To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Wymiana węża ciśnieniowego od wspomagania

hyziu - 02-06-2015, 09:47
Temat postu: Wymiana węża ciśnieniowego od wspomagania
Witam

Czy ma ktoś doświadczenie z wymianą węża ciśnieniowego od wspomagania. Zaczął mi się delikatnie pocić. Od strony pompy sprawa jest prosta z odkręceniem ale od strony maglownicy nie za bardzo nawet widać śrubę mocującą wąż.
Czy da radę odkręcić od góry tą śrubę?

sla - 05-06-2015, 10:34

Nowy wąż kosztuje krocie, mi swojego czasu uszczelnili w ASO owijając jakąś taśmą termokurczliwą.
robertdg - 05-06-2015, 20:20

Musisz rozebrać elementy dolotu powietrza, przewód wchodzi od strony koła kierowcy
hyziu - 08-06-2015, 08:58

Dzięki, poradziłem sobie.
Dolotu powietrza nie ruszałem. Śrubę od maglownicy da się odkręcić po zdjęciu koła, używając długiej przedłużki do nasadki. Później trzeba się niestety nagimnastykować żeby wyjąć przewód, to samo z włożeniem. Końcówka zakuta od nowa, na razie jest ok.

Iwonka - 11-06-2015, 08:45

z ciekawosci: ktora koncowka sie pocila, ta przy pompie? Bo ja mam to samo od paru lat ale nie chce mi sie auta unieruchamiac zeby to zrobic.

Cena tego wezyka w ASO faktycznie zwala z nog, ponad 2000 zeta czy cos takiego. Pytalem kiedys i odpowiedz przekonala mnie ze ceny czesci w Mitsu ustalaja jacys szalency :lol:

pozdr
Alex

hyziu - 11-06-2015, 09:10

Ta przy pompie.
Zakucie kosztowało mnie 40 zł, bo nie dorabiałem nowego węża tylko skróciłem stary o 3cm, żeby wyjąć końcówkę.
Niestety musiałem jeździć dwa razy bo za pierwszym razem ciekło po rozgrzaniu. Drugi raz pojechałem do innej firmy i docisnęli mocniej.

Przy okazji powiem, że po pierwszym złożeniu miałem zaniki wspomagania na wolnych obrotach. Prawdopodobnie zachlapałem sobie olejem pasek wielorowkowy lub koło od pompy wspomagania i na skrzyżowaniach byłem mocno zdziwiony.

Hornet - 19-09-2015, 18:27

sla napisał/a:
Nowy wąż kosztuje krocie, mi swojego czasu uszczelnili w ASO owijając jakąś taśmą termokurczliwą.

W którym miejscu Ci strzelił? Pamiętasz ile płaciłeś? Właśnie odkryłem nieszczelność dokładnie pod mocowaniem węża do pokrywy zaworów.
A może ktoś ma jakiś sposób na uszczelnienie tego węża we własnym zakresie?

kaczka81s - 08-10-2015, 22:52

Wymieniałem już takie węże w Saabie brata i Lexusie kumpla i zawsze dorabialiśmy w sklepie z hydrauliką do koparek. Koszt od 50 do 100zł w zależności od długości i średnicy węża. Nie opłaca się kupować nowego, a zwłaszcza kombinować samemu. Kumpel opowiadał mi jak sam kombinował z milionem opasek zaciskowych i rurkami stalowymi i jak wydał krocie na chyba ze 2 litry oleju do wspomagania :twisted: Sklep lub zakład hydrauliczny i za parę zł masz nowy wąż i kłopot z głowy na kilka dobrych lat :mrgreen:
lukasz.sc - 09-10-2015, 11:50

Witam,

podłączam się do tematu i proszę o pomoc.
Potrzebuje wymienić wąż do wspomagania od pompy do przekładni kierowniczej. Znalazłem na allegro używkę. Czy o to chodzi? Będzie pasował?
wąż do wspomagania

pzdr.

Hornet - 09-10-2015, 18:14

kaczka81s napisał/a:
Wymieniałem już takie węże w Saabie brata i Lexusie kumpla i zawsze dorabialiśmy w sklepie z hydrauliką do koparek.

Jak da się wyciągnąć samemu wąż to problemu nie ma. U mnie problem był taki, że sam nie miałem możliwości tego zrobić. Warsztaty które odwiedziłem nie chciały podjąć tematu, bo: " to trzeba wyciągnąć, jeździć, a jak nie zrobią, a jak źle zrobią" itd. W każdym natomiast stwierdzali, że te węże w orginale, bez względu na markę, to majątek kosztują. Ponieważ potrzebowałem samochód na zaraz, odwiedziłem ASO :? Cenę dostałem dobrą (auto od nowości było u nich serwisowane przez 1 właściciela), ale i tak zabójczą. Cena normalnie to 2300 :shock: Zabawy z wymianą też było sporo, bo musieli demontować belkę spod silnika.
Jak mi znowu padnie, to mam stary wąż i sam go zawiozę do naprawy i dam do wymiany.

A jak komuś sączy się z węża to polecam następujące rozwiązanie: przyłożyć kawałek gumy (najlepiej olejoodpornej) i docisnąć opaską zaciskową. Przez 4 dni nic nie puściło :)

kaczka81s - 09-10-2015, 21:40

Hornet napisał/a:
A jak komuś sączy się z węża to polecam następujące rozwiązanie: przyłożyć kawałek gumy (najlepiej olejoodpornej) i docisnąć opaską zaciskową. Przez 4 dni nic nie puściło :)

Tylko że to rozwiązanie na krótszy okres, tak czy siak za jakiś czas i tak trzeba będzie przewód wymienić, co niestety wiąże się albo z grubszą robotą, albo z kosztami :?
Hornet napisał/a:
Zabawy z wymianą też było sporo, bo musieli demontować belkę spod silnika.

Belka pod silnikiem to mały kłopot, w Lexusie odkręcaliśmy podszybie, cały kolektor ssący+pół komory silnika, no i belkę oczywiście. Ale dzięki temu kumpel zaoszczędził dobrych kilka stów, przy czym kilka warsztatów nie chciało się w ogóle tej roboty podjąć.
Jeśli ktoś ma możliwość zrobić samemu to można trochę zaoszczędzić, jeśli nie ma takich możliwości niestety pozostaje serwis lub warsztat, pod blokiem ciężko by to było zrobić. :wink:

Hornet - 09-10-2015, 22:39

kaczka81s napisał/a:
Tylko że to rozwiązanie na krótszy okres, tak czy siak za jakiś czas i tak trzeba będzie przewód wymienić, co niestety wiąże się albo z grubszą robotą, albo z kosztami

Oczywiście. Z tym, ze jakoś do tych kilku mechaników musiałem jakoś dojechać, a nie chciałem załatwić reszty układu kierowniczego i upaprać komory olejem. Dlatego to trwało tylko 4 dni. A sposób poznałem od kumpla który bawi się w off road, militarkę itp. Może też się komuś przydać w trasie.

kaczka81s - 09-10-2015, 22:46

Hornet napisał/a:
A sposób poznałem od kumpla który bawi się w off road, militarkę itp. Może też się komuś przydać w trasie.

Bardzo dobra rada wg mnie, nie pomyślałem w ten sposób. :mrgreen:

Sledziu1995 - 15-01-2016, 12:11

Nie będę zaśmiecał forum nowym tematem, to dołączę się do tego, a więc Koledzy jaki płyn wspomagania idzie do Lancera 2.0, ubyło trochę i nie wiem jaki dolać. Z góry dzięki za pomoc.
Bizi78 - 15-01-2016, 12:26

Sledziu1995 napisał/a:
ubyło trochę i nie wiem jaki dolać.

Najlepiej taki sam jak jest w zbiorniczku :wink: .
Instrukcja przewiduje ATF DEXRON III lub DEXRON II.
Najlepiej dopytać sprzedawcę, który jest mieszalny z innymi płynami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group