[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Irytujące drgania silnika (bieg jałowy) na LPG BR
Daniel1984 - 29-06-2015, 20:10 Temat postu: [CS3A 1.6] Irytujące drgania silnika (bieg jałowy) na LPG BR Witam mam problem z lancer 2007 1.6 4G18 + LPG BRC na jałowym są drgania na LPG (nierówna praca) z rury wydechowej słychać że nie buczy jednostajnie, tylko tak jakby przerywał na PB chodzi dobrze. Jak się jedzie nic się nie dzieje wszystko jest ok na LPG i PB. Wymieniłem już cewki, przewody wysokiego napięcia oraz świece. Auto ma przejechane 100 000 tyś na LPG (a ja kupiłem jak było 90 000 tyś) i instalacja BRC jest ok sprawdzana przez dwóch gazowników no może pomijając fakt że reduktor musiałem wymienić bo przepuszczał. Mechanik sprawdzał ciśnienie na cylindrach i wszystko ok sonda też ok ale coś wspominał że może być nadpalony zawór. Ponadto była czyszczona przepustnica i wymieniana katalizatora z kolektorem wydechowym bo był wypalony. Wyczytałem że może to być winny zapłon. Co ciekawe to mój drugi lancer wcześniej posiadałem z 2004 roku i nie było takich problemów z LPG tzn nie czułem nawet różnicy czy to PB czy to LPG silnik chodził idealnie.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
cobretti - 29-06-2015, 23:33
Wtryski były sprawdzane(kalibracja)?
Daniel1984 - 30-06-2015, 08:35
Były sprawdzane wtryski. Moim zdaniem usterka nie jest jakaś poważna tylko problem w tym że większość mechaników to tzw "wymieniacze" nie opłaca się im stracić całej dniówki na diagnozę dlatego twierdzą że to tylko drgania i że nie ma się czego czepiać. Drugi problem że nie jest to popularne auto w mojej okolicy a może nawet województwie.
plecho1 - 30-06-2015, 09:16
Te drgania to albo wypadanie zapłonu na którymś cylindrze lub jakiś problem z ilością gazu podawaną przez któryś wtrysk. Można by spróbować namierzyć z którym cylindrem jest to związane poprzez wyłączanie a właściwie przełączaniu na benzynowe poszczególnych wtryskiwaczy gazowych w programie od instalacji LPG. Za taką prace może odpowiadać albo niedomagający układ wysokiego napięcia lub inna dawka gazu na jednym wtryskiwaczu gazowym lub jakaś nieszczelność albo na którymś zaworze głowicy w felernym cylindrze lub nieszczelność w dolocie też przy tym cylindrze który kuleje. Wiele można by powiedzieć po podglądzie parametrów w programie od LPG i jednocześnie w jakimś programie od diagnostyki auta.
Daniel1984 - 30-06-2015, 11:12
A czy może być coś z modułem, sterownikiem zapłonowym albo czujnikiem położenia wału korbowego. Generalnie na PB może też coś jest nie tak ale się tego nie odczuwa tych drgań ale już na LPG strasznie jest to irytujące, szczególnie jak się stoi na światłach albo w korku.
cobretti - 01-07-2015, 09:46
Wypadanie zapłonu myślę że zasygnalizował by ECU magiczną kontrolką, benzyna jest mniej wymagająca od gazu wiec mniej czuć te drgania. Weź plaka i na pracującym silniku psikaj po dolocie, jeśli będzie jakaś nie szczelność to zauważysz.
plecho1 - 01-07-2015, 11:57
Można użyć Plaka ale warto wtedy obserwować wskazania sondy lub korekt paliwowych, lepiej jednak wcześniej podejrzeć w sterowniku LPG jakie jest podciśnienie kolektora na wolnych obrotach bez załączonych odbiorników. Powinno być pewnie w granicach 0,29 do 0.30 bara, jeśli będzie wyższe to pewnie jest jakaś nieszczelność i aby ją dokładnie namierzyć dopiero wtedy użyć Plaka.
Daniel1984 - 01-07-2015, 12:30
Jak byłem ostatnio w serwisie LPG to mechanik podłączył laptopa z programem do BRC pod wtyczkę obok aku następnie podłączył komputer diagnostyczny do wtyczki pod kierownicą i jeszcze miernik pod sondę. I cały czas sprawdzał te wszystkie parametry dodatkowo psikał takim płynem i to nic nie dało chyba z 2 godz nad tym siedział i na końcu stwierdził że jedyne co on może powiedzieć to nadpalony zawór. Ale czy to jest możliwe jak kompresja była dobra bo wcześniej sprawdzał?
A i co to jest ten Plak?
[ Dodano: 01-07-2015, 12:38 ]
Nie wiem już co zrobić z tym problemem myślałem że może wybiorę się do Japan Tech we Wrocławiu bo w okolicy tak jak już wcześniej pisałem cyt. "to tylko drgania i że nie ma się czego czepiać"
plecho1 - 01-07-2015, 14:51
Plak to jest preparat do konserwacji tapicerki ale w swoim składzie ma łatwopalny gaz czyli jest to preparat który podobnie zadziała jak ten którego używał gazownik. Po tym co napisałeś można wywnioskować, że raczej gazownik wiedział co robi a co do tego zaworu, jeśli kompresja była ok to raczej zawory są szczelne bo chociaż przy jednym nieszczelny była by widoczna różnica w pomiarach kompresji. Ciekawe tylko jaką wartość miało podciśnienie kolektora na biegu jałowym bo ta informacja wiele by wyjaśniła w sprawie ewentualnej nieszczelności.
Hubeeert - 01-07-2015, 14:51
Pojedź do Bartka "deejay" we Wrocławiu.
Daniel1984 - 04-07-2015, 19:08
Jako nowy jestem bardzo mile zaskoczony pomocą z waszej strony. Jak będę wiedział coś więcej po konsultacji z mechanikiem to napisze
cobretti - 04-07-2015, 21:25
O tusz i ja jestem po konsultacji z z warsztatem który montował lpg. Całe moje problemy były spowodowane uszkodzeniem (Pęknięcie ) uszczelki wtrysku czwartego cylindra, łapał lewe powietrze.
Daniel1984 - 05-07-2015, 09:16
Ten wtrysk na czwartym cylindrze to od lpg?
plecho1 - 05-07-2015, 11:39
Raczej chodziło o benzynowy. Taką nieszczelność można zlokalizować za pomocą kompresora i wody z płynem do naczyń. Wystarczy kompresorem dmuchać w któryś króciec na kolektorze ssącym (wystarczy ciśnienie około 2 bary) polewając jednocześnie podejrzane miejsca wodą z płynem do naczyń. Ostatnio tak zlokalizowałem nieszczelność u siebie po poprawce wkrętek gazowych w kolektorze.
cobretti - 05-07-2015, 15:42
Zgadza się wtrysk benzynowy, gaziasz trsterem(pianką) psikał wszędzie tylko nie tam i zero reakcji, ja polakiem który ma spory rozrzut i silnik telepawka. No ale już po sprawie, przy montażu lpg wtryski nie były ruszane więc nie szukałem tam.
|
|
|