Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pomoc w odczytaniu logów.
Marcin93 - 15-06-2015, 11:45 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Pomoc w odczytaniu logów. Witam bardzo serdecznie. Kilka dni temu postanowiłem zrobić logi mojej carismie,ponieważ w ostatnim czasie samochód przy odpalaniu na zimnym silniku przy temp. powyżej 15 °C zaczyna wariować (strzela w tłumik i skaczą obroty oraz czuć strasznie paliwo z tłumika) i od kilku miesięcy walczę z przerywaniem na ciepłym silniku i właśnie chciałbym wrzucić tutaj moje logi i prosiłbym kogoś kto się na tym zna o sprawdzenie. Log 1 to log po odpaleniu na zimnym silniku (wtedy samochód wariuje) natomiast Log 2 to log podczas jazdy ze stałą prędkością na rozgrzanym silniku (wtedy samochód przerywa).Chciałbym jeszcze dodać,że robiłem już reset komputera i jego adaptacje i czyściłem przepustnice.
Załączam link do logów :
http://speedy.sh/FKEK2/Logi.rar
MichciuGT - 15-06-2015, 14:41
po pierwszym logu widzę parę problemów, ale nie wiem co jest problemem, coś napięcie wariuje, może być problem z alternatorem, albo połączeniami masy, z tego co widać po logu to podczas przyspieszania napięcie spada,
druga sprawa choć to może być związane z złymi odczytami przez wariacjami z napięciem
czujnik podciśnienia pokazuje wartości tak jak byś miał doładowanie
zacząłbym od sprawdzenia alternatora i instalacji elektrycznej
Marcin93 - 15-06-2015, 16:14
MichciuGT masz rację co do problemów z alternatorem,ponieważ wyskakuje mi błąd 64- Alternator FR terminal system.
MichciuGT - 15-06-2015, 16:39
u mnie jakoś 3 lata temu był problem z alternatorem i świeciła się lampka od ładowania, było kombinowane i dopiero po zmianie na trzeci alternator u nie wiem kogo ładowanie jest i kontrolka się nie świeci, ale błąd 64 mam pomimo odłączania klemy (resetu komputera)
zdaje mi się że akurat to nie wpływało na szarpanie silnika, ale to było tak dawno temu że już nie pamiętam
Marcin93 - 15-06-2015, 21:05
U mnie kontrolka się nie świeci tylko wymrugałem błąd. Jeśli chodzi o logi z evoscana to przy odpaleniu na zimnym silniku AFR MAP wynosił ponad 50 ale po jakimś czasie spadło do 14,7 (w tym czasie samochód strzela w tłumik i wariują obroty).
[ Dodano: 26-06-2015, 17:16 ]
Witam po dłuższej przerwie. Dzisiaj postanowiłem zrobić test. Rozgrzałem swoją carismę do momentu kiedy zaczyna przerywać przy stałej prędkości i na biegu jałowym obroty są bardzo niskie. Odpiąłem kabel od czujnika temperatury silnika ( nie tego co pokazuje temp. na desce rozdzielczej ).Obroty w tym momencie podwyższyły się na ,,ok." 800 obr/min i gdy się przejechałem to wogóle nie czułem żeby samochód szarpał przy stałej prędkości. I tu pada moje pytanie. Czy to może być wina tego czujnika, czy może po odłączeniu kostki komputer wykrył błąd (check engine palił się) i zastąpił wartość czujnika wartością ,,zastępczą" i przełączył się na inny tryb?(Nie wiem jak to opisać)Dodam jeszcze że gdy odłączyłem czujnik to nie było czuć tak benzyny z tłumika jak przed odłączeniem. Pozdrawiam.
robertdg - 26-06-2015, 20:15
Marcin93 napisał/a: | czy może po odłączeniu kostki komputer wykrył błąd (check engine palił się) i zastąpił wartość czujnika wartością ,,zastępczą" i przełączył się na inny tryb?(Nie wiem jak to opisać)Dodam jeszcze że gdy odłączyłem czujnik to nie było czuć tak benzyny z tłumika jak przed odłączeniem. Pozdrawiam. | Wartośc alternatywna, dodatkowo po odpięciu tego czujnika dwupinowego powinien właczyć się wentylator chłodnicy
Marcin93 - 26-06-2015, 21:56
Nie zwróciłem uwagi czy wentylator się włączył. Jutro znajdę trochę czasu to to sprawdzę.
[ Dodano: 27-06-2015, 16:14 ]
Witam. Dziś odłączyłem wtyczkę od czujnika i wentylator się załączył.
|
|
|