Chcę kupić Lancera! - Lancer 1.8 140km vs 143km
SiLverTmTTT - 25-05-2015, 08:50 Temat postu: Lancer 1.8 140km vs 143km Witam,
Zastanawiam się nad zakupem Lancera w wersji benzynowej 1.8.
Zauważyłem że niektóre wersje silnika są 140 konne a niektóre 143 konne.
Z raportów spalania wychodzi na to iż ta wersja 140km jest bardziej oszczędna. Czy jest to jakiś nowszy silnik?
Jak to wygląda w praktyce?
Pozdrawiam
tyku - 25-05-2015, 09:43
SiLverTmTTT napisał/a: | wersja 140km | Ma elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
SiLverTmTTT napisał/a: | 143 konne. | Ma hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Silnik jest ten sam 4B10. Spalanie raczej na korzyść wersji z 140km.
SiLverTmTTT - 25-05-2015, 10:53
Dzięki za informację.
Wg raportów spalania, "na papierze" wygląda to tak:
Dla 143KM:
Zużycie paliwa
Cykl miejski [l/100km] 10.5
Cykl pozamiejski [l/100km] 6.4
Cykl mieszany [l/100km] 7.9
Dla 140KM:
Cykl miejski [l/100km] 8.5
Cykl pozamiejski [l/100km] 5.3
Cykl mieszany [l/100km] 6.5
Różnica jest dosyć spora.
Panowie czy ktoś posiada wersję 140KM i może naświetlić jak to wygląda w praktyce?
Pozdrawiam
tyku - 25-05-2015, 11:11
SiLverTmTTT napisał/a: | Wg raportów spalania, "na papierze" | Przesadzili na korzyść 140km. Nie ma, aż takiej różnicy (zaraz odezwą się koledzy z tym 140km, to się okaże). Ja mam 143km i zużycie by się zgadzało, co widać w motostat. Spalanie to jest ulubiony temat większości forumowiczów.
piker - 25-05-2015, 11:28
No to jestem Ja mam 140km. Co do podanych spalań, to miejski jest do osiągnięcia. Ale ja spokojny kierowca jestem. W trasie to trzeba mieć laboratoryjne warunki na taki wynik Ale 6,5-7 to nie jest jakiś wyczyn.
Nowsze wesje mają wydłużone przełożenia skrzyni co wpływa na mniejsze zużycie. Przykład to 100km/h: 3000obr/min vs. 2500obr/min.
mjsystem - 25-05-2015, 11:52
SiLverTmTTT napisał/a: | jak to wygląda w praktyce? | Miałem 143 konie. Zależy gdzie mieszkasz. Ja mieszkam w GOP i dla mnie te sztuczne statystyki są o kant rozbić. Spalanie z ramki plus minimum litr. Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie.
po.miras - 25-05-2015, 12:14
Chodzi tu głównie o "emisje spalin" normy Euro4 silnik 143 KM, oraz Euro5 silnik 140KM.
Podobnie jak ciśnienie w oponach. Kiedyś było 2.5b teraz jest 2.7.
Greku1410 - 25-05-2015, 18:34
ja mialem 143 w gazie i w miescie 9-10 poza miastem przy dynamicznej jezdzie 8, autostrada czyli +-140km/h to tez z 10l\100km
ogolnie to duzo pali slabo jedzie
tyku - 25-05-2015, 18:48
Greku1410 napisał/a: | ogolnie to duzo pali slabo jedzie | Pewnie tylko twój egzemplarz. Musiałeś mieć z tyłu zapieczone zaciski lub jechałeś na ręcznym.
DIABEŁ - 25-05-2015, 19:12
Witam .SB 140 km ,bez emeryckiej jazdy miasto 9,5 trasa 7,4 .Żeby była fajna jazda trzeba kręcić pow. 4 tys.obr.
RalfPi - 25-05-2015, 20:29
mjsystem napisał/a: | Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie. |
Nie zgodzę się ze starszym Kolegą - ja mam 86kkm w gazie nakręcone - jeździ jak marzenie
A co do 1.8 143 KM vs 1.8 140KM, to z tego co pamiętam to ten drugi jest na pojedynczym wałku rozrządu ( i może to też trzeba wziąć pod uwagę).
Lancer w dobrej instalacji gazowej (a silniki 143 KM dają radę w gazie) pali tyle co nic (10l LPG czyli około 20zł/100km).
SiLverTmTTT - 25-05-2015, 21:44
Dzięki za opinię,
Odnośnie wyżej zamieszczonych postów, jak to jest z montowaniem gazu w silnikach 143/140km?
Który "lepiej" znosi instalację LPG?
Jakie instalacje polecacie?
Jeżeli zdecyduję się zamontować LPG to szukać tylko wersję Sportback(więcej miejsca na butlę), czy Sedan też daje radę ?
mjsystem - 25-05-2015, 22:22
RalfPi napisał/a: |
mjsystem napisał/a:
Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie.
Nie zgodzę się ze starszym Kolegą - ja mam 86kkm w gazie nakręcone - jeździ jak marzenie | A szklanki to kto wymieniał?
RalfPi - 26-05-2015, 10:49
mjsystem napisał/a: | RalfPi napisał/a: |
mjsystem napisał/a:
Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie.
Nie zgodzę się ze starszym Kolegą - ja mam 86kkm w gazie nakręcone - jeździ jak marzenie | A szklanki to kto wymieniał? |
Ja nie
SiLverTmTTT - 27-05-2015, 08:27
po.miras napisał/a: | Chodzi tu głównie o "emisje spalin" normy Euro4 silnik 143 KM, oraz Euro5 silnik 140KM.
Podobnie jak ciśnienie w oponach. Kiedyś było 2.5b teraz jest 2.7. |
Panowie teraz tak z trochę z innej beczki.
Sporo ofert widzę z dieslem, trochę poczytałem o problemach z dpf, i tak się zastanawiam, że w sumie jak zaczną się z nim problemy to wykonując jego "kastrację" przechodzimy z normy Euro5 na Euro4.
Minusem jest zapewne spory koszt takiej usługi. Ktoś się orientuje ile taki "zabieg" może kosztować?
Ewentualnie, jak się okaże że benzyna zacznie za dużo palić to można zamontować gaz. W tym przypadku również przechodzimy z euro5 na euro4 przy silniku 140KM?
|
|
|