To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Demontaż kierownicy

paweldm - 18-05-2015, 21:27
Temat postu: Demontaż kierownicy
Wszyscy wiedza jak jest z jakością skóry na kierownicy w outkach. Postanowiłam dać kierownicę do obszycia. Przy okazji chcę ją odrobinę pogrubić.
Dlatego potrzebuję informacji odnośnie demontażu kierownicy. Jak zdemontować poduszkę oczywiście po uprzednim odłączeniu akumulatora i odczekaniu kilku chwil. Czy wystarczy odkręcić od spodu jakieś wkręty, czy są jakieś zatrzaski.
Wszelkie informacje mile widziane.

njoy - 19-05-2015, 11:40

Paweldm
Niedawno robiłem ta operację właśnie też aby dać kierownicę do renowacji. Troche wskazówek znalazłem na forach ale tak to wygląda:

USTAW KOŁA I KIEROWNICĘ DOKŁADNIE DO JAZDY PROSTO

1 - oczywiście odłączenie akumulatora i zaizolowanie klem aby przez przypadek gdzieś sie nie pojawiło napięcie
2 - od dołu obudowy kolumny kierowniczej masz taką małą klapkę - delikatnie ją zdejmujesz i odłączasz kostę od taśmy i bodajże masę od klaksonu.
3 - odkręcasz dwie imbusowe śruby które znajduja się po lewej i prawej stronie koła kierownicy - one sie nie wykrecają do końca a trzymają cały koszyk poduszki. Po ich porządnym zluzowaniu powinieneś spokojnie odchylić cała poduszkę.
4 - odłączasz główną kostę od poduszki - z tym troche główkowałem ale po kilkunastu minutach "walki" na rózne sposoby okazało się to banalnie proste - obudowa tej kostki suwa się góra dół i w ten właśnie sposób ja rozłączasz.
5 - teraz poduchę możesz spokojnie odłożyc na bok i zająć się samym odkręceniem kierownicy

WAŻNE - zaznacz sobie markerem przynajmniej dwoma punktami położenie koła kierownicy względem ośki na której jest osadzona

6 - odkręcasz koło kierownicy kluczem nasadowym - kierunek gwintu standardowy tak aby nie odkręcic nakrętki do końca i zrobiś z 1 cm luzu na trzpieniu
7 - energicznie stukasz symetrycznie rękoma od spodu kierownicy tak aby zeskoczyła z wieloklina - własnie po to nie odkręcaj nakrętki do końca bo szkoda zębów :)
8 - odkręcasz centaralną nakrętkę kierownicy i ja zdjemujesz.

Kamil

dawcio - 20-05-2015, 08:27

na 99,9% nie musisz odpinać akumulatora,ja przy wymianie taśm w kierownicy nie odpinałem aku.Kierownica wykręcona założone nowe taśmy i założona bez problemu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group