Nasze Miśki - Grafitowy lancer X 1.8
Uwex - 27-05-2015, 16:08 Temat postu: Grafitowy lancer X 1.8 Trochę czasu już jestem na tym forum i trochę czasu jeżdżę Lancerem .
Postanowiłem w końcu żeby miał swój temat w Naszych Miśkach- zasłużył sobie- bezproblemowo i bezawaryjnie mnie wozi (choć przy swoim przebiegu, to chyba powinien).
Jest to Lancer Sportback 1.8 w benzynie 143 KM w wersji Inform w kolorze grafitowym.
Świadomie wybrałem tę wersję- nie wszystkie bajery z wyższych wersji były mi potrzebne, a wolałem tego doposażyć po swojemu, a i cena też grała rolę- wtedy było to 56.900 zł.
W gratisie dostał alarm, chlapacze i dywaniki oraz pełne ubezpieczenie w bardzo fajnej cenie.
Mam go od 2009 roku- kupiony nowy w salonie w Rybniku. Przejechałem nim całe 44 tys. km Udało się to bez żadnych przykrych przygód , z wyjątkiem malutkiego wgniecenia na tylnych, lewych drzwiach - ktoś za szeroko wysiadał na parkingu (ale to chyba nie do uniknięcia).
Wszystkie przeglądy miał robione w ASO w Rybniku. W związku z takim przebiegiem wymiana oleju wychodzi średnio co około 7,5 tys. km; od początku był to Shell Ultra Extra 5W30 (zwany obecnie Shell Helix Ultra ECT 5W-30). Filtry używam z Manna.
Przy przebiegu 16 tys. km został wymieniony olej w skrzyni biegów na Shell Shell Spirax GSX 75W-80 (obecnie po zmianie nazewnictwa przez Shella jest to Spirax S6 GXME 75W80). Po tej zmianie skończyły się problemy ze wstecznym biegiem- przedtem dosyć często nie wchodził za pierwszym razem.
Powoli zacząłem zmieniać co nieco w aucie :
- miesiąc po zakupie zostały zamontowane czujniki cofania z wyświetlaczem oraz dodatkowe zabezpieczenie przeciw kradzieżowe – oba w ASO
- potem alufelgi TSR model Pomona 7x16 , 7 cali szer. ET 42 (teraz na zimówki)
- nakładki na progi (wewn.)
- ochronne listwy boczne na drzwi
- owalna końcówka z nierdzewki na wydech
- dokładki do progów
- pokrywa na otwór na kubki w konsoli środkowej
- światła do jazdy dziennej- w miejsce na halogeny
- emblematy Mitsubishi Lancer na oparcia siedzeń
- przy pierwszej wymianie pł. ham. zmiana na ATE SL.6 (DOT 4, Class 6 )
- dokładka do tylnego zderzaka (ten tłumik na „wierzchu ! )- sam ją wykombinowałem z 2 przednich dokładek z Peugeota 206 ); później jeszcze raz to zmieniałem- dołożyłem dodatkowo przednią dokładkę z Seata Leona- teraz jestem w pełni zadowolony
- płyta ochronna pod silnik i skrzynię biegów
- wkładka filtra powietrza K&N
- wymiana tarczy ham. na Mikoda (nacinane i nawiercane) + klocki EBC Green Stuff
- felgi 18-stki na lato Drag DR47 18x7 ET40
- wymiana przedniego drążka stabilizatora z 20 mm na 21 mm
- wymiana sprężyn zawieszenia na Eibachy (przód -30mm, tył -25 mm), przy okazji czyszczenie i smarowanie górnych mocowań amortyzatorów + oczywiście ustawienie geometrii- nie było żadnych problemów.
Nie piszę tu o wymianie płynów czy innych tego typu czynnościach, bo to jest robione na bieżąco zgodnie z zaleceniami producenta.
Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszę później .
Akcje serwisowe : wymiana czujnika Airbagów (czy samego mocowania ?)
oraz wymiana paska wielorowkowego
W ASO zwróciłem uwagę na rozrząd- nie stwierdzili niczego niepokojącego.
Stan lakieru oceniam na b. dobry, jest oczywiście kilka naprawdę drobniutkich skaz, ale trzeba się przyjrzeć, żeby je zobaczyć. Podwozie jest w dobrym stanie- są widoczne pojedyncze, rdzawe miejsca, ale to jest tylko nalot- przy wymianie sprężyn czy geometrii nie było żadnych problemów ze śrubami, a robione to było po 6 latach.
Spalanie ? Nigdy go nie mierzyłem- jak się to mówi „na oko” w mieszanej jeździe bierze ok.
8,5 l. ale ja nie wierzę w ekologiczne bzdury – Lancer lubi wysokie obroty i trzeba z nich korzystać (oczywiście w miarę rozsądnie ! ).
Parę fotek :
Na ostatnim zdjęciu zdemontowane sprężyny i drążek stabilizatora.
Oczywiście są klubowe naklejki, oprócz tych co widać to jeszcze na przedniej i tylnej szybie - czarne.
To na razie tyle- sam nie wiem czy będzie jeszcze coś robione
Edit :
Jednak o czymś zapomniałem- nakrętki do felg te ze zdjęć są używane tylko do zimowych kół , na lato na 18-stki są czarne, kryte nakrętki, które są zarazem nakrętkami zabezpieczającymi. Jak zrobię nowe fotki (po umyciu auta ! ) na obniżonym zawieszeniu, to "cyknę" i te nakrętki.
Edit :
A co mi jeszcze chodziło po głowie, ale odpuściłem ?
np. :
http://vtech.pl/katalog/c...VEC-105kW-143KM
jednak cena 1340 zł. za te kilka koni czy Nm trochę za duża (choć być może zależy jak dla kogo), a te 230 km/h to mi nie jest potrzebne
Z auta jestem bardzo zadowolony- chociaż chętnie bym go zamienił na takie :
gdyby tylko było produkowane ! A szkoda
Edit :
Auto umyte, więc foto na nowych sprężynach :
Nakrętki do kół i wentyle :
Odblaski na drzwiach i MM na szybie :
vrangsinn - 27-05-2015, 17:16
baardzo ładnie sie prezentuje....no i fajne felgi
btw. co trzeba spełnic by otrzymać nakklejke mitsumaniakow???
Uwex - 27-05-2015, 17:26
vrangsinn - wystarczy zamówić i kupić w klubowym sklepiku (o ile są akurat dostępne). Przejrzyj te tematy i popytaj moderatora.
Bizi78 - 27-05-2015, 17:28
vrangsinn napisał/a: | btw. co trzeba spełnic by otrzymać nakklejke mitsumaniakow??? |
Kupić w sklepie lub na spocie u moderatora regionalnego .
Uwex, .
brylekVFR - 27-05-2015, 18:30
Bardzo ładny i słuszny kolor Zaciekawiła mnie ta dokładka do tylnego zderzaka.
macia - 27-05-2015, 21:07
Kuźwa, na takiego jak to kombi, jeszcze z napędem 4x4 i mocą >200KM to chętnie bym poczekał!
A lancer niczego niczego sobie
Uwex - 28-05-2015, 16:43
brylekVFR napisał/a: | dokładka do tylnego zderzaka |
no to działaj; jest temat o tym i tam jest napisane co i jak.
Uwex - 28-05-2015, 17:59
Po umyciu Lancera zdjęcia na nowych sprężynach + parę innych
mjsystem - 29-05-2015, 13:21
Uwex napisał/a: | Po umyciu Lancera zdjęcia na nowych sprężynach + parę innych | A Ty nim w ogóle jeździsz? Zawsze wygląda jak nowy
PS Świetna robota.
MManiak - 06-06-2015, 13:38
Kurczę, jak fajnie popatrzeć na nowe auto. Ale gdybym nawet miał na takie pieniądze, to bym sobie go nie kupił, bo nie mógłbym patrzeć, jak się niszczy na dziurach i obija na parkingu. Takie są realia niestety.
Naklejki są , ale felgi mimo, że 18', wydają się małe. Nie wiem dlaczego.
krzychu - 06-06-2015, 18:43
A po wymianie zawieszenia i stabilizatora odczułeś jakąś różnicę w balansie przyczepności? Znaczy czy zaczęło być bardziej neutralnie czy nadal podsterownie?
Strasznie ściorały tarcze te klocki....
Uwex - 07-06-2015, 08:52
MManiak napisał/a: | ...nowe auto |
to "nowe" auto ma 6 lat (a rocznikowo nawet 7) !
krzychu- najpierw klocki : wiedziałem, że ktoś napisze coś takiego
ale powodem nie są klocki, tylko to, że foty były robione zaraz po myciu
auta . Tak naprawdę tarcze są w idealnym stanie,a te smugi to nie są wżery
Co do prowadzenia auta- jest dobrze, ciaśniej bierze zakręty,
np. dużo lepiej jeździ mi się po rondach (a zdecydowana większość u nas to te małe)
krzychu - 07-06-2015, 09:06
Czyli nie dociskałeś jeszcze do końca na zakrętach? Pytam bo w teorii wymiana na sztywniejszy stabilizator z przodu powoduje pogłębienie podsterowności.... A o ile EPS super koryguje nadsterowność to podsterowność dużo gorzej....
MManiak - 07-06-2015, 10:02
Ale wygląda jakby było nowe. To chyba dobrze. 6, czy nawet 7 lat, to nie wiele, jeśli o auto się dba, albo garażuje.
Uwex - 07-06-2015, 20:13
krzychu- nie było okazji spróbować docisnąć na zakręcie- wolałbym jednak zrobić to w bezpiecznym miejscu Jeśli będzie okazja, to oczywiście zrobię testy i napiszę.
|
|
|