To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 gdi mrugający check engine brak reakcji na gaz

steve161 - 21-06-2015, 01:27
Temat postu: 1.8 gdi mrugający check engine brak reakcji na gaz
Witam ponownie. Jestem załamany tym co ostatnio wyprawia moja cari. Dziś pojawił się kolejny problem. Auto zapala normanie i jeżdzi dobrze ma moc nie szarie itd. Jednak po kilku-kilkunastu kilometrach nagle zaczyna mrugać kntrolka check engine i auto zaczyna wariować obroty skaczą i auto wogóle nie reaguja na gaz i tylko ledwo się toczy. Na postoju obroty skacza do 3000 rpm i tak się już utrzymują. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest okey , jednak po kilku kilometrach znowu to samo.
Czy ktoś miał coś podbnego. Wiem że trzeba sprawdzić błedy ale do mechanika umówiony jestem w nastenym tygodniu,dlatego chciabym uslyszeć opinie co potencjanie może byc przyczyną takiej awarii by przygotować się psychicznie:-) :-) Auto to oczywiscie carisma 1.8 gdi lift.
Dziękuje za wszstkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

plecho1 - 21-06-2015, 07:36

Prawdopodobnie padła przepustnica, odkleił się w niej magnes. Albo wymiana albo naprawa, napisz do Bartka http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 on profesjonalnie je naprawia.
robertdg - 21-06-2015, 07:59

Dobrze psychicznie się przygotujesz gdy zobaczysz kody usterek ECU, diagnozy na obecnym etapie to jak wróżenie, winny może być układ paliwowy, dolotowy (przepustnica), coś z elektroniki silnika, etc. Jezeli masz rocznik przed ostatnim liftem to zapoznaj sie z watkami:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

steve161 - 22-06-2015, 20:41

Byłem dziś u mechanika, niestety nie udało się podlączyć z przyczyn technicznych cari do kompa, jedynie co to udalo sie wymrugać błąd 68. Może ktoś napisać wyjaśnienie? Z góry dzięki.
robertdg - 22-06-2015, 22:12

Nie ma takiego kodu 68, coś musiało być źle odczytane, jest np bład 58 który okresla nadmierną ilosć powietrza zasysanego
steve161 - 23-06-2015, 07:22

Hmm no to pewnie faktycznie źle coś odczytaliśmy. W piątek jadę jeszcze raz. Oczywiście wczoraj zrobiłem ze 100 km i wszystko było ok. No ale zakładając że jest to ten błąd 58 to co może być przyczyną tego?
robertdg - 23-06-2015, 07:48

Gdzieś może się dostawać lewe powietrze
plecho1 - 23-06-2015, 08:42

Napisz z którego roku jest auto bo to często ważne podczas doradzania. Jeśli jest starsze niż 2001 to błędy sprawdź sam w sposób w sposób podany przez robertdg w drugim linku. Wystarczy zmostkować jakimś drucikiem (rozgiętym spinaczem do papieru) w złączu diagnostycznym piny 1 z 4 i włączyć zapłon aby zapaliły się kontrolki a następnie policzyć mignięcia długie i krótki. Ale jeśli w momencie wystąpienia problemów kontrolka silnika po zapaleniu mruga a nie świeci światłem ciągłym, to jest to najprawdopodobniej problem z przepustnicą o którym wspomniałem wcześniej.
steve161 - 23-06-2015, 12:01

Auto jest z 99 więc ten sposób działa, ale widocznie coś źle policzyliśmy:) W piątek jadę jeszcze raz to może uda się podłączyć pod kompa. Ale no właśnie kontrolka nie świeci a mruga i nie ma reguły kiedy się to dzieje. Wczoraj np przejechałem 50 km i nic się nie działo a w sobotę już po paru kilometrach auto zaczęło świrować i dwa razy się to stało. Jak to carisma żyje własnym życiem.
plecho1 - 23-06-2015, 12:39

Napisz do Bartka to na pewno wszystko wyjaśni, jest ekspertem od tych przepustnic.
steve161 - 23-06-2015, 15:31

Napewno napisze tylko musze się upewnić że to napewno ta przepustnica.
plecho1 - 23-06-2015, 15:49

W kilku podobnych przypadkach na forum jeśli sygnalizująca błędy kontrolka nie świeciła światłem ciągłym a mrugała w momencie wystąpienia błędu i jeśli auto nie reagowało właściwie na wciśnięcie pedału przyspieszenia to były to problemy z elektromagnesem przepustnicy. Nie chodziło mi aby od razu do niego wysyłać przepustnicę a poradzić się tylko. Niektórzy też sami naprawiali tę usterkę, trzeba przykleić magnes w dokładnie takim samym położeniu jak był przyklejony oryginalnie klejem do połączeń elastycznych. Ważne aby nie używać do tego kleju typu Kropelka gdyż połączenie jest zbyt sztywne i w niedługim czasie może popękać magnes i wtedy tylko wymiana. Bartek klei to odpowiednim i bardzo wytrzymałym klejem chyba lepszym niż w oryginale.
mawi - 23-06-2015, 17:05

Gdzie znajduje się elektromagnes przy przepustnicy ?
Czy pod pokrywą tej "puszki" przy przepustnicy ? Po zamontowaniu do kolektora patrząc na przepustnicę to z z lewej strony ?

steve161 - 24-06-2015, 08:02

Dziękuje za zainteresowanie tematem. ja też czuje że to coś z tą nieszczęsną przepustnicą ale tak jak mówię w piątek podepniemy pod kompa, zczytam błędy żeby mieć pewność i zobaczymy.
plecho1 - 24-06-2015, 08:25

steve161, jeśli masz auto starsze niż 2001 to wymruganie błędów silnika jest opcją najpewniejszą zaraz po oryginalnym interfejsie jakiego używa Mitsubishi bo wiele tańszych i nieoryginalnych interfejsów nie ogarnia starszych Miśków. Lepiej sam wymrugaj błędy według podanego wyżej przepisu i najlepiej nagraj telefonem mrugającą kontrolkę i film zamieść na forum to będziemy 100% pewni jakie tam są błędy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group