To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Diagnoza przekaźnika

Anonymous - 20-02-2007, 09:09
Temat postu: Diagnoza przekaźnika
Mam nieco lamerskie pytanie: jak zdiagnozować padnięty przekaźnik? W manualu jest napisane, że po doprowadzeniu napięcia na piny 1 i 3, na pinach 2 i 4 powinno być continuity. Czy oznacza to de facto, że na pinach 2 i 4 winno się pojawić napięcie? Sprawa dla mnie nieco zagadkowa, bo przekaźnik pstryka, a napięcia na pinach brak (z wyjątkiem tych, do których podpinam zasilanie). Przećwiczyłem to na kilku różnych (podejrzanych) przekaźnikach wyjętych z dwóch aut i na wszystkich dzieje się to samo - przekaźnik pstryka, napięcia na pinach brak.
saphire - 20-02-2007, 12:36

Po doprowadzeniu napięcia na piny 1 i 3 powinien zostać zamknięty obwód pomiędzy pinami 2 i 4 a nie że cisie na nich pojawi napięcie (oczywiście gdy sprawdzasz przekaźnik wymontowany z auta) zatem jak podepniesz napięcie pod 1 i 3 to pomiędzy 2 i 4 omomierz powinien pokazać ci że obwód zamknięty i zero omów oporu :)
Anonymous - 20-02-2007, 13:23

Wielkie dzięki za odpowiedź. Dziś wobec tego będę mierzył i sprawdzał dalej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group