[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] termostat i centralny zamek
Anonymous - 20-02-2007, 17:07 Temat postu: [CA4A 1.6] termostat i centralny zamek dwie sprawy:
pierwsza
- jak w CA0 - 4G92 1,6 wymienić termostat (podobno to prosta operacja i nei warto z tym jechac do warsztatu)
druga
- ktoś wie gdzie znajduje sie podłączenie kierunkowskazów od centralnego zamka?
chodzi o to ze jak klikam pilot i zamek sie otwiera/zamyka swiecą kierunkowskazy tylko z prawej strony... ostatnio cos sie zmieniło i przez chwile swieciły wszystkie ale teraz znów sie cos rozączyło i działają tylko z jednej strony ...
napewno jakis kabelek gdzieś nie styka wiec pytanie czy ktoś wie gdzie moga te kabelki niestykać i gdzie są podłączone??
pozdrawiam i czekam na pomoc
kamilek - 20-02-2007, 19:41
shortybmx napisał/a: | jak w CA0 - 4G92 1,6 wymienić termostat |
Jak w każdym innym Mitsu: na początku górnego węża idącego z silnika do chłodnicy masz takie "kolanko" wchodzące do silnika. Przykręcone jest ono na 2 śruby. Odkręcasz je, zdejmujesz kolanko, a pod nim masz termostat. Spójrz na niego i zapamiętaj, w którym miejscu jest znacznik. Wyjmij go, włóż nowy, ale tak, żeby ten znacznik był w tym samym położeniu.
Anonymous - 21-02-2007, 20:16
ok dzieki bardzo za instrukcje, jak tylko sie ociepli to to zrobie bo garazu niestety nie mam
a czy ktoś wie jak i gdzie są podłączone te kabelki od centralnego ???
Anonymous - 22-02-2007, 22:31
kabelki powinny byc przy skrzynce bezpiecznik w samochodzie dokladnie powinno byc podpiete pod awaryjne (chyba)
Anonymous - 23-02-2007, 19:14
Tak powinny być podpięte pod bezpiecznik od przerywacza awaryjnych, a z tego co opisujesz to ktoś podpioł ci pod przewód od kierunkowskazu i dlatego zapala się tylko jedna strona.
Anonymous - 23-02-2007, 19:27
u mnie bezpiecznik od awaryjnych jest w skrzynce tej pod maską, i tu zdziwieni emoje bo gdy wyjąłem bezpiecznik od awaryjnych (teoretycznie powinny przestac działac, prawda?)
a one nadal działały, jutro moze rozkręce całą tą skrzynke i zobacze jak to tam wszystko wyglada...
kostuch - to swieciło dobrze przez jakis czas czyli z obu stron, pisałem o tym wyzej , wiec myslałem ze cos nei stykało i sie styknęło .. ale znów zaczzeło działac tylko an jedną strone ..
ale popatrze jutro moz ebedzie cieplej niz dzis
Anonymous - 24-02-2007, 12:52
Właśnie mam podobny problem bo nie wiem gdzie podłączyć te kable. Z centralnego mam 2 brązowe kable dające odpowiednie impulsy +12V. Moje powinienem podpiąć pod kierunki (lewy i prawy) ale nie pod przerywacz (bo centrala daja 2 impulsy przy zamykaniu i 1 impuls przy otwieraniu, a przerywacz by to rozwalił...).
W opisie znalazłem że są to przewody zielony z niebieskim paskiem i zielony z czerwonym paskiem. Zlokalizowałwem je pod kierownicą - podpiąłem jeden - i nie świecił. Ale było zimno i robiłem to baaaardzo szybko więc "czasem" mogło mi coś nie łączyć.
Jak będzie cieplej to posprawdzam (miernikiem) co daje centralka i czy te kolory to faktycznie od kierunków...
A niedawno rozbierałem kierunki i faktycznie to są te kolory i jest na nich +12V przy miganiu...
Shortybmx czy u ciebie jest tylko jeden kabel? Jeśli tak to faktycznie ty powinieneś pod awaryjne podłączać... Czy dawałeś jakieś diody dla bezpieczeństwa? U mnie podobno zabezpieczenie takie jest już w centralce...
zając - 25-01-2010, 16:10
moglby ktos wyslac zdjecie jak w jakiej pozycji ma byc ten termostat bo u siebie zalozylem tak jak mi popadlo
holeksas - 01-02-2010, 20:18
Witam wszystkich forumowiczów.
Czy podczas wymiany termostatu wycieknie dużo płynu chłodniczego? Moje drugie pytanie czy w CA0 1.3 12V termostat też znajduje się w tym samym miejscu co w silnikach 1.6?
Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam
londolut - 01-02-2010, 22:25
holeksas, płynu dużo nie ucieknie ale możesz np kupić litrową butelkę na dolewkę w razie W W 1,3 termostat znajdziesz z lewej strony silnika patrząc na auto od przodu. "Kopułka" skręcona z blokiem na 2 śruby pod przepustnicą.
http://images33.fotosik.p...1501d6f2272.jpg na focie wychodzi kawałek jasnej rurki.
mechu102 - 02-02-2010, 11:09
Jak z centralki bedziecie sie podpinac pod kierunkowskaz prawy i lewy to nie zapomnijcie o diodach polprzewodnikowych. Umnei z centralki wychodzi jeden kabel i musialem go rozdzielic na dwa przewody i wetdy na kazdy z tych przewodow zalozylem diode polprzewodnikowa bo w innym przypadku jakbym wlaczyl jakikolwiek kierunkowskaz podczas jazdy to by mi sie palily wszystkie kierunki tak ajk to w przypadku awaryjnych.
Symbolu diody nie pamietam.
|
|
|