Grandis Ogólne - [Grandis] Akcja serwisowa - blokada oparcia 3 rzedu siedzen
Anonymous - 19-02-2007, 13:15 Temat postu: [Grandis] Akcja serwisowa - blokada oparcia 3 rzedu siedzen Za http://wiadomosci.gazeta....00,3929575.html
W przypadku Mitsubishi polski przedstawiciel koncernu (MMC Car Poland) poinformował Prezesa UOKiK, że posiadacze siedmiomiejscowej wersji samochodu Mitsubishi Grandis zostali powiadomieni o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu sprawdzenia mechanizmu blokującego oparcie siedzenia. Zgodnie z informacją przekazaną przez spółkę, wadliwe funkcjonowanie blokady, w przypadku silnego uderzenia w tył samochodu, może doprowadzić do złożenia się drugiego rzędu siedzeń. W Polsce dotyczy to 36 pojazdów, wyprodukowanych w 2006 roku w Japonii.
Hubeeert - 20-02-2007, 02:05
gazeta.pl napisał/a: | Opel Corsa i Mitsubishi Grandis nie są bezpieczne
las, PAP2007-02-19, ostatnia aktualizacja 2007-02-19 12:57
Właściciele Opla Corsy oraz Mitsubishi Grandis mogą mieć kłopoty - przedstawiciele koncernów poinformowali Prezesa UOKiK o wadach pojazdów zagrażających użytkownikom.
General Motors Poland powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre modele samochodów Opel Corsa D mogą stwarzać zagrożenia dla ich użytkowników. Problem związany jest z niewłaściwym umiejscowieniem tulei metalowo-gumowej (element wahacza), co może doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem. Wada dotyczy pojazdów wyprodukowanych w 2007 roku w Hiszpanii (o numerach VIN 74000001-74186810) oraz Niemczech (o numerach VIN 76000001-760688172). Na polski rynek trafiło 2345 takich samochodów.
W przypadku Mitsubishi polski przedstawiciel koncernu (MMC Car Poland) poinformował Prezesa UOKiK, że posiadacze siedmiomiejscowej wersji samochodu Mitsubishi Grandis zostali powiadomieni o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu sprawdzenia mechanizmu blokującego oparcie siedzenia. Zgodnie z informacją przekazaną przez spółkę, wadliwe funkcjonowanie blokady, w przypadku silnego uderzenia w tył samochodu, może doprowadzić do złożenia się drugiego rzędu siedzeń. W Polsce dotyczy to 36 pojazdów, wyprodukowanych w 2006 roku w Japonii.
Obie spółki zobowiązały się do przeprowadzenia bezpłatnej akcji serwisowej wadliwych modeli, w ramach której wykonane zostaną wszystkie niezbędne naprawy. Konsumenci, o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie, zostaną powiadomieni listownie.
Na podstawie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów zarówno producent jak i dystrybutor zobowiązany jest powiadomić UOKiK w każdym przypadku, gdy uzyska informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny. |
Mysle, ze jest pewna bardzo drobna roznica pomiedzy wadami w zawieszeniu a w konstrukcji tylnego rzedu siedzen ktory raczej jest malo uzywany.
Sam tytul tez jest panikarski.
Natomiast co do jednego sie zgadzam z autorem tekstu - Mitsubishi wypuscilo samochod z wadliwie wykonana/zaprojektowana blokada oparcia.
Bywa.
Znaczy zdaza sie nawet Miskom. Ehhhh..... Juz nie robia samochodow jak kiedys....
Krzyzak - 20-02-2007, 10:22
Hubeeert napisał/a: | Mysle, ze jest pewna bardzo drobna roznica pomiedzy wadami w zawieszeniu a w konstrukcji tylnego rzedu siedzen ktory raczej jest malo uzywany.
Sam tytul tez jest panikarski. |
no i jeszcze subtelny niuans, ze te siedzenia robia sie niebezpieczne gdy mamy dzwona tylem a nie na codzien - co innego wahacz, ktory dziala caly czas...
Anonymous - 20-02-2007, 13:54
Krzyzak napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | Mysle, ze jest pewna bardzo drobna roznica pomiedzy wadami w zawieszeniu a w konstrukcji tylnego rzedu siedzen ktory raczej jest malo uzywany.
Sam tytul tez jest panikarski. |
no i jeszcze subtelny niuans, ze te siedzenia robia sie niebezpieczne gdy mamy dzwona tylem a nie na codzien - co innego wahacz, ktory dziala caly czas... |
Dokładnie tak. Dzwon od tyłu i zbieramy mózgi łyżeczką... Ja wiem, że to czarny scenariusz, ale wpadka jest niezła.
Hubeeert - 20-02-2007, 15:06
Fido__ napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | Mysle, ze jest pewna bardzo drobna roznica pomiedzy wadami w zawieszeniu a w konstrukcji tylnego rzedu siedzen ktory raczej jest malo uzywany.
Sam tytul tez jest panikarski. |
no i jeszcze subtelny niuans, ze te siedzenia robia sie niebezpieczne gdy mamy dzwona tylem a nie na codzien - co innego wahacz, ktory dziala caly czas... |
Dokładnie tak. Dzwon od tyłu i zbieramy mózgi łyżeczką... Ja wiem, że to czarny scenariusz, ale wpadka jest niezła. |
No to dopiero jest panikarstwo
Czy zdazyl sie taki przypadek? Jak bardzo ktos ucierpial w wyniku wypadku?
Anonymous - 20-02-2007, 16:38
Hubeeert napisał/a: | Fido__ napisał/a: |
Dokładnie tak. Dzwon od tyłu i zbieramy mózgi łyżeczką... Ja wiem, że to czarny scenariusz, ale wpadka jest niezła. |
No to dopiero jest panikarstwo
Czy zdazyl sie taki przypadek? Jak bardzo ktos ucierpial w wyniku wypadku? |
Ja wiem, ze Ty się nie mieścisz na ostatni rząd siedzeń. Ale z tego co pamiętam w grandisie, po takim złożeniu, głowy z ostatniego rzędu wypadają przez tylną szybę i zatrzymują się na krawędzi klapy. Więc IMHO to dość niebezpieczne. Nikt nie ogłasza wezwań serwisowych bez uzasadnienia.
Hubeeert - 22-02-2007, 00:57
Fido__ napisał/a: | Ja wiem, ze Ty się nie mieścisz na ostatni rząd siedzeń |
A jednak sie mieszcze - sprawdzilem u Jacka - jechac dalej bym nie chcial ale wsiadlem bez problemow.
A co do awarii foteli - ja tego nie neguje. Ja sie tylko zastanawiam ile bylo takich wypadkow...
Nie podoba mi sie za to tytul artykulu w tym szmatlawcu ktory to wydrukowal/pokazal na stronie.
Krzyzak - 22-02-2007, 10:38
Fido__ napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | Mysle, ze jest pewna bardzo drobna roznica pomiedzy wadami w zawieszeniu a w konstrukcji tylnego rzedu siedzen ktory raczej jest malo uzywany.
Sam tytul tez jest panikarski. |
no i jeszcze subtelny niuans, ze te siedzenia robia sie niebezpieczne gdy mamy dzwona tylem a nie na codzien - co innego wahacz, ktory dziala caly czas... |
Dokładnie tak. Dzwon od tyłu i zbieramy mózgi łyżeczką... Ja wiem, że to czarny scenariusz, ale wpadka jest niezła. |
Albo urywa się wahacz w Oplu, ktory jedzie 90 km/h, auto wpada na przeciwny pas i w najgorszym wypadku zbieramy 10 mózgów łyżeczką (czołówka, po 5 osób w każdym aucie).
Hubeeert - 22-02-2007, 10:48
Nie licytujmy sie - nawet jedna smierc z dowolnego powodu jest tragedia. Dali ciala, naprawiaja.
I mam nadzieje ze nikt nie ucierpial.
Matejko - 22-02-2007, 11:09
Krzyzak napisał/a: | Albo urywa się wahacz w Oplu, ktory jedzie 90 km/h, auto wpada na przeciwny pas i w najgorszym wypadku zbieramy 10 mózgów łyżeczką (czołówka, po 5 osób w każdym aucie). |
albo wpada na grandisa - ale siedzenia sie nie lamia bo uderzenie jest w przod
ale to i tak - jedna wada drugiej nie rowne - a glosna jak conajmniej samostrzelajace poduszki w fordach
basia1720 - 25-01-2009, 16:41
Czy ta wada dotyczy wyłacznie aut z rocznika 2006? Czy przegladane są wszystkie siedmioosobowe wersje?
pozdrawiam basia
JCH - 25-01-2009, 16:53
Biorąc dosłownie to, co napisane to wynika, że:
Cytat: | W przypadku Mitsubishi polski przedstawiciel koncernu (MMC Car Poland) poinformował Prezesa UOKiK, że posiadacze siedmiomiejscowej wersji samochodu Mitsubishi Grandis zostali powiadomieni o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu sprawdzenia mechanizmu blokującego oparcie siedzenia. Zgodnie z informacją przekazaną przez spółkę, wadliwe funkcjonowanie blokady, w przypadku silnego uderzenia w tył samochodu, może doprowadzić do złożenia się drugiego rzędu siedzeń. W Polsce dotyczy to 36 pojazdów, wyprodukowanych w 2006 roku w Japonii. | tylko siedmioosobowe i tylko wyprodukowane w 2006 r.
Ale najlepiej jak dopytasz w jakimś dobrym ASO, może u Jackiego via PW, po nr VIN pewnie by Ci sprawdził.
basia1720 - 25-01-2009, 17:49
OK
Choć mamy 2004 rok to trzeba to sprawdzić, dla bezpieczeństwa
pozdrawiam basia
[ Dodano: 25-01-2009, 17:55 ]
tym bardziej, ze ten rocznik 2004 nie był sprzedawany w Polsce, wiec nie wiadomo jak naprawde jest ta blokadą
Basia
davyjohn - 09-08-2017, 12:00
Sorki za odkurzenie - ale chciałem zwrócić uwagę, że czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Wyraźnie jest napisane: "drugi rząd siedzeń w wersji 7-miejscowej". A Wy dyskutujecie o trzecim rzędzie siedzeń. Przecież przy trzecim rzędzie logiczne, że nie ma znaczenia czy jest to wersja 6 czy 7-miejscowa.
W tym przypadku chodzi o środkowy rząd, czyli kanapę 2+1 - tutaj występowała wada.
A jeśli dla kogoś tytuł/nagłówek jest panikarski, to gratuluję luzu w podejściu do tematu. Ja osobiście wolałbym nie mieć fruwających pasażerów w kabinie oraz latającego fotelika z dzieckiem.
piotreklbn - 09-08-2017, 17:16
Na czym polega ta wada w ogole? U mnie czasami jak chce wpuscic kogos na 3 rzad siedzen po zlozeniu 2 rzedu tego szerszego niechce spowrotem sie zatrzasnac, lata luzno fotel, dopiero po zdjeciu plastikowej oslony i nastawieniu takiego dzyndzla wszystko wraca do normy. Zdarza sie to dosc rzadko ale jednak. Grandek z 05r
|
|
|