Pajero III - Bak z nierdzewki :)
Filateam - 24-05-2015, 09:59 Temat postu: Bak z nierdzewki :) Witam!
Właśnie jestem w trakcie spawania nowego niezniszczalnego baku z nierdzewki do mojego Miśka. Mam pytanie odnośnie dziwnej rurki zakończonej filtrem plastikowym, która ciągnie się od otworu smoka do początku baku w jego wnętrzu. Do czego służy i czy jest potrzebna? Wkładają ją tam przed zespawaniem obu części baku, a ten plastikowy filtr chyba jest niewymienny. Pozdrawiam!
zbyszekm2 - 25-05-2015, 08:17
Powrót paliwa, Niepotrzebny
Bartek5 - 25-05-2015, 12:03
Moim zdaniem jakby nie był potrzebny to by mądre głowy z Mitsubishi tego nie robili
Pozdrawiam
TangoKK - 25-05-2015, 13:52
Bartek5 napisał/a: | Moim zdaniem jakby nie był potrzebny to by mądre głowy z Mitsubishi tego nie robili
Pozdrawiam |
Mądre głowy z Mitsubishi wymyśliły też powłokę wewnętrzną zbiornika przez co praktycznie w każdej III trzeba regenerować pompę
zbyszekm2 - 25-05-2015, 14:03
Bartek5 napisał/a: | Moim zdaniem jakby nie był potrzebny to by mądre głowy z Mitsubishi tego nie robili
Pozdrawiam |
po 2010 mądre głowy już tego nie robią.
Filateam - 25-05-2015, 15:36
Tak myślałem. Czyli ta rureczka była podłączana do smoka przewodem gumowym wewnątrz baku i odsyłała paliwo powrotne na drugi koniec zbiornika przez plastikowy filtr. Bak ma skomplikowaną konstrukcję- odpowietrzniki, rureczki, filtry, itp. Po oględzinach myślę, że coś już w moim Miśku było robione i teraz dochodzą do niego tylko dwa gumowe węże, pozostałe rurki są pozostawione i ledwo się trzymaj kupy. Zbiornik z wierzchu wygląda jeszcze nieźle, ale środek to już inna bajka. Podsumowując- nie robić już tej rureczki?
zbyszekm2 - 25-05-2015, 15:52
możesz wyjąc ze starego zbiornika i ją zamontować, żaden ból.
Bartek5 - 25-05-2015, 18:05
TangoKK napisał/a: | Mądre głowy z Mitsubishi wymyśliły też powłokę wewnętrzną zbiornika przez co praktycznie w każdej III trzeba regenerować pompę |
Mądre głowy chciały dobrze tylko pewnie podwykonawca zbiorników zawalił
Zrób rureczki ,bo potem może się okazać ,że np . będziesz czuł zapach oleju napędowego podczas jazdy , itd....
zbyszekm2 - 25-05-2015, 19:04
nie będzie czuł. I to że powłoka schodzi to nie wina wykonawcy tylko paliwa.
TangoKK - 26-05-2015, 08:48
zbyszekm2 napisał/a: | nie będzie czuł. I to że powłoka schodzi to nie wina wykonawcy tylko paliwa. |
Może i paliwa, ale "mądre głowy" powinny to przewidzieć. Z tego co wiem to tylko przypadłość PIII
Filateam - 26-05-2015, 09:27
Śledząc fora w różnych częściach świata nie można upatrywać przyczyny jedynie w „polskim” paliwie. Na całym świecie występuje ten problem z podobnym nasileniem. Wpadka do której Mitsu nie chce się przyznać, przesuwając problem na klienta. Nawet w Polonezie bak po 30 latach jest w lepszej kondycji.
zbyszekm2 - 26-05-2015, 09:55
Na terenie Unii Europejskiej są takie same dyrektywy. I Pompy i zbiorniki robimy nie tylko w Pajero z Polski.
TangoKK - 26-05-2015, 14:45
zbyszekm2 napisał/a: | Na terenie Unii Europejskiej są takie same dyrektywy. I Pompy i zbiorniki robimy nie tylko w Pajero z Polski. |
No właśnie konkluzja nasówa się sama "mądre głowy" z mitsu zawaliły sprawę.
zbyszekm2 - 26-05-2015, 15:47
Do 2012 roku nic się nie działo, dopiero jak weszła dyrektywa unijna o biopaliwach to zaczęło się dziać.
TangoKK - 26-05-2015, 19:48
zbyszekm2 napisał/a: | Do 2012 roku nic się nie działo, dopiero jak weszła dyrektywa unijna o biopaliwach to zaczęło się dziać. |
Zbyszek cokolwiek spowodowało te problemy nie usprawiedliwia to takiej firmy jak mitsubishi, Jakoś nie słyszałem żeby to samo paliwo mordowało pompy LC, LR czy Patrola. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że dali tyłka na całej linii. Tym bardziej od bądź co bądź "legendy Dakaru" wymaga się trochę większej wytrzymałości niż od zwykłego plaskacza.
|
|
|