Outlander II GEN Techniczne - Problem z odpaleniem silnika
rkarolek - 08-06-2015, 21:39 Temat postu: Problem z odpaleniem silnika Witam
Czy to normalne że jeśli wyłącze silnik (np. przed przejazdem kolejowym) to potem żeby go ponownie odpalić muszę przestawić skrzynie w pozycję P, otworzyć drzwi i wyłączyć stacyjkę?
Już dwa razy miałem podobny problem (wkurza mnie to bardzo )
Pozdrawiam
rezon - 09-06-2015, 07:35
Otworzyć drzwi? To bardzo ciekawe ustawienie. Pierwszy raz słyszę/czytam o czymś takim
rkarolek - 09-06-2015, 07:44
No właśnie ....
aż sprawdziłem to jeszcze raz dziś rano
odpalenie w garażu, wyjazd, wyłączam silnik i..... nic, po przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje
żeby odpalić autko musiałem całkowicie wyłączyć stacyjkę, czyli skrzynia biegów w pozycje P, otwarcie drzwi (wtedy dopiero mogę wyłączyć stacyjkę), zamknięcie drzwi i odpalenie silnika
Operacje iście karkołomne i raczej mało wykonywalne w codziennym ruchu drogowym
Albo w tym autku jest coś powalone, albo to kwestia alarmu/immobilaizera, albo ten samochód przerasta mnie technicznie
PS. jeśli to istotne to mam autko ze stacyjką bezkluczykową
EDIT:
o ku.... znalazłem coś takiego w angielskojęzycznej wersji instrukcji do outka:
"If the ignition switch is not turned to the “LOCK (PUSH OFF)” position when the engine is not running, the ID code cannot be verified and the engine will not start even if the ignition switch is turned to the “START” position. If this happens, fully return the ignition switch to the “LOCK (PUSH OFF)” position, and start the engine again"
jeśli dobrze rozumiem to właśnie tak jest u mnie, czyli ten typ tak ma? nie można zgasić silnika bo się go już nie odpali bez wyłączenia auta i otwarcia drzwi.... masakra....
czy ktoś może to jeszcze potwierdzić ew, może ktoś wie czy można to zmienić w serwisie?
jacekk - 09-06-2015, 09:57
Otwarcie drzwi dziwne. Ale to, że można silnik odpalić tylko w pozycji P to nic nadzwyczajnego.
paweldm - 09-06-2015, 10:31
Miałem kilka automatów i zawsze uruchomienie silnika w pozycji P zaś w omedze mogłem odpalić auto także w pozycji N i oczywiście jeszcze musiał być wciśnięty pedał hamulca. Ponadto z tego co pamiętam, to zalecane jest gaszenie silnika w aucie z automacie w pozycji P.
Z tymi drzwiami, to coś nowego.
Georg - 09-06-2015, 10:59
rkarolek napisał/a: | "If the ignition switch is not turned to the “LOCK (PUSH OFF)” position when the engine is not running, the ID code cannot be verified and the engine will not start even if the ignition switch is turned to the “START” position. If this happens, fully return the ignition switch to the “LOCK (PUSH OFF)” position, and start the engine again"
jeśli dobrze rozumiem to właśnie tak jest u mnie, czyli ten typ tak ma? nie można zgasić silnika bo się go już nie odpali bez wyłączenia auta i otwarcia drzwi.... masakra.... |
...ale instrukcja nic nie mówi o konieczności otwierania drzwi.
rkarolek - 09-06-2015, 12:17
Nie mówi w prost, ale.... na 99% żebym mógł przełączyć stacyjkę w pozycję "LOCK (PUSH OFF)" muszę otworzyć drzwi, no chyba że już mi się powaliło... sprawdzę jak będę wychodził z pracy
EDIT
UPS.... przepraszam za zamieszanie, faktycznie wystarczy CVT przestawić na P lub N i można przełączyć stacyjkę w pozycję "LOCK (PUSH OFF)", a potem daje się odpalić silnik bez problemu
przepraszam za zamieszanie i głupie pytania
visitor - 10-06-2015, 16:21
Kto pyta nie błądzi. Moze ktos inny to przeczyta i się nauczy
|
|
|