To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Lekko zaniżone napięcie ładowania

krzysieg - 11-06-2015, 19:03
Temat postu: Lekko zaniżone napięcie ładowania
Mam zamontowany woltomierz , w czasie jazdy wacha się między 13,5-14V ,
nie jest źle ale mogło być lepiej ;) chociaż zdarza się że spada poniżej 13 ale
bardzo rzadko .
Po odpaleniu jest często przez chwile ponad 14 np 14,3V czyli bardzo dobrze ,co
ciekawsze przy niskich temperaturach ,lekkich mrozach miałem idealne ładowanie :roll:
Na włączonej stacyjce kontrolka mocno świeci a po odpaleniu gaśnie i nie zapala się .
Pasek ma 3 lata (robię ok 7k km rocznie) , już go pare razy podciągałem , chyba przed wymianą miałem te same objawy i jeszcze popiskiwał .
Wymienię na inny , obecnie Gates może coś innego lepszego ?
Czy jest możliwe że koło alternatora jest wyślizgane i dlatego pasek musi
być w super stanie ?

robertdg - 11-06-2015, 20:09

Wg manuala w temperaturze otoczenia ładowanie w temperaturze 20stopni C może się zawierać w przedziale 13,9 do 14,9V i jest to wartść dopuszczalna, przy temperaturze otoczenia 60stopni jest to już zakres 13,4 do 14,6V, przykładowo dla temperatury -20stopni normą jest zakres 14,2-15,4V, profilaktycznie można poczyścić klemy na akumulatorze, masy na karoserii i silniku, jezeli objawy ladowania będa niepokojące koniecznie zdemontować alternator i wykonac przegląd
plecho1 - 12-06-2015, 06:44

Napięcie ładowanie powinno mierzyć się na akumulatorze. W starszym aucie przewody czy połączenia mogą generować pewne spadki więc być może tyle pokazuje ten wskaźnik. Jak zasugerował robertdg,
robertdg napisał/a:
profilaktycznie można poczyścić klemy na akumulatorze, masy na karoserii i silniku
.
Dodatkowo pokazywane napięcie przez ten miernik można by porównać z jakimś dobrym miernikiem u elektryka.

ludinho1 - 14-06-2015, 20:37

plecho chciałeś powiedzieć na alternatorze :wink:
plecho1 - 14-06-2015, 21:40

Nie pomyliłem się, chodziło o akumulator.
ludinho1 - 16-06-2015, 10:09

właśnie w związku ze spadkami napięcia i jakością połączenia , prawdziwe ładowanie powinno się sprawdzić na alternatorze. ale to już dla ambitnych którzy lubią wiedzieć :) wtedy widać jakie wytwarza napięcie altek. ale żeby mieć rzeczywisty obraz ładowania aku to robi się to tak jak mówisz czyli na akumulatorze :)
plecho1 - 16-06-2015, 11:09

Dlatego upierałem się przy pomiarze na akumulatorze.
krzysieg - 16-06-2015, 21:34

W aucie w czasie jazdy sprawdzam na woltomierzu led takim wtykanym do zapalniczki :)
Dodatkowy powód wymiany paska to to że od wewn. strony przetarłem ręką i był tam czarny lekko tłustawy osad , na pasku bliżej bloku silnika - na tym samym kole napędzającym nie ma śladów oleju więc nie wiem skąd się to wzieło .
Zamówiłem już pasek Continentala .

Klemy akumulatora , klema do karoserii ,druga do alternatora wszystko jest przeczyszczone (jak była potrzeba) i nasmarowane .

Mam 2 mierniki uniwersalne takie z castoramy , ten gadżet do zapalniczki i taki dość profesjonalny miernik Steinel , zrobię od razu test -porównanie i napiszę .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group