To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Łącznik stabilizatora

mat294 - 19-07-2015, 15:23
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Łącznik stabilizatora
Co tu jest nie tak?
Wymieniano mi ostatnio wahacze z przodu w warsztacie, ale mechanik nie wspominał nic o tych łącznikach.
Przy gwałtownym skręcie w lewo przy większej prędkości słychać takie pojedyncze walnięcie.
Zdjąłem koło i ujrzałem taki widok.
Nie wiem tylko czy tak powinno być czy nie do końca :) .



https://www.youtube.com/embed/jMPLqnCZAaY

Łącznik do wymiany, to pewne tylko pytanie czy to aby na pewno dobrze poskładane jest, do tego chciałbym wiedzieć czy moge to zrobić samemu i nie martwić się o zbieżność.
Pozdrawiam.

Bizi78 - 19-07-2015, 16:36

Łącznik do wymiany, tutaj masz schemat jak nowy prawidłowo poskładać :D :
Tylko ne wiem czemu nie ma pokazanych podkładek :? .



Co do zbieżności to nic nie musisz ustawiać.

MichciuGT - 19-07-2015, 17:04

u siebie zmieniłem na takie bo nie wiedziałem że są różne:


a miałem oryginalne takiej budowy:

te z wtopionymi podkładkami są droższe, ale zbudowane tak jak oryginał

FredPL - 14-11-2015, 19:44

Lekki odkop, ostatnio widziałem swoje gumki w łączniku i są w stanie opłakanym (gumy całe popękane). Pojawia się więc pytanie jakiej firmy zakupić nowe ? O ile się orientuję to chyba tylko FEBI (koło 40pln w IC) i FEBEST (koło 50pln na allegro od Multiline) mają w swojej ofercie takie z podkładkami zintegrowanymi w gumach, w sklepie polecali mi YAMATO (rzekomo japońskie ale jakoś śmiem wątpić bo koszt to raptem 30pln / szt) ale się wstrzymałem i postanowiłem zapytać, z tego co widziałem to te YAMATO mają podkładki osobno. Można brać te z podkładkami osobno ? Czy brać FEBI lub FEBEST ? A może jeszcze coś innego ?
Bizi78 - 15-11-2015, 00:53

YAMATO nie polecam.
Może warto założyć poliuretany :? .

FredPL - 15-11-2015, 19:40

Co masz na myśli przez poliuretany ? Bo jedyne co mi się kojarzy to otulina poliuretanowa do rur instalacji c.o.
Bizi78 - 15-11-2015, 21:21

Tylko trzeba dopytać czy będą pasować do cari :wink: .
http://poliuretany.olkusz...niego-4szt.html

FredPL - 15-11-2015, 22:19

Chyba sobie daruję, jak tak czytam o tych poliuretanach to jakoś mnie to nie przekonuje w przypadku zwykłej osobówki. Co innego jakbym sobie chciał z auta zrobić rajdówkę, ze sztywnym zawieszeniem i super precyzją prowadzenia i zawieszeniem dzięki któremu bd czuł ziarnko piasku pod oponą na kierownicy ;) Coś czuje, że zaryzykuję tego FEBI w InterCarsie i zobaczymy jak się spisze.
Hugo - 15-11-2015, 23:17

FredPL napisał/a:
Chyba sobie daruję, jak tak czytam o tych poliuretanach to jakoś mnie to nie przekonuje w przypadku zwykłej osobówki
Twoja strata.
FredPL - 16-11-2015, 00:04

Hugo napisał/a:
FredPL napisał/a:
Chyba sobie daruję, jak tak czytam o tych poliuretanach to jakoś mnie to nie przekonuje w przypadku zwykłej osobówki
Twoja strata.


Możesz rozwinąć myśl ? Bo z tego co wyczytałem to poliuretanów używa się w celu usztywnienia zawieszenia i spowodowania aby auto było bardziej responsywne i lepiej reagowało na nagłą zmianę kierunku jazdy itp. Tyle, że jak cierpi na tym komfort jazdy, a w skrajnych przypadkach mogą ucierpieć inne elementy zawieszenia (bo poliuretan nie tłumi tak drgań itp.) to nie wiem czy to jest taki świetne rozwiązanie. Może się mylę, jak tak to mnie poprawcie. Może wtedy sobie faktycznie zafunduję takie rozwiązanie (w dodatku wydaje się tańsze niż gumy)

Hugo - 16-11-2015, 20:53

FredPL, poliuretany produkowane w Olkuszu w kolorze czerwonym posiadają twardość 75 sHa, tj. taką samą jak oryginalne tuleje gumowo-metalowe. Do tego mają kilkukrotnie większą trwałość jak zwykłe tulejki gumowe.
MichciuGT - 16-11-2015, 21:54

Hugo napisał/a:
FredPL, poliuretany produkowane w Olkuszu w kolorze czerwonym posiadają twardość 75 sHa, tj. taką samą jak oryginalne tuleje gumowo-metalowe. Do tego mają kilkukrotnie większą trwałość jak zwykłe tulejki gumowe.


a ja całe życie żyłem w przekonaniu że skoro fabryka daje gumy na pierwszy montaż to jakościowo jest lepiej dobrane i przetestowane, a poli daje się żeby usztywnić zawieszenie, dobrze dowiedzieć się czegoś nowego :)

a jeśli są oryginalne łączniki to pewnie śruba, tulejka i nakrętka już przerdzewiała, przez co i tak trzeba kupić nowe, razem z podkładkami...

rasiak1980 - 17-11-2015, 05:59

Pod każdym względem przewyższa gumę jedyny plus gumy to trochę większa przyczepność i mniejsza cena z poliuretanu lanego robi się koła pełne do wózków widlowych właśnie z powodu większej wytrzymałości na ściskanie, rozciąganie, 10 razy większa na ścieranie, nie starzeję się odporny jest na wysokie temperatury, UV, kwasy i zasady,w stosunku do gumy oczywiście, w Gdańsku było (może i jest) przedsiębiorstwo IBMER, które takie tulejki pewnie by ci wykonało musisz mieć jedynie formę, no chyba że oni będą mieć, i przy okazji jakiejś syntezy do większej roboty kilka napelnien formy zrobią z tego co pamiętam jak tam pracowałem kilo materiału kosztowało 230 zł ale to było 15 lat temu prawie a syntezy robią od bodajże 55 sh do 120 a powyżej to już będzie za twarde bo to inna synteza na aminie i znacznie droższa.
sebek76 - 20-11-2016, 07:10
Temat postu: łącznik Stabilizatora
Witam mam pytanie odnośnie tych podkładek jak one mają być ułożone może ktoś pomuc ??
Bizi78 - 20-11-2016, 07:44

Moim zdaniem tak jak na foto 8) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group