To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Głośność OIII 2.0 4WD CVT

tml - 11-07-2015, 22:22
Temat postu: Głośność OIII 2.0 4WD CVT
Witam,
Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym Forum chciałbym się przywitać! No to witam :)

Byłem dziś na jeździe próbnej OIII 2.0 4WD CVT w krakowskim salonie, śmignąłem trochę po mieście i trochę po autostradzie. Chciałem sprawdzić jaki hałas panuje w samochodzi przy prędkościach powyżej 120km/h, bo dość często jeżdżę w długie trasy i wydaje mi się, że przy 130-140km/h było nieakceptowalnie głośno, dużo bardziej niż w mojej Zafirze 2.0 diesel.

Nie jestem teraz pewien, bo to pierwsza jazda była, sporo nowych opcji i rzeczy, nieznajomość samochodu itd - nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że silnik pracował wówczas na obrotach powyżej 3-4 tys, nie wiem czy skrzynka przeskoczyła na 6-ty bieg, czy żyłowała jeszcze na 5-tym. Po 6-biegowej skrzyni spodziewałbym się co najmniej zejścia do 2.5 tyś przy tych 140km/h, w końcu do prędkości maksymalnej rzędu 190km/h jakiś zapas obrotów silnik powinien jeszcze mieć...

Jakie są Wasze obserwacje i wrażenia z jazdy prędkościami 120-150km/h w kontekście właśnie głośności w kabinie?

Pozdrawiam,
Tomek

krzychu - 11-07-2015, 22:57

W CVT w trybie automatycznym nie ma biegów... To płynne przełożenie. Pooglądaj sobie na YouTube jak to działa.

A obroty są ustalane tak aby zbalansować moc silnika i opory (toczenia/powietrza). Niestety są głosy, że ten silnik przy tej skrzyni to trochę za mało jak na tak duże auto.

wojtkow - 12-07-2015, 18:21

Ta benzyna jest za słaba do O III, niby moc ta sama co diesel, ale moment obrotowy słabiutki i wysoko. Jak chcesz benzynę to raczej celuj w manual, bo CVT tak mają, że silnik jest przy nich dość głośny, poza tym (to moje zdanie) ta skrzynia odbiera część mocy z silnika.
macia - 12-07-2015, 21:24

Ja mam 2.4 cvt OII i nie wyobrażam sobie słabszego silnika przy tak ciężkim klocku, a OIII jest chyba jeszcze cięższy???
DATSUN - 27-07-2015, 18:29

Kolego OIII jest odchudzony i na pewno lżejszy o ok. 100 kg od OII.
Jezeli chodzi o głośność, to sam jeżdżę czasem w dłuższe trasy i nie odczuwam strasznych hałasów, bynajmniej w granicach 130 km/h. Dla mnie ta prędkość to dopuszczalna w OIII, Przy większych spalanie średnie idzie sporo w górę.

macia - 27-07-2015, 21:29

Wiesz, ja ostatnio wsiadłem do Kia Ceed w dizlu i powiem Ci, że jest tam dużo ciszej niż w moim Outlanderze. OIII jest wielkim klocem i jeśli nie poprawili wyciszenia, to sądzę, że lepiej niż w OII nie jest, a moc silnika kwestią gustu - dla mnie 2.4 ledwo wystarcza, dla Ciebie 2.0 może być za dużo. Ważne byś był zadowolony.
Anonymous - 15-10-2015, 09:07

DATSUN napisał/a:
Dla mnie ta prędkość to dopuszczalna w OIII, Przy większych spalanie średnie idzie sporo w górę.
hej podepnę się pod temat - jeżdżę teraz OII w 2.0 DID po lifcie,,,czy możesz z racji użytkowania OIII CVT napisać o średnim zużyciu paliwa miasto / trasa - jak oceniasz te skrzynię i czy miałeś jakieś problemy ? - generalnie jeżdże spokojnie i sądzę że ok. 75% to miasto- ale kilka razy w roku robie trasy po 3-4 tys. km - przez 5 lat przejechałem 163 tys.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group