[92-96]Lancer CB0 - [CB1 1.3] wymiana zegarów a korekta licznika
splitu - 06-06-2015, 17:49 Temat postu: [CB1 1.3] wymiana zegarów a korekta licznika witam,
przymierzam się do wymiany zegarów w moim mitsu ze względu na to że silnik jest tak cichutki że nie słyszę jak jadę 90 na trójce a w tle gra muzyka
primo: czy do mojego będą na 100% pasować tego typu co w linku?
i5355139577.htmlhttp://allegro.pl/licznik...5355139577.html
wyglądają niemal identycznie poza oczywiście obrotomierzem
z podpięciem obrotomierza z informacjami z forum myślę że dam rade. chodzi mi najbardziej o spasowanie, czy nie trzeba rzeźbić.
czy po wymianie jest konieczna korekta licznika? co dokładnie jest potrzebne? mam ori program EvoScan kupiłem za 25$ od producenta ale nie kupiłem kabla. ELM na buetooth nie daje rady Możecie polecić jakis do kupienia w PL? Mitsu służy mi do dojazdów do pracy w Norwegii (jak na 1.3 w górach radzi sobie całkiem nieźle) i wolałbym dostać tutaj kabel i za którymś razem zabrać go ze sobą. Znalazłem taki:
http://allegro.pl/vag-com...5389786246.htmlhttp://allegro.pl/vag-com...5389786246.html
i taki:
http://allegro.pl/vag-com...5160825097.htmlhttp://allegro.pl/vag-com...5160825097.html
co prawda służy go grupy aut VAG ale po zmostkowaniu 1 i 4 pinu wg sprzedawcy powinien zahulać i z Mitsu. Posiadam złącze OBDII pod kierownicą. Czy któryś z tych się nada czy muszę zamówić ori za $$?
edit: aha, koniecznie musze skorygować licznik ze względu na to że w NOR ubezpieczenie obejmuje również limit kilometrowy - jeśli będzie inny niż ten który podałem podczas kupna ubezpieczenia, ubezpieczenie jest nieważne gdyby nie to wcale bym się tym nie przejmował.
Z góry dzięki za pomoc
robertdg - 06-06-2015, 20:51
splitu napisał/a: | co prawda służy go grupy aut VAG ale po zmostkowaniu 1 i 4 pinu wg sprzedawcy powinien zahulać i z Mitsu. | Sprzedawca dobrze podpowiada, jednakże po zmostkowaniu pinów błedy i tak będa wymrygiwane a jedyna mozliwośc jaką daje kabel to podgląd live data z ECU. Evoscanem chyba się nie da zmienić wskazania odometer
splitu - 07-06-2015, 00:27
hmm to co bym potrzebował?
plecho1 - 07-06-2015, 07:32
Ten kabel to wersja open port 1.3 a do takich zabaw (głównie w sterowniku silnika) chyba potrzebna jest wersja 2.0 i odpowiednie programy ale 100% pewności nie mam czy z licznikiem też zagada.
robertdg - 07-06-2015, 08:26
Potrzebujesz kogoś ze sprzętem typu Tacho Dash Programmer, nie wiem jak przebiega procedura zmiany wskazania czy da się przez złącze OBD,czy trzeba ingerowac w licznik aby wpiąc się w kość, a moze warto poszukać licznika ze zbliżonym przebiegiem
splitu - 07-06-2015, 12:02
tych liczników a PL nie jest zbyt wiele, nie jest to popularne auto.
co w ogóle jest w stanie zagadać z moim Mitsu? tak żeby dało się coś programować/zmieniać wartości?
plecho1 - 07-06-2015, 12:18
Kiedyś jeden mitsumaniak chwalił się przeprogramowywaniem komputerów w Galantach, jak znajdę jakiś temat to się odezwę. Jak go pytałem, to używał właśnie kabla open port 2.0.
splitu - 07-06-2015, 15:40
galant ma ten sam komp co lancer?
a może pamiętasz jakiego softu używał?
plecho1 - 08-06-2015, 06:21
To było dość dawno i dokładnie nie pamiętam. Była chyba rozmowa, że jak da się w Galancie, to może i dało by się w Carismie ale czy były jakieś próby to nie wiem więc możliwe, że i z Lancerem dało by się połączyć. Wczoraj trochę szukałem ale niestety nic nie znalazłem. Ten mitsumaniak tak przeprogramowywał kompa, że były trzy tryby do wyboru za pomocą przycisków, był tryb sport, ekonomiczny i normalny. Poszukaj w dziale Galanta, może Ty coś znajdziesz.
mkm - 08-06-2015, 06:44
splitu napisał/a: | tych liczników a PL nie jest zbyt wiele, nie jest to popularne auto. |
A jakie Ty masz te zegary? - z tego co kojarzę to masz takie same jak w Colcie CJ, a do nich liczników z obrotomierzami jest dużo.
splitu - 08-06-2015, 14:10
mkm napisał/a: | splitu napisał/a: | tych liczników a PL nie jest zbyt wiele, nie jest to popularne auto. |
A jakie Ty masz te zegary? - z tego co kojarzę to masz takie same jak w Colcie CJ, a do nich liczników z obrotomierzami jest dużo. |
wyglądają tak samo jak te z 1szego linku, ale nie mają obrotomierza
podobnież zamiast Lancera w PL w tym czasie puścilu Carisme - tak więc z tego wnioskowałem że skoro aut mało to i liczników.
ciekaw jestem czy trafie jakiś z przebiegiem na liczniku 150tys km bo tyle mam w swoim.
edit: a może podpowiecie z jakiego Galanta (z jakich lat) szukać tego topicu? bo przekopać forum we wszystkich działach troche sporo a szukajka nic nie pokazuje :/
robertdg - 08-06-2015, 22:21
Prościej będzie otworzyć ECU i sprawdzić pamięć, w Galancie przed 98r były problemy nie każda kość dala sie flashować, a osoba o której mowa nie odwiedza już tego forum
splitu - 08-06-2015, 23:43
robertdg napisał/a: | otworzyć ECU i sprawdzić pamięć |
co do tego jest mi potrzebne? już załapałem że evoscan nie do tego służy, czyli pewnie to:
http://www.evoscan.com/free-ecu-rom-downloads
i do tego kabelek z open port 2.0. możesz polecić jakiś, dając link np. z popularnego serwisu aukcyjnego?
[ Dodano: 25-06-2015, 15:53 ]
rozmowa z supportem evoscanu: wymagany angielski na poziomie gimnazjum.
http://oi60.tinypic.com/4h728p.jpg
wychodzi na to że nie da się tego uczynić. wszystkim dzięki za podpowiedzi, niestety problemu nie udało się rozwiązać. jestem zmuszony jeździć bez obrotomierza
|
|
|