coś z zaworami (np. zacioł się), więc jakby świece wyglądały na sprawne to posprawdzaj ciśnienia na cylindrach.
Anonymous - 19-02-2007, 09:45

Ale skoro na wolnych hula jak sie patrzy i dopiero przy obrotach cos sie sypie to moze kat zaplonu sie przestawil, choć faktem jest ze swieczki to pierwsza rzecz do sprawdzenia.
Anonymous - 19-02-2007, 23:34

Wyciagnalem dzisiaj swieczki i faktycznie na jednej odrazu bylo widac ze nie pali na ten cylinder, i wymienilem wszystkie swiece i dalej nie pali na jeden ! Zmierzylem cisnienie w tym na ktory nie pali i jest 14 czyli prawie ksiazkowe, i teraz tak kabli niestety do tego modelu nie ma na miejscu i moga byc dopiero na czwartek i moje pytanie brzmi czy myslicie ze to beda kable ?? Bo z tego co rozmawialem ze znajomym mechanikiem to cewke (lub modul) wykluczyl bo powiedzial ze zalezy jaka tam jest ale ze by wogole auto nie palilo albo by nie palio na dwa cylindry.
Bartek - 19-02-2007, 23:45

Jak świeca jest zalana, to problemem jest układ zapłonowy - skoro jest to układ z dystrybutorem (kopółką) to na 99% problemem jest kabel, świeca lub brak kompresji (2 ostatnie wyeliminowałeś)
Anonymous - 20-02-2007, 00:00

Bartek: Skoro tak piszesz to z wiekszym spokojem bede czekal na kable :) Po ciemku otwieralem maske i "gazujac" patrzylem na kable i nie widzialem przebic no ale...
Bartek - 20-02-2007, 00:09

Jeszcze do kabli dochodzi kopółka aparatu - może kończąca się świeca wypaliła styk i stąd problemy nawet po wymianie. Na szczęście to groszowa inwestycja ;)
Anonymous - 20-02-2007, 13:04

Najpierw juz wymienie te kable jak tylko przyjda i zobacze czy pomoze jak nie to bede patrzyl na kopolke

[ Dodano: 21-02-2007, 13:56 ]
Wymienilem kable i :( ........ jest lepiej ale dalej jest cos nie tak chodzi na wolnych obrotach na 4 pozniej na srednich obrotach (przy jezdzie) na 3 a jak go wkrece to chyba na 4 ? Kopolki jako tako nie mam, jest cos takiego jakby 2 cewki - czyli jedna na dwa cylindry i mysle ze jakby padla to by nie chodzil wlasnie na dwa a nie na jeden Mam racje ?
I takie pytanie jaki powinien byc kat zaplony w 4G93 DOHC bo pojade go pozniej ustawic

[ Dodano: 21-02-2007, 18:42 ]
No i tak, kable nowe swiece nowe i dalej to samo ale podlaczone bylo cos do obserwowania iskry i tak jakby gubil w pewnym momencie iskre na jednej cewce :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group