To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Twarde węże od chłodnicy

Tomino - 06-07-2015, 18:29
Temat postu: Twarde węże od chłodnicy
Przeczytałem dużo tematów, na temat tych wężów które twardnieją, ale u niektórych to prowadzi do bulgotania w zbiorniczku albo wysokiej temp... Ja mam zupełnie opacznie. Ja mam temperaturę w połowie i nie zauważyłem żeby mi wywalało bąbelki w zbiorniczku. Chłodnica jest cała gorąca. Wczoraj przy temp około 38oC węże zrobiły się jakby "spuchnięte" aż się przestraszyłem... jak wiadomo w zbiorniczku płynu raz mniej, raz więcej. Przypomnę że ostatnio była wymieniona chłodnica na używaną, ale sprawną, moja miała pęknięty górny plastik w okolicach dolotu z silnika do chłodnicy - górny wąż. Niby nic nie odpowiada temu że uszczelka pod głowicą (czego bym cholernie nie chciał). Ktoś coś? Może mam coś nie tak z korkiem od chłodnicy (coś czytałem w te strony o tym) Dziękuję za odpowiedz...
MarcinG7829 - 06-07-2015, 19:57

Ja bym obstawiał korek chłodnicy , miałem tak w poprzednim aucie .
milo - 06-07-2015, 20:36

Trzeba w korku chłodnicy wyrzucić mała uszczelkę gumową lub wymienic korek
Tomino - 07-07-2015, 07:47

Uff. Trochę mniej się już boje z ta uszczelka pod głowicą... Mam dwa korki więc mogę zaszaleć i jeden modyfikować, ale mógłby ktoś napisać która dokładnie usczelke i co to zmieni?
robertdg - 07-07-2015, 08:18

Moze na początku zmień korek na inny a później doświadczaj, bo może się okazać, że następny korek który masz jest dobry.
Tomino - 07-07-2015, 13:08

Nie wiem co PAN sobie onie myśli, ale raczej tak głupi nie jestem żeby nie pomyśleć i samemu spróbować obydwa korki. Na tym i na tym jest tak samo
robertdg - 07-07-2015, 18:47

To dobrze że pomyślałes o tym wczesniej, ale napewno nie wypada obrażać się o rutynowe porady, gdyż ludzie czasami mają tendencje do komplikowania sobie prostych spraw i nie ma w tym nic obrazliwego. W manualau - dział engine cooling (dostępny w dziale download) jest opisana procedura sprawdzenia poprawności działania korka chłodnicy
milo - 08-07-2015, 15:02

Tomino napisał/a:
mógłby ktoś napisać która dokładnie usczelke i co to zmieni?

Pierwsza mała uszczelka patrząc po odwróceniu korka , zmieni sie ciśnienie w układzie, jesli po tym zabiegu bedzie bąmbelkowanie w zbiorniczku to wiadomo ze uszczelka pod głowicą

Tomino - 09-07-2015, 19:24

Więc małą uszczelkę ściągnąłem, w sumie to wszystko jest na filmikach, jeżeli mu przypiłuję jakieś 5/6 tyś obrotów to pęcherze się dopiero pojawiają, ale w małej ilości. Patrząc po filmikach na yt u niektórych są nawet na niskich obrotach i mają masło pod korkiem wlewu oleju. Jeszcze doszła mnie informacja że może to być wina pompy wody... popatrzcie na filmik. A dodam jeszcze że zmieniając korek przedstawiony na filmie, wszystko było ok, węże nie były twarde były do ściśnięcia i nie było pęcherzów. Tylko albo mi się wydawało albo na wysokich obrotach zaczyna się lekko dławić pomiędzy 5/6 ale nie jestem pewny bo nie chciałem go wkręcać na takie obroty. Jutro zobaczę. A tu macie filmik. Korki miałem za darmo (praca gdzie składamy chłodnice do japońców, niemców itp...) więc korki nie dobierałem...

Stary korek bez uszczelki : https://youtu.be/uwolRHW5Avs

Nowy korek 108kPa : https://youtu.be/2SPhhEb5ozU

milo - 10-07-2015, 15:20

Tomino napisał/a:
jeżeli mu przypiłuję jakieś 5/6 tyś obrotów to pęcherze się dopiero pojawiają, ale w małej ilości.

Może nie jest dobrze odpowietrzony ,najlepszy test to zawartość CO2 w układzie chłodzenia
Tomino napisał/a:
Tylko albo mi się wydawało albo na wysokich obrotach zaczyna się lekko dławić pomiędzy 5/6 ale nie jestem pewny

Sprawdz pod obciązeniem czyli agresywnej jazdy
Tomino napisał/a:
A dodam jeszcze że zmieniając korek przedstawiony na filmie, wszystko było ok, węże nie były twarde były do ściśnięcia

Na korku jest zawsze podana wartość np 0.9 bara itp jesli prawidłowo korek nie działa cisnienie wzrasta np do 1,2 bara i wiecej to wiadomo że węże bedą twarde jeżeli wyrzucisz uszczelke to bedzie swobodny przepływ

Tomino - 10-07-2015, 16:10

Dobra sprawdzilem, dlawilo się bo był koniec LPG, jak jechałem agresywną jazda na raz przelaczył na benzynę bo gazu nie było dostał takiego buta, aż Miło. Nie wiem poszukać może dziś korka z 0.9 bara może znajdę... Poza tym z tym jednak troszkę węże twardnieja, ale to jest korek 1.1 więc co się dziwić ... Jak zrobię karoserię to kupie tester, wie ktoś gdzie go mogęnabyć?
Bizi78 - 10-07-2015, 19:35

Tomino napisał/a:
Jak zrobię karoserię to kupie tester, wie ktoś gdzie go mogęnabyć?

Na allegro :wink: :
http://allegro.pl/listing...qm-aut-1-2-0629

Tomino - 10-07-2015, 20:22

Dzięki bardzo. A poza tym testem mogę wykonać jakiś test pompy wody? Są jakieś sposoby oprócz rozbiórki ?
elmundialo - 01-04-2016, 07:33

Witam. I jak to się zakończyło jeżeli można wiedzieć? Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group