Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę
Aliass - 12-06-2015, 10:20 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę Witajcie,
Szykuje mi się wyjazd pod koniec czerwca a tu taki problem:
Ostatnio (około tydzień) zaczęło mi coś strasznie walić na tyle gdy jadę po typowo Polskiej drodze . Jadąc normalnie prostą drogą nic się nie dzieje, nic nie wali, nic nie stuka, objaw tylko przy dziurach. Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników wyszło że przyszła pora na wymianę tulej. Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany. Tutaj pojawia się moje pytanie jakiej firmy polecacie?, nie pogardzę też linkami gdzie mogę kupić .
Carisma 1.8 GDI rok 1997
gulagula - 12-06-2015, 16:58
Aliass napisał/a: | Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany. |
Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy.
apg2312 - 12-06-2015, 17:24
gulagula napisał/a: | wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy. |
Dobrze Ci się wydaje.
Aliass napisał/a: | Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników |
A nie prościej by było podjechać na SKP, dać diagnoście te parę złotych (no ok, jakieś 30-50 zł) i sprawdzić auto na szarpaku ?
Jeśli jest kumaty gość, to powie Ci dokładnie, co trzeba zrobić. A na szarpaku wyjdą wszystkie usterki zawieszenia, oprócz górnych łożysk amortyzatora.
SKP - Stacja Kontroli Pojazdów
robertdg - 12-06-2015, 21:44
W tulejach zbytniego wyboru nie ma, dominuje Yamato i ted-gum, oba zależy na co sie trafi, ale za wiele wymagać nie można, czasem można trafić na ruville lub NOK, tu już z jakością neico lepiej, co do stałych elementów zawieszenia, firmy takie jak 555, Lemforded, TRW, Moog, Febi, ruville są dobre jakosciowo.
Aliass - 16-06-2015, 01:18
W środę będę dokładnie wiedział co do wymiany bo przy okazji wymiany rozrządu sprawdzi.
mawi - 21-06-2015, 20:05
Koledzy jeżeli chcecie sprawdzić lączniki czy tez gumy od stabilizatorów to najprosciej jest to zrobić łapiąc za dach i kołysząc na boki wtedy słychać stuki przy zuzytych gumach lub łącznikach stabilizatorów. Jeżeli dodatkowo ktos dysponuje kanałem to dobrze jest poprosic o pomoc druga osobę żeby "pobujała"auto a samemu zejsć do kanału i chwycić rekami za łączniki wtedy doskonale czuć luz. Metoda skuteczna i stuprocentowa polecam.
Aliass - 21-06-2015, 21:51
No i wyszło do wymiany dokładnie
J65043 te bliżej lewej i prawej
J15008
i ustawić zbieżność
Ale sposób kolegi wyżej mega
|
|
|