To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę

Aliass - 12-06-2015, 10:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę
Witajcie,

Szykuje mi się wyjazd pod koniec czerwca a tu taki problem:

Ostatnio (około tydzień) zaczęło mi coś strasznie walić na tyle gdy jadę po typowo Polskiej drodze :twisted: . Jadąc normalnie prostą drogą nic się nie dzieje, nic nie wali, nic nie stuka, objaw tylko przy dziurach. Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników wyszło że przyszła pora na wymianę tulej. Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany. Tutaj pojawia się moje pytanie jakiej firmy polecacie?, nie pogardzę też linkami gdzie mogę kupić :) .

Carisma 1.8 GDI rok 1997

gulagula - 12-06-2015, 16:58

Aliass napisał/a:
Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany.

Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy.

apg2312 - 12-06-2015, 17:24

gulagula napisał/a:
wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy.

Dobrze Ci się wydaje.
Aliass napisał/a:
Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników

A nie prościej by było podjechać na SKP, dać diagnoście te parę złotych (no ok, jakieś 30-50 zł) i sprawdzić auto na szarpaku ?
Jeśli jest kumaty gość, to powie Ci dokładnie, co trzeba zrobić. A na szarpaku wyjdą wszystkie usterki zawieszenia, oprócz górnych łożysk amortyzatora.

SKP - Stacja Kontroli Pojazdów ;)

robertdg - 12-06-2015, 21:44

W tulejach zbytniego wyboru nie ma, dominuje Yamato i ted-gum, oba zależy na co sie trafi, ale za wiele wymagać nie można, czasem można trafić na ruville lub NOK, tu już z jakością neico lepiej, co do stałych elementów zawieszenia, firmy takie jak 555, Lemforded, TRW, Moog, Febi, ruville są dobre jakosciowo.
Aliass - 16-06-2015, 01:18

W środę będę dokładnie wiedział co do wymiany bo przy okazji wymiany rozrządu sprawdzi.
mawi - 21-06-2015, 20:05

Koledzy jeżeli chcecie sprawdzić lączniki czy tez gumy od stabilizatorów to najprosciej jest to zrobić łapiąc za dach i kołysząc na boki wtedy słychać stuki przy zuzytych gumach lub łącznikach stabilizatorów. Jeżeli dodatkowo ktos dysponuje kanałem to dobrze jest poprosic o pomoc druga osobę żeby "pobujała"auto a samemu zejsć do kanału i chwycić rekami za łączniki wtedy doskonale czuć luz. Metoda skuteczna i stuprocentowa polecam.
Aliass - 21-06-2015, 21:51

No i wyszło do wymiany dokładnie



J65043 te bliżej lewej i prawej
J15008
i ustawić zbieżność

Ale sposób kolegi wyżej mega :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group