To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - cykanie silnika GDI

Father - 09-07-2015, 15:03
Temat postu: cykanie silnika GDI
Witam drodzy mm. Moje pytanko brzmi czy da sie jakos wyeliminowac to cykanie silnika ?? Strasznie mnie to irytuje podczas jazdy ;( wiem ze te jednostki maja to do siebie ze cykaja ale czy znalazl ktos jakis sposob na to?? Bo to chyba zawory tak? Wymiana zaworow wyeliminuje problem czy trzeba z tym zyc?;(
plecho1 - 09-07-2015, 15:08

Nie wymiana zaworów a popychaczy hydraulicznych. Niektórym pomaga wymiana oleju na 5w30 innym dolanie wyciszających zawory specyfików. Dobre i pewne popychacze ma w swojej ofercie polecany na forum Japaneze http://forum.mitsumaniaki...eec735791733cd8
romek atomek - 09-07-2015, 15:08
Temat postu: Re: cykanie silnika GDI
Father napisał/a:
Witam drodzy mm. Moje pytanko brzmi czy da sie jakos wyeliminowac to cykanie silnika ?? Strasznie mnie to irytuje podczas jazdy ;( wiem ze te jednostki maja to do siebie ze cykaja ale czy znalazl ktos jakis sposob na to?? Bo to chyba zawory tak? Wymiana zaworow wyeliminuje problem czy trzeba z tym zyc?;(


popychacze przyjacielu, hydrauliczne ( hydrauliczny kompensator luzu ) - często gęsto mocno zabrudzone .. Ci co je na nowe wymieniali - problem do nich powrócił i tak i tak ..po jakimś krótkim czasie, zobacz jak wygląda olej w twoim Misiu, a później zobacz jak zbudowany jest popychacz w TEMU Misiu .. będziesz wiedział czemu to musi się zatykać / zabrudzać / odkładać ;) - to ja z Dieslem, który musi dymić - w GDI - musi klepać ..

jaki 30w w życiu kochanym - GDI jest sławny z karbonizowania - do Pinin'a 1,8GDI Najnowsze serwisówki zalecają 0w50 - oczywiście takiego nie leję bo szkoda mi kasy .. ale im rzadszy tym lepszy .. i to jest najprawdziwsza prawda .. jaką dostałem od pewnego 70'cio letniego guru GDI - oczywiście róbta co chce ta .. ja tam go słucham - kiedy nie - strasznie się na mnie wścieka ..

Father - 09-07-2015, 15:16

Ja leje polsyntetyk ;O to dlatego?
apg2312 - 09-07-2015, 15:37

Zmień olej na jakiś porządny pełny syntetyk.
Ja polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
przed wymianą zastosuj płukankę Liqui Moly Engine Flush 2640
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
a po wymianie możesz spróbować zastosować Liqui Moly Wyciszacz popychaczy 8345
http://liquimoly.pl/produ...czy-8345-detail

Father - 09-07-2015, 16:00

Em nie moge w te linki wejsc. Jakies popsute. Zrobisz to dla mnie i wrzucisz z allegro albo jakiego innego sklepu internetowego?? Nie moge tego znalezc nigdzie. Ps drogo taki zabieg mnie wyjdzie? Bo niedlugo wymiana oleju (mysle ze w nast tygodnu) to odrazu bym przeszedl na pelen syntetyk jesli to pomoze faktyko;)
romek atomek - 09-07-2015, 16:03

wrr nie będę pisał na tym forum ;) - płukankę wlewasz na własną odpowiedzialność - GDI ma skłonność do odkładania nagaru - kto miał fragment nagaru w ręce - wie co to nagar .. silnik jest tak skonstruowany, że zanim wypłukane "śmieci" trafią do filtra - to przejadą ładnie przez wszystkie newralgiczne miejsca .. a jak wpadnie coś na panewkę to się narobi bigosu .. kto widział porysowaną panewkę ten wie - dalej to już tylko luzy ... a co ze smarowaniem pierścieni - gładzią cylindra etc ... ja widziałem efekty płukanek .. ale znów napiszę - róbta co chce ta .. niestety gdi się rozkłada czyści i składa .. a to kosztuje ... ale przepraszam że się wtrąciłem, i że piszę to tonem oznajmującym - czasami ludzie czytając teksty napisane tonem oznajmującym myślą, że autor wie co napisał.. czytajcie to więc luźno proszę.
Father - 09-07-2015, 16:08

Moze i masz racje. Poczytalem na ten temat i powiem wam ze pierdziele nie ryzykuje wleje syntetyk znow przy wymianie :P jak czyscilem przepustnoce to widzialem nagar w kolektorze i to calkiem duze ilosci..
romek atomek - 09-07-2015, 16:27

Father napisał/a:
Witam drodzy mm. Moje pytanko brzmi czy da sie jakos wyeliminowac to cykanie silnika ?? Strasznie mnie to irytuje podczas jazdy ;( wiem ze te jednostki maja to do siebie ze cykaja ale czy znalazl ktos jakis sposob na to?? ;(


tak jest - proszę
https://www.youtube.com/watch?v=n60iw79_5zo

Father - 09-07-2015, 16:42

To tych popychaczy soe nie da kupic ze trzeba je czyscic? Nie rozumiem co gosc gada ale zgaduje ze opowiada jak je czyscic
robertdg - 09-07-2015, 17:39

Jak szaleć to można i lać dedykowany http://motorexoilpoland.p...?products_id=60
Przy tej cenie to już doinwestowałbym w czyszczenie dolotu oraz płukanie głowicy z magistralą olejowa

apg2312 - 09-07-2015, 17:49

Father napisał/a:
Em nie moge w te linki wejsc. Jakies popsute. Zrobisz to dla mnie i wrzucisz z allegro albo jakiego innego sklepu internetowego?? Nie moge tego znalezc nigdzie. Ps drogo taki zabieg mnie wyjdzie? Bo niedlugo wymiana oleju (mysle ze w nast tygodnu) to odrazu bym przeszedl na pelen syntetyk jesli to pomoze faktyko;)

To były linki do strony Liqui Moly - LiquiMoly.pl
I na pewno działają.
Ale proszę to masz sklep :
Olej
http://sklep-oleje.pl/pl/...TECH-5W-40/290l
http://sklep.lucart.pl/li...-5l-p-1239.html
wyciszacz popychaczy
http://sklep.lucart.pl/li...8345-p-382.html
http://sklep-oleje.pl/pl/...ITIV-300-ml/408
Możesz bez problemu poszukać sobie na Allegro czy Ceneo sprzedawcę, który ma odbiór osobisty w Zielonej Górze.

Teraz pytanie, czy to pomoże. Na pewno ogólnie olej syntetyczny będzie dużo lepszy dla silnika, niż jakieś półsyntetyczne smarowidło - bo przecież tu nie tylko o popychacze chodzi. Ale takiej gwarancji nikt Ci nie da, że po wymianie oleju całe stukanie ucichnie. Niestety, masz silnik GDI z popychaczami hydraulicznymi, których nie da się wyregulować, i niestety po jakimś czasie/przebiegu są one do wymiany. Tu wychodzą zaniedbania poprzedniego właściciela/właścicieli, bo porządny olej znacznie przedłuża żywotność popychaczy i ogólnie silnika - japońskie silniki lubią oleje syntetyczne :)

Father - 09-07-2015, 18:11

chętnie zainwestowałbym w przejscie na olej syntetyczny ale nie mam zaufanego mechanika ktory mi tego nie skopie, a ryzyko jakies jest :/ nie chce sie ladowac w az takie koszta jak wymiana silnika... ehh nastepne auto kupie z salonu =P

EDIT: 250zl za olej ?! boze widzisz i nie grzmisz xD 7 razy wymienie olej i zaplace za to tyle co za ten samochod xD

apg2312 - 09-07-2015, 18:35

Father napisał/a:
chętnie zainwestowałbym w przejscie na olej syntetyczny ale nie mam zaufanego mechanika ktory mi tego nie skopie

Nie rozumiem, co tu można skopać ? Co byś nie wlewał, to wymiana jest taka sama - spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr, nalewasz nowy olej. Chyba, że pisząc "skopie" masz na myśli "mój dobry olej sobie zatrzyma, a wleje byle co".

Father napisał/a:

EDIT: 250zl za olej ?! boze widzisz i nie grzmisz xD 7 razy wymienie olej i zaplace za to tyle co za ten samochod xD

Cóż, zawsze możesz kupić gdzieś w markecie olej rzepakowy. Na pewno wyjdzie taniej :P
A serio, to dziwne masz myślenie...

plecho1 - 09-07-2015, 18:39

Tak to jest z GDI, kupione nieświadomie najczęściej równa się z niemiłymi niespodziankami i wydatkami. A co do zmiany oleju to ja bym jednak zaryzykował z tą płukanką z resztą oleje syntetyczne też mają więcej środków czyszczących niż te gorsze i zrobią to samo co płukanka tylko dłużej będzie to trwało. Też kiedyś miałem GDI i tez zalałem syntetyk a przy wymianie płukankę i jakoś nic złego się nie stało a wręcz przeciwnie po drugiej wymianie oleju tez z płukanką popychacze prawie całkiem ucichły.
Obyś tylko miał problemy z tym klepaniem popychaczy bo może jeszcze być przepustnica, pompa wysokiego ciśnienia, falowanie obrotów, skrzynia i jeszcze więcej i nie że się śmieję czy coś takiego tylko takie są realia kiedy się tanio kupi GDI.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group