Carisma - Techniczne - 1.8 gdi jak wykasować tryb eko
FRANCZESKO001 - 14-06-2015, 22:31 Temat postu: 1.8 gdi jak wykasować tryb eko Może ktoś wie albo mi podpowie jak wyłączyć lub wykasować żeby silnik nie wchodził w tryb eco carisma 1.8 gdi lift. Najprościej było by zmienić wskazania z czujnika temperatury dający sygnał do komputera, czy dobrze kombinuję? Jak to zrobić najprościej ?
robertdg - 14-06-2015, 22:37
Teoretycznie dobrze kombinujesz, praktycznie czemu miałoby to służyć
FRANCZESKO001 - 15-06-2015, 21:49
To ma na celu przede wszystkim to że puki silnik nie złapie optymalnej temperatury kiedy nie zapala się magiczna kontrolka eono gdi to pracuje przepięknie na lpg a jak pali się to zielone jak jadę z włączoną klimą to dość często gaśnie na luzie nie trzymie obrotów. Bez klimy jest ok bo bardzo rzadko coś takiego się dzieje na paliwie trzymie ładnie obroty. Kolejna drobna wada to że jak złapie temperaturę silnik na lpg przycina obroty powyżej 3000 na zimnego jest spoko. Jak będę miał więcej wolnego czasu to podjadę zapytać się chłopaków co tuningują elektronikę . Dla prób wybebeszyłem termostat tymczasowo i jest idealnie w końcu jest lato ,ale jak zrobi się zimniej będzie problem z ciepłym nawiewem . Jak ktoś ma inne pomysły niech napisze każda podpowiedz może się przydać .
robertdg - 15-06-2015, 21:58
Problemem jest eksploatacja i zapewne brak odpowiednich zabiegów przeglądowych, jezeli dodać do tego LPG (które jeżeli nei jest dedykowane do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa) to problemy się nawarstwiają
FredPL - 17-06-2015, 22:15
Eee to jest jakiś szanujący się warsztat montujący LPG, który podjął się montowania instalacji do 1.8GDI? Ja myślę, że to nie jest problem w silniku jako takim, a problem w instalacji, której w przypadku tego silnika nie powinno być. Sam teraz szukam jakiejś Cari 1.6 żeby móc wsadzić LPG bo wsadzenie do GDI to proszenie się o kłopoty.
FRANCZESKO001 - 18-06-2015, 22:01
Problem rozwiązany termostat zamontowany z powrotem, wszystko chodzi jak należy zmieniłem dawkę na dość bardzo ubogą do czego ten silnik jest stworzony i niema żadnych problemów poza tym ze przez pierwsze 20 sekund trochę faluje obrotami. Gdi do lpg jest spoko pali w trasie w tej chwili 7-8 litrów i po mieście max 9.5 lpg . A co do montażu gazu to zamontował mi go brat po kosztach za 1300 zł normalnie kasuje za takie auto 1800 za zwykły. Prawda nie będę ukrywał że on też odradzał ale problemów nie przewiduje w najgorszym wypadku auto przestanie pracować na paliwie nie ma się co oszukiwać .
i9i - 21-06-2015, 22:39
A jakbyś zamontował dodatkowy elektrozawór rozłączany kontrolką Eco? I tym zaworem dorzucił gazu sprzed reduktora w trybie na bogato?
|
|
|