Carisma - Techniczne - Elektro zagadka dla spryciarzy
Father - 08-06-2015, 15:00 Temat postu: Elektro zagadka dla spryciarzy Witam, wczoraj wymienilem sobie podswietlenie zegarow bo stare niedomagało juz... No i tu sie zaczely schody! Wszystko zrobilem ostroznie i raczej napewno niczego nie pourywalem sciagajac licznik, ale po poskladaniu predkosciomierz dziala czasami, a czasami dopiero jak [wulgaryzm] w deske rozdzielcza to zaskoczy i poki nie zgasze auta to gra i buczy. Drugi problem to obrotosciomierz - pokazuje ok 400-500 obrotow wiecej niz przed zabiegiem :O ale silnik pracuje identycznie. Spotkal sie ktos kiedys z takimi cudami?? Dzisiaj rozbiore to jeszcze raz, czekam tylko na rady bo moze cos podpowiecie!
PS. Nie rozkrexalem licznika na wlaczonym zaplonie, kluczyk nie byl w stacyjce nawet, wiec uprzedzam to pytanko;)
robertdg - 08-06-2015, 22:26
Możliwe, że styki gdzieś się gubią, wyciągnij przeczyść poskładaj i sprawdź
Father - 08-06-2015, 22:38
robertdg napisał/a: | Możliwe, że styki gdzieś się gubią, wyciągnij przeczyść poskładaj i sprawdź |
tak tez zrobilem i to kilka razy, dupa to samo ciagle, predkosciomierz dziala czasem tylko nie zaskoczy ale te zawyzanie obrotow mnie wkurza.. mozliwe ze to przez to ze pomalowalem wskazowki farba fluorescensyjna ?? od ciezaru by zle wskazywala ??
robertdg - 08-06-2015, 22:46
Zdejmowałes wskazówki?
Father - 09-06-2015, 05:12
robertdg napisał/a: | Zdejmowałes wskazówki? |
Niee, bron Boze. Podkleilem zegar delikatnie tasma papierowa i pędzelkiem zalaczonym do fiolki z lakierem pomalowalem.
[ Dodano: 09-06-2015, 07:32 ]
Rano zauwazylem ze poki nie rusze to obrotosciomierz poprawnie wskazuje, a jak tylko ruszylem to wartosc poczatkowa ma na 1500 mniej wiecej, a wskazuje wydaje mi sie ze poprawnie gdy silnik przekroczy te 1500 obrotow to dalej wskazowka idzie normalnie
robertdg - 09-06-2015, 08:03
Dziwne, wygląda tak jakby wskazówka sie zacinała w niskim zakresie obrotów.
plecho1 - 09-06-2015, 08:12
Może podczas klejenia uszkodził się silniczek bo jeśli działa to raczej elektryczne uszkodzenie można wykluczyć.
Father - 09-06-2015, 08:18
A czy przyczyna moze byc 'ciezar' lakieru?? On mial konsystencje cos jak lakier do paznokci, dosyc gruba warstwa tego... Dzisiaj sprubuje go zmyc zmywaczem do paznokci i dam znac co i jak
plecho1 - 09-06-2015, 08:58
Wydaje mi się, że ilość lakieru nie powinna mieć aż takiego wpływu.
Ziemba. - 09-06-2015, 16:33
Wydaje mi się, ze gdyby ciężar lakieru miał wplyw to by zaniżał pomiar, a zawyżał kiedy wtedy kiedy przekroczymy te 4; 4,5 tyś. obrotów.
Father - 09-06-2015, 16:45
Potwierdzam, po zmyciu lakieru ze wskazowki zadnej zmiany, ale zaobserwowalem cos ciekawego, jak przekrece stacyjke odrazu obrotomierz ustawia sie na cirka 1200 obrotow i brzeczy cos chyba pod maska? A jak dotkene podstawe wskazowki to jakby drga/wibruje, co to moze byc? Czujnik jakis, czy licznik do wyrzucenia??
plecho1 - 09-06-2015, 16:55
Sygnał dla obrotomierza w Twoim przypadku podaje chyba czujnik położenia wałka rozrządu.
Father - 09-06-2015, 17:34
Czyli rozrzad juz do wymiany?? 70k km ma przejechane czyli jeszcze 10k powinien dac rade cnie??
[ Dodano: 09-06-2015, 17:34 ]
Ps. Oryginalny rozrzad jest
plecho1 - 09-06-2015, 17:51
Oryginalny rozrząd 90 tys km a na zamiennikach 60 tys.
Father - 09-06-2015, 23:01
no ok, ale czy zuzyty rozrzad moze dawac takie objawy ?? zeby obrotomierz niskich obrotow nie zczytywal ?? czy czujnik polozenia walu moze byc walniety? a moze sam licznik do wymiany?? jakies przypuszczenia ?? ja juz mam łeb TAAAAAAAAAAAAKI od tej Carismy a mam ją dopiero tydzien
|
|
|